راهنمای انتخاب کیف چرمی مناسب

راهنمای انتخاب کیف چرمی مناسب

معمولاً کیف های چرمی از آن دسته کیف هایی هستند که باید در خرید آن دقت عمل بیشتری داشته باشید زمانی که قصد خرید یک کیف چرم را دارید در مرحله اول باید به کیفیت کیف توجه کنید تا به زیبایی و لوکس بودن آن. پس در نظر داشته باشید که کیفیت نوع چرم به کار رفته در کیف مورد پسند شما بسیار پر اهمیت است.

ما در این مطلب قصد داریم که نکاتی که پیش از خرید یک کیف چرم باید بدانید را به شما یادآور شویم.

راهنمای انتخاب کیف چرمی مناسب

یکی از نکاتی که در هنگام خرید کیف باید به آن توجه شود بوی چرمی است که در هنگام خرید از کیف احساس می کنید توجه داشته باشید که کیف هایی که از چرم طبیعی ساخته می شوند عاری از هرگونه بوی شیمیایی و یا رنگ هستند و کاملاً بوی چرم طبیعی را دارند.

نوع چرم طبیعی

اگر شما قصد دارید که یک کیف چرم درجه یک را خریداری کنید باید به دنبال کیفی با چرم دانه کامل باشید در واقع چرم دانه کامل از مرغوب ترین نوع چرم می باشد همچنین این نوع چرم استحکام و دوام خیلی بالایی دارد.

در پردازش چرم دانه کامل به هیچ عنوان از سمباده و پولیش استفاده نمی شود بنابراین بافت طبیعی چرم به راحتی قابل تشخیص است یکی از نکات پر اهمیت چرم دانه کامل این می باشد که این نوع چرم بر اثر استفاده مداوم ظاهری زیباتر پیدا می کند.

راهنمای انتخاب کیف چرمی مناسب

اما اگر قصد خرید کیفی را دارید که از جنس چرم ترکیبی است به هیچ عنوان بر روی دوام آن کیف حساب نکنید در واقع چرم ترکیبی از ترکیب تکه پارچه های چرم با مصنوعاتی همچون وینیل و پلی اورتان ساخته می شود در نظر داشته باشید که این مدل چرم عمر طولانی ندارد و طبیعتاً بوی چرم اصلی را هم ندارد اما به خاطر قیمت پایین تری که نسبت به چرم اصلی دارد بهتر به فروش میرسد.

استفاده از مواد گیاهی

معمولاً بیشتر محصولات چرمی که در بازار موجود هستند به روش کروم دباغی شده اند همانطور که از اسم این روش پیداست برای دباغی کردن چرم با کروم از کروم استفاده می شود. روش دباغی کردن کروم تنها چند روز طول می کشد به همین علت چرم هایی که به روش کروم دباغی شده‌ اند قیمت کمتری دارند در نظر داشته باشید که روش دباغی با کروم باعث تولید ضایعات سمی می شود بنابراین تبعات زیست محیطی زیادی خواهد داشت.

همچنین بخوانید 

چرم چیست؟ معرفی و بررسی انواع چرم

و این در حالی می باشد که دباغی چرم با مواد گیاهی تبعات زیست محیطی بسیار کمتری دارد دباغی چرم توسط مواد گیاهی هفته‌ها زمان می برد و محصول نهایی چرمی ضخیم تر و محکم تری خواهد بود این چرم ها به علت دوام بالاتری که دارند قیمت بیشتری نیز دارند همچنین چرم هایی که با مواد گیاهی دباغی می شوند بوی خاص چرم طبیعی را دارند همچنین فوق العاده با کیفیت هستند.

تودوزی

زمانی که قصد خرید یک کیف چرمی را دارید حتما به یاد داشته باشید که کیفیت دوخت داخل کیف به اندازه بیرون آن با اهمیت است. حتما قبل از خرید کیف را باز کنید و تودوزی و درزهای کیف را بررسی کنید شما قطعاً کیفی را می خواهید که بخش های مختلف آن از هم جدا نشود پس در نتیجه تودوزی کیف باید با کیفیت باشد.

کشور تولید کننده چرم

همانطور که می دانید یکی از معروف ترین تولید کنندگان محصولات چرمی ایتالیا است محصولات چرمی که در ایتالیا تولید می شوند نه تنها جنس بسیار مرغوبی دارند بلکه در طراحی و دوخت محصولات چرمی از دقت عمل بسیار بالایی برخوردار هستند همچنین ایتالیایی ها خلاقیت و ظرافتی مثال زدنی دارد.

راهنمای انتخاب کیف چرمی مناسب

تولید کنندگان چرمی که در ایران فعالیت می کنند اگرچه به اندازه برند های ایتالیایی در دنیا به شهرت نرسیده اند اما همچنان در تلاشند، که محصولی با کیفیت و زیبا تولید کنند.

دوام و دوخت کیف های چرم

حتما به این نکته توجه داشته باشید که تمامی کیف های چرمی حتما کیفیت بالایی ندارند دوام کیف های چرمی به کیفیت دوخت آن ها و نوع چرم استفاده شده بستگی دارد. همانطور که پیش تر نیز ذکر کردیم یکی از بادوام ترین نوع چرم ها چرم دانه کامل است که البته قیمت بسیار بالایی دارد. برای خرید کیف چرم در طرح های مختلف میتوانید به قسمت محصولات شیک باشیم مراجعه کنید. اما اگر قصد ندارید که هزینه زیادی برای کیف تان بپردازید می توانید به سراغ نوع دیگری از چرم ها بروید.

کنترل کیفیت

حتماً قبل از خرید کیف کنترل کیفیت انجام دهید!

در نظر داشته باشید که دوخت کیف ها باید تمیز باشد اگر دوخت کیفی که انتخاب کرده‌ اید نامرتب باشد یا ایراد دیگری داشته باشد قطعاً آن کیف کیفیت خوبی نخواهد داشت.

یراق آلات

قبل از اینکه از خرید کیف تان مطمئن شوید سگک، قفل و یا هر اتصال فلزی دیگری که در آن استفاده شده است را چک کنید یکی از مهم ترین قسمت های یک کیف زیپ آن می باشد.

راهنمای انتخاب کیف چرمی مناسب

حتما در نظر داشته باشید که زیپ کیف را چندین بار باز و بسته کنید و فراموش نکنید، که به زیپ های فلزی نسبت به زیپ های پلاستیکی بیشتر می توان اعتماد کرد حتماً اتصالات بند کیف را نیز با دقت بررسی کنید.

رنگ کیف چرم

معمولاً رایج ترین رنگ های کیف های چرمی شامل مشکی قهوه ای تیره عسلی قهوه ای روشن می شود معمولاً رنگ های قهوه ای تیره و مشکی برای محیط های حرفه ای و رسمی مناسب تر هستند. در واقع این رنگ ها حسی آمیخته به تسلط و قدرت دارد و ست کردن این رنگ با لباس ها کار راحت تری خواهد بود، البته در نظر داشته باشید که انتخاب رنگ کیفتان بسته به سلیقه شما می تواند متفاوت باشد.

گارانتی

اگر شما کیفی که قصد خرید آن را دارید محصول یک فروشگاه معتبر است باید دقت داشته باشید که کیف شما ضمانت نامه داشته باشد در واقع دادن تضمین کیفیت به شما و فرصتی برای تعویض محصول  باعث اعتماد هرچه بیشتر شما می شود.

کلام آخر

و در آخر بهتر است بدانید که که هزینه ای که قرار است صرف خرید کیف های ترندی کنید که در سالهای آینده قابل استفاده نباشند قطعا اشتباه بزرگی است هموار سعی کنید که پولتان را صرف خریدن چیزی کنید که مدت زمان بیشتری برای شما بماند معمولاً خرید کیف های چرمی می تواند یک انتخاب مطمئن باشد چرا که کیف های چرمی هرچه بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند زیباتر می شوند

ما در این مطلب سعی کردیم که نکاتی که لازم است برای شناخت یک کیف چرمی با کیفیت بدانید به شما معرفی کنیم.

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه