اشنایی با مفهوم مد و استایل و تفاوت و شباهت آنها با یکدیگر

اشنایی با مد و استایل و تفاوت آنها

چقدر درگیر مد و ست کردن استایل خود هستید؟ بنظر شما مد و استایل چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ تعریف این ۲ را به خوبی میدانید؟ با توجه به اینکه در صنعت مد و لباس اصطلاحات بسیار متفاوتی وجود دارد ممکن است که بسیاری از افراد برخی از این اصطلاحات را با یکدیگر اشتباه بگیرند. مثل دو اصطلاح مد و استایل!

اشنایی با مد و استایل و تفاوت آنها

در ادامه با من همراه باشید تا درباره تفاوت این ۲ اصطلاح با شما صحبت کنیم.

تعریف استایل

پیش از هرچیزی باید بدانیم که این دو کلمه به طور مجزا به چه معنا هستند. استایل در کل به معنی روش های خاص افراد برای بیان خویش است و این کلمه شامل تمامی بخش های زندگی هر شخص میشود و هرکس در بخش های متفاوت استایل مخصوص به خود را دارد.و استایل شخصیت و طرز تفکر انسان هارا نیز به نمایش میگذارد.

تعریف مد

مد به یک سبک غالب گفته میشود در واقع مد یا همان فشن یعنی رایج بودن یک اتفاق مثل رایج بودن سبک های مختلف استایل. اما توجه داشته باشد که مد تنها مختص به یک دوره زمانی است و پس از گذشت حداقل یکسال و یا بیشتر آن سبک استایل و یا هرچیز دیگری دیگر مد نخواهد بود.

روند مد به اینگونه است که ابتدا خانه های مد و فشن لباس ها را تهیه میکنند تا اولین قدم  ایجاد مد را بردارند سپس اینفلوئنسرها و افرادی دیگری مثل بلاگرها  با روش های مختلفی که دارند این لباس ها را به نمایش میگذارند و در نهایت نیز خرده فروشان هستند که از تمامی این اتفاقات بهره برداری میکنند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن محصول خود را به فروش برسانند.

تفاوت مد و استایل

حال که با معنی های مد و استایل آشنا شدید قطعا به این نتیجه رسیده­اید که مد تمام  جامعه را در بر میگیرد اما استایل تنها مختص به افراد است و هرکس باید با توجه به سلیقه خود استایل خود را انتخاب کند.

اگربخواهیم این موضوع را به شکل دیگری بیان کنیم باید بگوییم که مد درواقع پیروی از مجلات و روزنامه های مختلف مد و لباس زمانه است.اما استایل تماما به سلیقه شخصی مربوط میشود.

 تعریف ترند و تفاوت آن با مد

علاوه بر مد و استایل بسیاری از مردم دو کلمه ترند و مد را نیز را با یکدیگر اشتباه میگیرند.پیش از هرچیز باید بدانید که ترند زیر مجموعه مد میباشد و ارتباط مستقیمی با مد دارد. ترند زمان خود را صرف معرفی استایل های جدید و خاص میکند و باید منتظر بماند و ببیند که ایا این سبک خاص و متفاوت مورد استقبال قرار خواهد گرفت یا نه که بسیاری از مردم از آن سبک خاص پیروی میکنند اما بسیاری نیز آن را قبول ندارند.

اما همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم مد تمام جامعه را در بر گرفته و فراگیر شده و ترند تنها زمانی به مد تبدیل میشود که مورد قبول اکثریت قرار بگیرد در غیر ایت صورت آن سبک هرگز مد نخواهد شد.

باید از کدام پیروی کرد؟

توجه داشته باشید که استایل به تنهایی کافی نخواهد بود و این دومکمل یکدیگر هستند. شما باید در کنار علاقه و عقاید شخصی خود کمی به مد نیز توجه کنید و از جدیدیترین مدها باخبر باشید تا بتوانید یک استایل شخصی بسازید.

گاهی اوقات شما میتوانید حتی مد روز را با توجه به سبک استایل خود تغییر دهید و از مد های جدید استایل شخصی خود را انتخاب کنید. برای خرید پارچه در طرح ها و رنگ های مختلف میتوانید به قسمت محصولات فروشگاه ما مراجعه کنید.

همیشه از مد پیروی نکنید

علاوه بر تمامی مطالبی که در بالا ذکر شد توجه داشته باشید که اگر استایل شخصی خود را ندارید لازم نیست که حتما از مد روز پیروی کنید. شما باید همیشه حتی مد را نیز طبق سلیقه خود انتخاب کنید اما متاسفانه اکثر افراد بدون اینکه ذره­ای به حالت اندام و سلیقه خود توجه داشته باشند سریعا مطیع مد میشوند و دیگر هرگز داشتن یک استایل شخصی را تجربه نخواهند کرد.

تفاوت مد و استایل در چیست

به این نکته نیز توجه داشتید که هرچیزی که مد میشود دلیل بر زیبایی آن نیست. ممکن  استشما تنها به این موضوع فکر کنید که همیشه باید طبق مد روز پوشش خود را انتخاب کنید اما فراموش نکنید که مد همیشه زیبا نخواهد بود و سعی کنید همیشه ظاهری متفاوت تر از دیکر مردم داشته باشید تا اینگونه بتوانید زیبایی خود را تکمیل کنید.

استفاده از ترند

شما میتوانید علاوه بر مد از ترند های مورد علاقه خود نیز استفاده کنید پس همیشه به دنبال مد نباشید.گاهی اوقات در میان ترندها لباس های بسیار خاصی تولید میشود که با پوشیدن انها شما تبدیل به فردی خاص و متفاوت خواهید شد و حتی میتوانید با کمک گرفتن از ترندها استایل سخصب خود را بسازید.

نتیجه گیری

در نهایثت باید به شما بگوییم که اگر علاقه زیادی به صنعت مد و لباس دارید هرگز بدون اینکه اطلاعات کافی را داشته باشید استایل شخصی خود را انتخاب نکنید چراکه انتخاب کردن استایل های خاص و مختص به خود نیازمند دانش زیادی  در صنعت مد و لباس است.به همین دلیل نمیتوانید بدون سواد صنعت مد استایل های خود را انتخاب کنید.

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه