انتخاب پارچه مناسب برای لباس محفلی

انتخاب پارچه مناسب برای لباس محفلی

لباس محفلی همیشه جز ان دسته لباس هایی بده که انتخاب پارچه برای انها دشوار است. انتخاب پارچه مناسب بسیاری از زنان را که به دنبال لباس‌های رسمی برای پوشیدن در محافل خاص مانند جشن عروسی و غیره خرید هستند، گیج می‌کند. جای تعجب نیست! ده‌ها پارچه خوب برای لباس‌های مناسبتی خاص برای عروسی، مجلس جشن و لباس رسمی در بازار موجود است. در این راهنما اطلاعات خوبی در مورد پارچه‌هایی که برای لباس محفلی پیدا می‌کنید خواهید یافت.

به یاد داشته باشید پارچه‌ای را انتخاب کنید که اندام شما را برجسته کند و متناسب با استایل و فضا مناسب و زمان خاص باشد.

انتخاب پارچه مناسب برای لباس محفلی

برنامه‌ریزی یک عروسی زمستانی یا عروسی پاییزی؟ به پارچه‌های سنگین‌تر، ضخیم‌تر (و گرم‌تر!) فکر کنید: ساتن، تافته، بروکاد و مخمل.

برنامه‌ریزی برای عروسی بهاری یا تابستانی؟ به سراغ پارچه‌های سبک‌تر، نازک‌تر (و خنک‌تر!) بروید: چرموز ابریشمی، ارگانزا و پارچه ابریشمی، به‌خاطر داشته باشید که هر پارچه ظاهر و احساس متمایزی را برای هر لباس رسمی ایجاد می‌کند به‌علاوه می‌تواند لحن، احساس و حال و هوای مد را برای کل مهمانی عروس ایجاد کند!

لازم به ذکر است انتخاب پارچه نیز بر قیمت تأثیر می‌گذارد و می‌تواند هزینه لباس‌های یک مناسبت خاص را خیلی سریع بالا ببرد، به‌خصوص یک لباس مجلسی سایز بزرگ که دوخت آن طول می‌کشد. آیا به دنبال پرداخت کمتری برای لباس خود هستید؟

انتخاب پارچه مناسب برای لباس محفلی

پس بهتر است از الیاف مصنوعی مانند پلی‌استر، ابریشم مصنوعی، نایلون، ساتن و توری استفاده کنید. الیاف طبیعی مانند ابریشم همیشه برای لباس رسمی شب و عروس هزینه بیشتری دارند.

ساتن عروس

پارچه‌ای فوق‌العاده صاف ساخته شده از الیاف مصنوعی در بافتی محکم که درخشندگی مجلل ایجاد می‌کند. به طور گسترده در ابریشم، پلی‌استر، استات و ابریشم مصنوعی موجود است.

پارچه برواد برای لباس محفلی

پارچه ژاکاردی سنگین و ضخیم با طرح کلی درهم‌تنیده یا طرح گل که برآمده است. بروکاد می‌تواند به لباس شما حسی زیبا و ظاهری زیبا بدهد، گویی که لباس برای خانواده سلطنتی خلق شده است.

پارچه چارموز

پارچه سبک‌وزن بسیار محبوب ساخته شده از ابریشم یا پلی‌استر که درخشندگی نرم و ظاهری شبیه ساتن ایجاد می‌کند و بافت آن دارای ظرافت فراوان است.

پارچه کرپ

طیف وسیعی از پارچه‌ها از جمله پارچه‌های مصنوعی و ابریشم را پوشش می‌دهد که با سطحی که می‌تواند چروک یا چین‌خورده باشد، مشخص می‌شود. هنگام دوخت یک خط پیچیده و تمیز ایجاد می‌کند.

ساتن پشت کرپ

پارچه دو رو سبک تا متوسط است، بافت ساتن صاف و براق روی یک رو و پشت بافت کرپ روی صورت دیگر است. هر دو طرف را می‌توان استفاده کرد که به شما امکان می‌دهد یک طرف براق یا یک طرف مات داشته باشید.

پارچه ابریشمی

پارچه‌ای سبک، شفاف و با احساس نرم و ظاهری ظریف است و برای طرح‌های روان ایده‌آل ۷ است. پارچه‌ای بدون فصل و برای مدت طولانی موردعلاقه برای لباس شب، به‌خصوص لباس‌های مادر عروس و مادر داماد می‌باشد. این پارچه آزادانه روی منحنی‌های بدن جریان می‌یابد تا یک تناسب دلپذیر داشته باشد.

پارچه مخمل خرد شده

توده‌های ضخیم با ارتفاع‌های مختلف باعث می‌شود این پارچه بافته شده ظاهری خرد شده داشته باشد و در نور خاص می‌درخشد. توجه داشته باشید که مخمل خرد شده برای عصر معمولاً برای هوایی که سردتر است پوشیده می‌شود. اکثر خانم‌ها آن را در بهار و تابستان نامناسب می‌دانند زیرا برای پوشیدن آن خیلی گرم است.

انتخاب پارچه مناسب برای لباس محفلی

پارچه کرپ د چین

پارچه کرپ د چین پارچه‌ای نرم‌تر و براق‌تر از ساتن کرپ و دارای وزن سبک‌تر است. به طور معمول این پارچه به رنگ ابریشم می‌آید.

پارچه داماس برای لباس محفلی

پارچه متمایز که با براقی ملایم و الگوی بافته شده همرنگ زمینه، معمولاً طرحی گلدار مشخص می‌شود و دارای مواد ضخیم‌تر و سنگین‌تر نسبت به پارچه‌های دیگر است.

پارچه ابریشم دوپیونی

پارچه‌ای بافت‌دار با بافت بسیار نامنظم، نوک‌های ریز روی سطح و درخشندگی غنی که دارای بافت سنگین‌تر و ضخیم‌تر از ابریشم شانتونگ است. همچنین ظاهر بسیار زیبا و غنی به لباس می‌دهد!

پارچه دوشس ساتن

پارچه‌ای صاف و کاملا براق که اغلب ترکیبی از ابریشم و الیاف مصنوعی مانند پلی‌استر، استات یا ابریشم مصنوعی است، این پارچه برای دوخت دامن‌های بلند یا A-line محبوب است. عروس‌ها نیز این ساتن را دوست دارند.

پارچه Faille

پارچه‌ای سفت با بافت آج‌ دار ساخته شده از الیافی مانند پلی‌استر، پنبه و ابریشم و گزینه‌ای دیگر برای دوخت لباس محفلی است.

پارچه ژرژت برای لباس محفلی

پارچه‌ای سبک و شفاف است که اغلب از ابریشم یا الیاف مصنوعی مانند پلی‌استر ساخته می‌شود و مات‌تر از پارچه ابریشمی است. این پارچه شفاف و نازک معمولاً برای ایجاد آستین‌ها، بالاتنه‌ها و پشت‌های شفاف استفاده می‌شود. برای خرید پارچه میتوانید به قسمت محصولات شیک باشیم مراجعه کنید.

پارچه ژاکارد

پارچه نرم و ابریشمی با بافت طرح‌دار است. لازم به ذکر است پارچه‌های بروکاد و داماسک از پارچه‌های ژاکارد بافته شده‌اند. این پارچه پیچیدگی را تراوش می‌کند. بی‌انتها و کلاسیک است.

پارچه توری

پارچه توری ظریف با گل‌دوزی‌های ظریف اغلب در طرح‌هایی مانند گل در بازار موجود است. بهترین کیفیت توری دست‌ساز است. اما توری‌های ماشینی ساخته شده امروزی می‌توانند نفیس و مناسب برای تزئین با پولک، مهره یا مروارید باشند.

انتخاب پارچه مناسب برای لباس محفلی

پارچه کتان

پارچه طبیعی سبک‌وزن ساخته شده از الیاف کتان که برای لباس‌های غیررسمی تر استفاده می‌شود. این پارچه به‌راحتی چروک می‌شود.

پارچه ارگانزا برای لباس محفلی

پارچه‌ای ترد، شفاف و سبک‌وزن ساخته شده از ابریشم، نایلون یا پلی‌استر است. احساس سنگین‌تر و سفت‌تر از نوعی پارچه ابریشمی در لباس‌های عروسی است و به‌طورکلی برای دامن مناسب است.

پارچه ساتن پیو

ساتن جناغی سنگین با روکش صاف و درخشندگی نرم که از دیگر ساتن‌های موجود در بازار برای دوخت لباس محفلی است.

پارچه ابریشم برای لباس محفلی

این پارچه الیاف طبیعی مجلل بافته شده از الیاف پیله‌های کرم ابریشم است که در بافت‌های مختلف با روکش‌های مختلف وجود دارد. بافت پارچه نیز نرم، ظریف و مستحکم است.

پارچه شانتونگ

پارچه‌ای با وزن متوسط ​​و ساده از ابریشم یا پلی‌استر با جلوه‌ای زیبا برای دوخت لباس‌های مجلسی است.

پارچه تافته برای لباس محفلی

پارچه مصنوعی سبک تا سنگین که دارای براقیت خاصی است. سطح صاف آن هنگام برخورد نور می‌درخشد.

پارچه مخمل

پارچه سنگین‌ وزن مجلل بافته شده با روکش بریده شده از ابریشم، مخمل یا ابریشم مصنوعی. این پارچه در دوخت لباس محفلی یک حس نرم با درخشش ظریف ایجاد می‌کند. اما استفاده آن محدود است زیرا بهترین کار پوشیدن مخمل در زمستان است.

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه