استایلیست در صنعت مد چه وظیفه ای دارد

استایلیست در صنعت مد چه وظیفه ای دارد؟

استایلیست مد یکی از حرفه های نوظهور در دنیای مد در سطح جهانی است. یک استایلیست مد کیست؟ همانطور که از نامش پیداست، یک “استایلیست مد” با گرایش های مد کار می کند تا یک سبک متمایز برای یک فرد خاص ایجاد کند. این فرد می ‌تواند هرکسی همچون یک مدل یا یک سلبریتی یا فقط هر کسی که می ‌خواهد تصویری متمایز از خود ایجاد کند، باشد. در ادامه می توانید در مورد اینکه یک استایلیست در صنعت مد چه وظیفه ای دارد اطلاعات بیشتری کسب کنید.

استایلیست در صنعت مد چه وظیفه ای دارد؟

وظایفی مانند پیگیری آخرین روند های مد، حفظ شبکه ای از مخاطبین، تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی برای افراد خوب به نظر می رسد، پیدا کردن لباس ها و اکسسوری مناسب و استخدام یا خرید آنها، کمک به افراد برای انتخاب لباس و همچنین آرایش کردن افراد زیر نظر یک استایلیست مد است.

استایلیست های مد به عنوان گرایش های جدید در دنیای مد شناخته شده اند. یک استایلیست مد می ‌تواند ظاهری متفاوت به لباس‌های سنتی بدهد که می ‌تواند در صنعت مد تبدیل به یکی از محبوب‌ ترین لباس ‌ها شود. یک استایلیست می تواند برای یک رویداد خاص یک اکسسوری فانتزی خاص به افراد مشهور بدهد و ممکن است مورد توجه ترین آنها باشد.

خدمات استایلیست

خدمات استایلیست های مد به طور کلی توسط روزنامه ها، مجلات و آژانس های تبلیغاتی به کار گرفته می شود. در این مورد، آنها ملزم به لباس پوشاندن مدل ها برای شاخه های مختلف هستند. بخش عمده ‌ای از کار شامل برنامه ‌ریزی این است که چه چیزی در هر مدلی زیبا به نظر می ‌رسد، تصمیم‌ گیری برای خرید یا کرایه این لباس ‌ها و اکسسوری بسته به بودجه، آوردن آن‌ ها به عکاسی و در واقع آرایش کردن مدل‌ها. آنها مسئول ایجاد تصویری هستند که روزنامه، مجله یا آژانس تبلیغاتی مایل است به تصویر بکشد.

استایلیست سلبریتی

استایلیست های مد نیز توسط افراد مشهوری مانند بازیگران، خوانندگان و مجریان تلویزیون استفاده می شوند. به چنین سبک‌هایی معمولاً «استایلیست ‌های سلبریتی» گفته می‌شود. کار آنها ایجاد یک تصویر متمایز برای افراد مشهور است.

استایلیست در صنعت مد چه وظیفه ای دارد؟

این ممکن است فقط مربوط به یک فیلم یا نمایش خاص یا به طور کلی تغییر تصویر باشد. مریل استریپ و هالی بری، بازیگران برنده اسکار هالیوود، ظاهر پر زرق و برق خود را مدیون استایلیست معروف وین اسکات لوکاس هستند. در بالیوود نیز، مانیش مالهوترا، طراح مد، کاریسما کاپور و رانی موکرجی را به سبک مد برای بازیگران زن تبدیل کرد تا ظاهری جدید به آنها ببخشد.

استایلیست شخصی

دسته دیگری از استایلیست های مد وجود دارند که به آنها «استایلیست های شخصی» یا «مشاوران تصویر» می گویند. آنها با افرادی کار می کنند که نیاز به تغییر و تحول کامل دارند. امروزه بسیاری از تاجران به دنبال خدمات آرایشگران شخصی هستند تا تصویری متفاوت ایجاد کنند. استایلیست ‌های شخصی با مشتریان خود کار می‌کنند تا تعیین کنند کدام سبک بیشتر به آنها می‌آید.

مهارت های لازم برای استایلیست شدن

استایلیست ها می توانند توسط مجلات، آژانس های تبلیغاتی یا افراد مشهور استخدام شوند یا خدمات آن ها ممکن است به صورت موقت استخدام شود، اما بیشتر استایلیست ها به صورت آزاد کار می کنند.

  • مهمترین عامل موفقیت علاقه است!

استایلیست های مد برای موفقیت باید علاقه واقعی به مد داشته باشند. آنها باید به سبک توجه داشته باشند و از آخرین روند های صنعت مد مطلع باشند. برخی از استایلیست ها دارای مدرک مد هستند، در حالی که برخی فقط از تجربه یاد می گیرند.

استایلیست در صنعت مد چه وظیفه ای دارد؟

برخی از مدارس مد وجود دارند که دوره هایی در زمینه استایل ارائه می دهند. استایلیست ها باید از خرید لذت ببرند. آنها باید جزئیات محور باشند. آنها باید ایده ای از رنگ ها و سایه های مختلف، تیپ های مختلف بدن و تناسب مواد مختلف داشته باشند.

  • شناخت رنگ ها

آنها باید بدانند چه رنگ هایی با چه رنگ پوستی مطابقت دارند و چه مواد و استایلی چه تیپ بدنی را بهبود می بخشد. آنها باید عاشق آزمایش باشند و باید توانایی ارائه چیزهای سنتی را به روش های غیر معمول و مد روز داشته باشند.

آنها باید بتوانند بهترین ها را در مشتری خود به نمایش بگذارند. علاوه بر این، آنها باید مهارت ‌های بین فردی عالی داشته باشند، زیرا باید با تعدادی از افراد از مدل ‌ها گرفته تا تکنسین‌ های نورپردازی و عکاسان تعامل داشته باشند. آنها باید روابط خود را با گروه بزرگی از مردم حفظ کنند.

جنبه های منفی شغل استایلیست مد

اگر فکر می کنید کار کردن با مدل ‌ها، تجربه کردن اکسسوری ‌ها و لباس ‌ها و دریافت پول برای خرید هیجان‌انگیز است، دوباره فکر کنید. شغل یک استایلیست مد نیز یک نقطه ضعف دارد. اول از همه، استایلیست های مد معمولا به صورت آزاد کار می کنند و هیچ امنیت شغلی در کار نیست. با خرید پارچه از فرشگاه شیک باشیم میتوانید لباس های مناسب با استایل خود را اماده کنید. البته، هنگامی که استایلیست ها خود را ثابت کردند و در صنعت جا افتادند، دیگر نگران این جنبه نیستند. در ابتدا، یک استایلیست ممکن است مجبور شود به عنوان کارآموز برای یک استایلیست معتبر کار کند یا به صورت رایگان کار کند.

  • رقابت

رقابت در صنعت مد سخت است. ماهیت شغل مستلزم کارکردن طولانی و نامنظم است. کار با افراد مشهوری که برنامه کاری سختی دارند، برنامه ریزی برای یک زندگی اجتماعی یا تعطیلات را برای استایلیست ها دشوار می کند. علاوه بر این، مشکلات دیگری مانند تحمل نگرش “ستاره ها” و کار کردن با آن ها وجود دارد.

استایلیست در صنعت مد چه وظیفه ای دارد؟

  • به روز بودن

یک استایلیست باید تعداد زیادی کاتالوگ، مجلات مد و فروشگاه ها را زیر و رو کند تا از چیز های موجود آگاه شود. در دنیایی که روند ها تقریبا هر روز تغییر می کنند، این کار بسیار سخت است! در میان همه اینها، خود استایلیست ها باید همیشه خوب به نظر برسند و برای خود استایلی متمایز داشته باشند.

  • مدیریت

یک استایلیست معمولا باید تجارت خود را به طور مستقل مدیریت کند و جنبه های مختلفی مانند ثبت موارد مختلف، رسیدگی به بودجه، دریافت و پرداخت ها، حفظ تماس ها و سایر وظایف اداری را انجام دهد.

کار یک استایلیست مد نیاز به برنامه ریزی زیادی دارد. باید به تک تک جزئیات توجه کرد. یکی از بزرگ ‌ترین چالش ‌هایی که استایلیست‌ های مد با آن مواجه هستند ایجاد تعادل بین نظرات خود و نیازهای مشتری است. آنها نه باید خیلی مطیع باشند و نه خیلی زیاده روی کنند. آنها باید بتوانند نظر خود را به گونه ای ارائه دهند که باعث رنجش مشتری نشود.

شرایط لازم برای استایلیست شدن

توجه داشته باشید که، موضوعات مربوط به مدرک، تجارت مد، استایل و طراحی است. موسسات مختلف هنری دوره های متنوعی را ارائه می دهند. صنعت مد فضای بسیار رقابتی است و تجربه مرتبط را برای پیشرفت در این حوزه ضروری است.

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه