کاربرد پارچه های ابروبادی در مد و استایل

کاربرد پارچه های ابروبادی در مد و استایل

همانطور که می دانید هر فصلی سبک و استایل مختص به خود را دارد. در فصل تابستان هم پارچه های مخصوصی در بازار ارائه می شوند و با توجه به گرمای فصل تابستان همه به دنبال انتخاب لباس هایی هستند که با پارچه های خنک و نازکی دوخته شده باشند. معمولاً پارچه هایی که در فصل تابستان طرفداران زیادی دارند پارچه‌ های شانتون نخی حریر و لینن می باشند. اما یکی از پرکاربرد ترین و پرطرفدارترین پارچه های این فصل پارچه های ابروبادی هستند که برای بسیاری از لباس های زنانه مورد استفاده قرار می گیرد.

ما در این مطلب قصد داریم پارچه های ابروبادی را به شما بشناسیم و انواع آن را به شما معرفی کنیم

کاربرد پارچه های ابروبادی در مد و استایل

ما در ابتدا قصد داریم که پارچه های ابروبادی را برای شما معرفی کنیم پارچه های ابروبادی که به اسم پارچه های ماریل هم شناخته شده هستند یکی از پرطرفدارترین پارچه های تابستانی می باشند که برای دوخت مانتو، پیراهن های تابستانی، شومیز و یا حتی شلوار مورد استفاده قرار می گیرند تولید پارچه های ابر و بادی در ابتدا با ترکیب چندین رنگ تنیده شده در هم شروع شدند.

معمولاً این رنگ های تنیده شده از رنگ های متضاد و یا می‌ توان گفت رنگ های نزدیک به هم بودند اما امروزه دیگر رنگ های متضاد طرفداری ندارد و معمولاً  رنگ های سایه روشن این مدل پارچه ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

حتی می توان گفت پارچه های ابروبادی به دلیل بافت خاصی که دارند برای دوخت مانتو های تابستانی به نسبت دیگر پارچه ها ارجعیت بالاتری دارند همانطور که در ابتدا گفته شد این پارچه ها بسیار نازک و خنک هستند و علاوه بر این دارای ریزش و ایستایی خوبی هم می باشند و این ویژگی های مثبت باعث شده است، که لباس هایی که از این جنس دوخته می شوند تنخور بسیار زیبایی داشته باشند.

همچنین بخوانید

معرفی ترندترین رنگ لباس زنانه مناسب فصل تابستان

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این جنس پارچه ضد حساسیت بودن آن ها می باشد چرا که این پارچه ها از جنس نخ تولید می شود شما با پوشیدن لباس هایی از جنس پارچه های  ابروبادی می توانید استایلی شیک برای خود باشید.

کاربرد پارچه های ابروبادی در مد و استایل

پارچه های ابروبادی معمولاً رنگ های پاستلی و روشنی را دارند که برای فصل تابستان بسیار مناسب هستند این پارچه ها برخلاف اینکه مدت زمان کمی است که وارد بازار شده اند اما بسیار طرفدار دارند و همچنین قیمت مقرون به صرفه ای نیز دارند.

انواع پارچه های ابروبادی

در ادامه شما را با انواع پارچه های ابروبادی اشنا خواهم کرد.

پارچه های ابروبادی

همانطور که در ابتدا گفته شد پارچه های ابروبادی دارای طرح های خاصی هستند که در رنگ های متضاد و یا هم خانواده در بازار ارائه می شوند می توان گفت پارچه های ابروبادی شباهتی به پارچه های ساتن دارند اما مانند پارچه های ساتن براق نیستند این پارچه ها برای دوخت انواع لباس زنانه مانند مانتو، شومیز و شلوار استفاده می شود

پارچه های شیمر

پارچه های شیمر مانند پارچه های ابر و بادی بسیار سبک و خنک هستند تفاوت پارچه های شیمر و ابر و بادی در آهار داشتن پارچه های شیمر می باشد پارچه های شیمر به نسبت پارچه های ابر و بادی کمی خشک تر هستند و به همین علت می تواند انتخاب مناسبی برای مانتوی فرم باشند. برای خرید پارچه ابروبادی میتوانید به قسمت محصولات فروشگاه شیک باشیم مراجعه کنید.

کاربرد پارچه های ابروبادی در مد و استایل

پارچه های شیمر مقدار کمی براق هستند و همچنین آبرفت ندارد شما به راحتی می توانید پارچه های شیمر را با ماشین لباس شویی بشویید البته مراقبت های شست و شو را برای این پارچه ها فراموش نکنید.

پارچه های آلما

نوع دیگری از پارچه های ابروبادی پارچه های آلما هستند که مانند پارچه های ابروبادی بسیار سبک و خنک می باشند این پارچه ها انتخاب بسیار مناسبی برای فصل تابستان هستند یکی از ویژگی‌ های خوب پارچه های آلما چروک نشدن این پارچه ها می باشد همچنین پارچه های الما خاصیت کشسانی ندارند شما می توانید از پارچه های آلما برای دوخت شومیز و مانتو استفاده کنید.

پارچه های اسکودا و کیوی

می توان گفت پارچه های اسکودا و کیوی بسیار به یکدیگر شبیه هستند این پارچه ها رنگ های ثابتی دارند که تا حدود بسیار کمی براق هستند جنس این پارچه ها از نخ می باشد که برای تابستان یکی از انتخاب های مناسب است پارچه های اسکودا به هیچ عنوان آب رفت ندارند و اتو پذیری بسیار بالایی دارند اما در پارچه های کیوی مقدار کمی آب رفت وجود دارد این پارچه ها به دلیل ریزش بسیار خوبی که دارند بسیار در تن شکیل به نظر می رسد و علاوه بر این به هیچ عنوان بدن نما نیستند.

پارچه های برنوتی

یکی دیگر از انواع پارچه های ابروبادی پارچه های بسیار نرم و خنک برنوتی هستند این پارچه ها از جنس نخ می باشند که ضخامت بسیار پایینی دارد به همین دلیل برای مانتوهای تابستانی یک گزینه ی مناسب می باشد.

پارچه های برنوتی مقدار کمی چروک و پفکی هستند و کشسانی پایینی نیز دارند همچنین این پارچه ها دچار آبرفت می شوند پیشنهاد می شود برای این که لباس شما دوام بیشتری داشته باشد آن را در دمای ۴۰ درجه بشویید یکی از نکات منفی پارچه های برنوتی ماندن رد اتو روی پارچه می باشد به همین دلیل بهتر است که به صورت مستقیم این پارچه ها را اتو نکشید.

قیمت پارچه های ابروبادی

همانطور که گفته شد پارچه های ابروبادی به علت جنس سبک و خنکی که دارند قیمت مناسبی را هم به خود اختصاص می دهند معمولاً قیمت پارچه های ابروبادی با توجه به نوع بافت پارچه متغیر است و قیمت این پارچه ها از متری ۳۰ هزار تومان شروع می شود و تا متری ۱۰۰ هزار تومان تغییر می کند همانطور که می دانید شناخت پارچه های مختلف قطعاً یک مسئله حائز اهمیت است.

در واقع اگر شما کاربرد هر پارچه ای را بشناسید قطعاً می توانید انتخاب آگاهانه تر و درست تری داشته باشید. به عنوان مثال پارچه های ابروبادی برای لباس های مجلسی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود در واقع می توان گفت پارچه های ابروبادی استفاده روزمره دارند.

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم که شما را با پارچه های ابر و بادی و کاربرد های آن آشنا کنیم همچنین انواع مختلف این مدل پارچه را نیز بررسی کردیم. همواره پیشنهاد می شود که قبل از خرید پارچه حتماً تناسب بین مدل و جنس پارچه را برقرار کنید در واقع انتخاب درست پارچه باعث می شود که لباس شما به زیبایی هرچه تمام تر خود را به نمایش بکشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
nosrati
ارسال دیدگاه