بررسی کامل و معرفی پارچه بابوس

بررسی کامل و معرفی پارچه بابوس

بررسی کامل و معرفی پارچه بابوس

اختراع پارچه و تولید آن کمک زیادی به بشریت نمود. این موضوع از ابتدای خلقت انسان یک موضوع اساسی تلقی می شد. پوشاندن بدن با کمک متریال مناسب، دغدغه ای بوده که هم اکنون نیز مورد توجه می باشد. آیا پارچه انتخاب شده با شرایط آب و هوایی هم خوانی دارد؟

آیا از کیفیت و عمر خوبی برخوردار می باشد؟ حتی امروزه با وجود تنوع زیادی در این زمینه، هنوز چنین سوالاتی مطرح می شوند. به همین دلیل به طور مداوم شاهد طراحی نمونه های جدیدتری هستیم.

بررسی کامل و معرفی پارچه بابوس

بدین طریق به تناسب هر شرایط و هر سلیقه ای می توان یک گزینه متناسب را یافت. پارچه بابوس یکی از موارد مناسب برای طراحی لباس می باشد. آیا از ویژگی های این نمونه اطلاع دارید؟؟ برای شناخت این متریال کارآمد ادامه این مطلب را از دست ندهید.

پارچه بابوس

پارچه بابوس یک پارچه نخی و خنک می باشد. الیاف پنبه ای و بافت آن در این نمونه، یک متریال سبک و نرم را تولید نموده است. وجود الیاف نخی در کنار هم دیگر، سبکی و خنکی را به دنبال داشته است. جریان هوا و قابلیت تنفس این متریال، یکی از ویژگی های مثبت این نمونه است. به همین دلیل این نمونه را بیشتر در بهار و تابستان می بینیم. این نمونه با کمک خطوط راه راه خود شناخته می شود. ضمن این که از تنوع رنگی مناسبی بهره می برد. بابوس با عرض ۱۵۰ سانتی متری در بازار به فروش می رسد. به دلیل حضور الیاف نخی و پنبه ای، نرمی و لطافت خوبی از این نمونه به چشم می خورد. برای دوخت انواع لباس های راحتی و آزاد به کار گرفته می شود.

مزایای پارچه بابوس

پارچه بابوس یک سری امتیازات و مزایای قابل قبول از دید مخاطبان دارد.

  • اولین ویژگی مفید آن ها داشتن خصلت سبکی و خنکی است. در آب و هوای گرم می تواند یک پوشش مؤثر و مناسب باشد. داشتن وزنی پایین سبب شده است تا فرد را از پوشیدن طولانی مدت خسته ننماید.
  • لطافت این پارچه سبب ایجاد حس خوشایندی حین پوشیدن آن می شود. این دومین امتیاز مثبت آن می باشد.
  • یک ویژگی دیگر آن، نداشتن خاصیت ارتجاعی و یا کششی است. بنابراین خیال نکنید اگر آن را بکشید کش می آورد.  برخی به این موضوع بسیار اهمیت می دهند. در برخی مانتوها نداشتن حالت کشسانی بسیار مهم است. بابوس فاقد خاصیت کشسانی است.
  • متریالی فاقد خصلت آبرفت است. در اثر شست و شو سایز آن هم چنان ثابت و بدون تغییر می ماند. ضمن این که از ثبوت رنگ خوبی نیز برخوردار می باشد.
  • خوشبختانه این گروه از متریال از محدوده قیمتی مناسبی بهره می برند. بنابراین جزو پارچه های ارزان و دارای قیمت مناسب محسوب می شوند.

معایب پارچه بابوس

  • یکی از معایب ناچیز پارچه بابوس داشتن مقدار جزئی چروکیدگی می باشد. به میزانی کم و در حد جزئی امکان چروک شدن دارد. این میزان کم در مقایسه با پارچه هایی با قابلیت چروک، یک امتیاز مثبت محسوب می شود. البته یک پارچه نخی و سبک معمولا چروک می شود. این مقدار جزئی چروک با اتوکشیدن قابل حل می باشد. البته به صورتی نیست که فرد را اذیت نماید.

پارچه بابوس

  • یکی دیگر از عیوب پارچه‌ بابوس فصلی بودن آن است‌. این پارچه فقط برای فصول گرم سال همانند تابستان قابل استفاده می باشد. با فرا رسیدن روزهای سرد باید این لباس ها را جمع کنید و نپوشید. به خصوص اگر یک مانتو با این جنس دارید که برای زمستان اصلا روی آن حساب نکنید. اصلا نمی تواند پوشش مناسبی برای گرم نگه داشتن بدن شما باشد.

شست و شوی پارچه

شست و شو و رفع آلودگی لباس و پوشاک در درجه اهمیتی بالایی قرار دارد. هر لباسی از یک جنس پارچه ای به خصوصی طراحی شده است. باید دانست که برخی از انواع پارچه به نحوه خاصی شست و شو می شوند. بایستی شرایط مناسب جهت شستن آن ها را مراعات نمود. بدین طریق تغییر رنگ نداده و بافت آن ها ثابت باقی می ماند. با روش شستن صحیح می توان عمر یک لباس را بیشتر نمود. برای خرید پارچه با قیمتی بسیار مناسب میتوانید به فروشگاه ما مراجعه کنید.

در واقع، دوام و ماندگاری لباس تا حد زیادی به نحوه نگهداری و شستن آن مرتبط است. برای شستن پارچه بابوس، آب در درجه حرارتی ملایم بین ۳۰ تا ۴۰ درجه نیاز است. ضمن این که بایستی یک شوینده و پاک کننده ملایم نیز به کار گرفته شود. با خیال راحت آن را بشویید، زیرا دچار آبرفت نخواهد شد.

کاربرد پارچه بابوس

به کمک پارچه نخی بابوس می توان لباس و پوشاک متعددی طراحی نمود. اما یادتان باشد که این موارد اغلب برای تابستان و بهار توصیه می شوند. دامنه تولید لباس های راحتی خانگی با کمک این متریال بسیار بالاست. بنابراین از این نمونه هم می توان در بیرون از خانه و هم درون خانه استفاده نمود.

  •  انواع مانتو مجلسی، ساده، اسپرت، در سایزهای مختلف
  •  شومیز های نخی در رنگ بندی های متنوع و راحت
  •  تیشرت و پیراهن زنانه و مردانه
  •  دامن های لخت و زیبا
  •  تاپ زنانه
  •  سارافون و بلیز
  •  انواع شلوار بیرونی و راحتی زنانه
  •  کیف

جمع بندی

یکی از انواع پارچه های نخی و سبک، پارچه بابوس است. یک نمونه سبک که دارای امتیازات مثبتی جهت خرید و طراحی لباس محسوب می شود. این امتیازات مثبت مورد توجه تولید کنندگان لباس و مانتو قرار گرفته است. هر چند معایبی نا چیز و جزئی نیز در بین خصایص آن به چشم می خورد. اما این معایب و ایرادات چیزی نیست که نتوان آن را نادیده گرفت. در واقع این نمونه می تواند در تولید لباس و پوشاک برای زنان و مردان کارآمد باشد. شما این متریال منحصر به فرد نخی را چگونه ارزیابی کردید؟

۳/۵ - (۱ امتیاز)
nosrati
ارسال دیدگاه