بررسی کامل پارچه آینه ای

بررسی کامل پارچه آینه ای

بررسی کامل پارچه آینه ای

آینه ها و شیشه ها نماد شفافیت، براقی و درخشانی هستند. این محصولات با انعکاس نور و تصاویر در خود، دری از دنیای جدید را به روی انسان باز می کنند. پارچه آینه ای یک پارچه خاص و زیبا بوده که حالت مجلسی و پر زرق و برق دارد. برای تولید این گروه از پارچه ها از خود آینه و یا شیشه استفاده نمی کنند. بلکه پولک ها در انواع گوناگون، مبنایی برای طراحی آن ها قرار می گیرد.

بررسی کامل پارچه آینه ای

بنابراین این مدل پارچه همان پارچه پولکی تلقی می شود که نمونه های گوناگونی دارد. بیایید با این متریال درخشان و جلوه گر کمی بیشتر آشنا شویم.

پارچه آینه ای چیست؟

اگر روی یک پارچه از پولک های براق و رنگارنگ استفاده کنید، یک پارچه آینه ای تولید کرده اید. این لایه های منعطف، درخشش و زیبایی فوق العاده ای دارند. جهت تولید لباس برای مجالس گوناگون هم چون عروسی، تولد و جشن ها گزینه مناسبی هستند. بسیار جلوه گر و درخشان می باشند. برای خرید پارچه شیک و مجلسی میتونید به فروشگاهمون مراجعه کنید. شفافیت و براق بودن پولک ها، منجر به انعکاس نور و ایجاد حالت آینه ای می شوند. نمونه های فاخر و مجللی هستند که برای دوخت لباس های مجلسی و عروسی کاملا مناسب هستند. در عین حال که برای استفاده روزمره و در بیرون از خانه توصیه نمی شوند. این نمونه از متریال برای تولید لباس جلب توجه زیادی می کنند.

انواع پارچه آینه ای

در ساختار یک این مدل پارچه دو عامل می تواند دچار تغییر و تحول شود. تغییر این دو عامل باعث خلق نمونه های متعدد و متنوع این متریال درخشان می شود. اولین عامل متغیر پارچه زمینه می باشد. این پارچه زمینه در کنار تنوع رنگ، از تنوع جنس نیز برخوردار است. زمینه این نمونه از متریال درخشنده می تواند تور،  مخمل و یا حتی لمه باشد.

دومین عامل متغیر، خود پولک ها هستند. پولک ها در انواع سنگی، گرد و … به فروش می رسند. ترکیب این دو عامل متنوع باعث خلق نمونه های بسیاری خواهد شد. نمونه های پر طرفدار آن شامل موارد زیر است:

  • پارچه لمه آینه ای
  • پارچه مخمل آینه ای
  • پارچه آینه ای هفت رنگ
  • پارچه آینه ای سنگی

کیفیت پارچه

به نظر شما چگونه می توان یک پارچه اینه ای با کیفیت را تشخیص داد. به طور کلی، کیفیت در این جا چگونه معنا می شود؟ پولک های یک پارچه با کیفیت، دوام و مقاومت بالایی دارند. این دوام  هم در شکل و ظاهر آن هاست و هم در رنگ شان نمود پیدا می کند. امتحان کنید و یک پارچه آینه ای را درون دست خود بفشارید. ببینید در اثر این کار چه اتفاقی می افتد. اگر پولک های آن حالت شکسته و نا صاف پیدا کردند، یعنی از کیفیت خوبی برخوردار نیست. در فرایند شست و شو نیز می توان این ارزیابی را انجام داد‌. اگر به واسطه شستن تغییر رنگی از پولک های پارچه دیدید، بدانید که از کیفیت بالایی برخوردار نیست.

نحوه شستن

در فرایند شستن این نوع پارچه ها بایستی دقت نمود. اگر لباس های برگرفته از این متریال را به خشکشویی ببرید کار عاقلانه تری است. اما چنان چه خودتان می خواهید آن ها را بشویید یکسری نکات را رعایت نمایید. باید با آب ولرم در حد ۳۵ درجه سانتی گراد و شوینده مناسب این کار را انجام داد. شستن آن با دست بهتر از ماشین لباس شویی است. در این صورت بافت و الیاف آن امنیت بیشتری خواهد داشت.

جمع بندی

این نوع پارچه یکی از پارچه های شکیل و پر از زرق و برق می باشد. انواع گوناگون و زیبای آن جهت تولید لباس های مجلسی مختلف طراحی شده است. از آن نمونه مدل های خواستنی است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نماید. البته باید بدانید که این متریال لایه ای و انعطاف پذیر در بازه قیمتی متفاوتی ارائه می شوند. قیمت های پایین، متوسط و بسیار بالا در بین مدل های مختلف آن به چشم می خورد.

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه