از پارچه کاور مبل چه استفاده ای می شود؟

پارچه کاور مبل

امروزه در هر خانه ای یک ست مبلمان به چشم می خورد. برخی راحتی بیشتری داشته و برخی دیگر مجلسی و مجلل ترند. این گروه از وسایل جهت ایجاد فضایی مناسب برای نشستن افراد تعبیه شده اند. زمینه مناسبی برای نشیمن گاه افراد بوده که در ترکیب های مختلفی نیز طراحی شده اند. در برخی موارد دیده می شود که از روکش هایی برای پوشاندن مبل ها استفاده می شود.  گاهی روکش ها از جنس پلاستیک مقاوم بوده و گاهی نیز از پارچه تهیه می شوند. آیا شما قصد ندارید برای سرویس مبلمان خود یک کاور پارچه ای تهیه کنید؟؟؟ آیا پارچه های مناسب جهت این کار را می شناسید؟؟ فروش پارچه کاور مبل از بین چه نمونه های صورت می گیرد؟؟ در ادامه مطلب با موارد متناسب برای طراحی روکش های مبلی آشنا می شویم.

کاور مبل

شاید برای خیلی از افراد سوال پیش بیاید که چرا باید از کاور مبل استفاده نماییم؟؟ زیرا طراحی و ساخت مبل ها با کمک پارچه صورت گرفته است. هدف از به کار گیری کاور و روکش پارچه ای برای آن  ها چیست؟ دلایل زیر هدف از فروش پارچه کاور مبل را کاملا مشخص می نماید. این اقدام چندین دلیل مهم دارد.

  1. اولین دلیل مهم آن جلوگیری از کثیف شدن و آسیب دیدگی پارچه مبلی است. بر اثر نشستن افراد، بازی بچه ها و تحرک حیوانات، سطح این محصولات از شکل اصلی خارج می شود. کاور می تواند با جلوگیری نمودن از آلودگی و آسیب، طول عمر سرویس مبلمان را تا حدودی بالا ببرد.
  2. دومین دلیل، امکان هماهنگی راحت تر سرویس مبلمان با دکوراسیون محیط اطراف است. افراد گاهی به جهت تنوع و گاهی بر اساس سلیقه اقدام به تغییر دکوراسیون خود می کنند. امکان تعویض و خرید یک سرویس مبلمان جدید و هماهنگ گاهی ممکن نیست. پوشاندن این محصولات با کمک یک کاور مبلی به رنگ و طرح دلخواه مشکل را حل خواهد نمود.
  3. سومین دلیل، زیبایی بخشی به دکوراسیون محیط در بردارنده مبل هاست. می توان با کمک یک روکش زیبا، سنتی و یا عروسکی تغییر چشمگیری در فضا ایجاد نمود.

پارچه کاور مبل

برای فروش پارچه کاور مبل بایستی با برخی از انواع پارچه های مناسب برای تولید این محصول آشنا شویم. خرید پارچه کاور مبل برای هر کسی امکان پذیر است. برخی جهت کسب و کار خود و تولید انبوه این روکش از آن استفاده می نمایند. برخی دیگر جهت استفاده شخصی این خرید را انجام می دهند.

پارچه کشبافت

احتمالا نام پارچه ترک را شنیده اید و از شهرت و محبوبیت آن اطلاع دارید. پارچه کشبافت همان پارچه ترک کاور مبلی است. برای تولید این نمونه، از ترکیب نخ آکریلیک و نخ های مصنوعی استفاده می کنند. ترکیب حاصله زیبا و بسیار محبوب است. طرح و رنگ دلنشینی داشته و دکور شما را به سمت تحول چشمگیری می برد. یکی از بهترین نمونه ها در فروش پارچه کاور مبل همین گزینه می باشد.

پارچه کرپ

فروش پارچه کاور مبل نشان می دهد که برخی از گزینه های موجود قیمت پایین تری دارند.  پارچه کرپ یک متریال مناسب بوده که از بازه قیمتی کم تری نسبت به سایرین برخوردار است. در تولید آن نخ های آکریلیک به کار گرفته اند. البته به میزان کمی نیز حالت کشسانی دارد.

پارچه کاور مبل

پارچه چند لایه

در بین پارچه های کاور مبلی، برخی از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردارند. پارچه های چند لایه به دلیل داشتن لایه های زیاد و ضخامت بیشتر با دوام ترند. این گروه معمولا در سه لایه تهیه دیده شده اند. لایه اول می تواند هر کدام از پارچه های کاور مبلی همانند کرپ یا چرم باشد. برای لایه دوم از پنبه استفاده می کنند. آخرین لایه به کمک یک آستری مناسب پوشش داده شده است. این نمونه با داشتن ضخامت و لایه های مناسب از نفوذ مایعات تا حدودی ممانعت می نماید. برای خانه هایی که بچه کوچک دارند و یا حیوان نگهداری می کنند، گزینه مناسب تری برای کاور است.

پارچه جیر

در زمینه فروش پارچه کاور مبل نام پارچه جیر را نیز می بینیم. نمونه ای که به پارچه مخمل شباهت دارد و اتفاقا مشابه آن بعد از مدتی ساییده می شود. هر چه کیفیت این مدل بیشتر باشد، قیمت بالاتری را نیز به خود اختصاص می‌دهد. به راحتی تمیز می شود و ظاهری شیک و متفاوت به فضای شما خواهد داد. ضمن این که در رنگ بندی های متنوعی نیز تولید شده و سلایق گوناگون را پوشش می دهد.

پارچه مخمل

پارچه مخمل یکی دیگر از محصولاتی است که در بین متریال مناسب برای فروش پارچه کاور مبل می بینیم. پارچه مخمل با ظاهر شیک و مجلل خود طراحی دکوراسیون را زیباتر و دلنواز تر می کند. انواع رنگ از این گزینه موجود می باشد. گزینه ای سنگین وزن که اتفاقا از کیفیت و قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

پارچه کتان

پارچه کتان یکی دیگر از پارچه های کاور مبل بوده که از الیاف طبیعی بهره برده است.  این نمونه دارای امتیازاتی مثبت و منفی می باشد که در فروش باید به آن ها توجه شود. خوشبختانه این نمونه نخ کش نمی شود. بر اثر شست و شو دیرتر تغییر رنگ می دهد و دچار ساییدگی نخواهد شد. اما متاسفانه امکان چروک شدن و لکه دار شدن یک ایراد آن به حساب می آید.

جمع بندی

برای فروش پارچه کاور مبل انواع متنوعی از متریال مورد نیاز معرفی شد. این محصول تزئینی و کاربردی از نظر اقتصادی برای دارندگان سرویس مبلمان به صرفه تر است. در خرید پارچه کاور مبل به متراژ مورد نیاز خود دقت کنید. متراژ بر اساس تعداد مبل، اندازه آن ها، طرح مورد نظر کاور و داشتن کوسن صورت می گیرد. ضمن این که عرض پارچه ها نیز با هم فرق دارد. در خرید متراژ مورد نظر به تمامی این نکات بایستی توجه نمود.

امتیاز دهید
modir
ارسال دیدگاه