به چه مواردی در انتخاب پارچه مبل باید دقت کرد

به چه مواردی در انتخاب پارچه مبل باید دقت کر

سرویس مبلمان یکی از وسایلی است که هم در طراحی دکوراسیون موثر است و هم کارایی مناسبی دارد. این وسیله کاربردی و دکوری، بزرگ و گران قیمت می باشد. بنابراین تعویض مداوم آن ها تقریبا مشکل بوده و حتی برای برخی نا ممکن است. از این رو داشتن جنسی مناسب و با کیفیت در انتخاب آن حائز اهمیت می باشد. سطوح سخت و سرد این گروه از سرویس های نشیمن توسط پارچه هایی مناسب پوشش داده شده است. در ادامه بیشتر در رابطه با انتخاب پارچه مبل با شما صحبت خواهم کرد.

به چه مواردی در انتخاب پارچه مبل باید دقت کرد

در هنگام خرید این محصولات و یا تعویض روکش آن ها، همه این سوال را می پرسند. پارچه مبلی چی بخرم؟ باید توجه کرد که انواع پارچه مبل با بافت و تراکم گوناگون موجود است. اما این متریال دارای تفاوت ها و ویژگی های اختصاصی خود هستند. به نظر شما انتخاب یک نمونه مناسب باید بر اساس چه فاکتورهایی انجام گیرد. برای داشتن انتخابی صحیح و به دور از اشتباه، این مطلب را از دست ندهید.

بافت و تراکم پارچه در انتخاب پارچه مبل

در انتخاب پارچه مبلی مناسب یکی از فاکتورهای اساسی، بافت و تراکم پارچه می باشد. بایستی از بین گزینه هایی که دارای تراکم بالا هستند، انتخاب کنید. باید به این موضوع توجه کرد که با بالا رفتن تراکم، کیفیت نیز بیشتر خواهد شد. اما شاید بپرسید آیا می توان به صورت فیزیکی این خصلت را شناسایی و ارزیابی کرد؟ بله، با لمس پارچه و دست زدن به پارچه می توانید به قیاس تراکم آن ها بپردازید.

ضمن این که می توان آن را مقابل نور گرفت. هر چه تراکم زیادتر باشد لایه پارچه ای ضخیم تر بوده و پشت آن معلوم نیست. اگر این خصیصه در نمونه ای کم باشد، به مرور زمان رنگ و زیبایی خود را از دست می دهد. نازک تر شده  و به مرور ساییده می شود. این ویژگی برای چنین محصولی که مداوما برای نشستن استفاده می شود، خیلی مهم است.

عدم کشیدگی پارچه

یکی از موارد دیگر در انتخاب پارچه مبل، نداشتن حالت کشیدگی و کش آوردن آن است. شاید پرسیده شود این کشش مگر چه مشکلی ایجاد می کند؟؟ کشش پارچه باعث شده که به مرور در اثر نشستن کشیده شود و بافت آن از هم باز شود.

باز شدن بافت پارچه وجه چندان خوشایندی ندارد. ضمن این که طول عمر محصول را پایین می آورد. آیا در ظاهر می توان این خصیصه را در یک متریال تشخیص داد؟ بله در نمونه های دوخته شده کاملا هویداست. کشش یک پارچه در محل دوخت خود را لو می دهد.

سوراخ های دوخت بزرگ تر از حد معمول نشان داده می شوند. ضمن این که کافیست متریال مورد نظر را بکشید. حالت کشسانی آن به راحتی قابل دریافت می باشد. با خرید پارچه میتوانید ظاهر مبل های خود را تغییر دهید و رنگی تازه به انها ببخشید.

رنگ و طرح پارچه

انتخاب رنگ و طرح پارچه مبل به اندازه سایر فاکتورهای انتخابی مهم می باشد. باید توجه نمود که رنگ و طرح این محصول اولین چیزی است که مخاطب از آن می بیند. بنابراین این که چه رنگی داشته باشد و طرح آن به چه صورتی باشد خیلی مهم است. انتخاب شما باید در راستای طراحی دکوراسیون محیط صورت بگیرد. باید این را بدانید که این رنگ و طرح قرار است چند سال جلوی چشمتان باشد. به نحوی انتخاب کنید که از آن دلزده نشوید و بتوانید متناسب با آن فضایی زیبا بسازید.

شستن پارچه در انتخاب پارچه مبل

پارچه مبلی باید با توجه به میزان نیاز به شست و شو و لکه گیری انتخاب شود. در خانه های پر رفت و آمد، شلوغ و دارای بچه کوچک، مبلمان زود کثیف و لکه دار می شوند. باید دید آیا به راحتی تمیز می شود؟؟ به طور مثال مخمل یک نمونه لوکس و شکیل است اما پاک کردن آن با سختی همراه است. یا بر عکس آن هم وجود دارد. پارچه چرم خیلی راحت تمیز و عاری از لکه می شود. سطحی ضد آب داشته که با یک دستمال مرطوب هم می توان آلودگی ها را زدود.

به چه مواردی در انتخاب پارچه مبل باید دقت کر

اما متاسفانه این نمونه از متریال نمی توانند به تبادل و جریان هوایی بپردازند. به عبارتی دیگر نفس نمی کشد و ممکن است دچار تعریق شود. هر گزینه دارای خصایص منفی و مثبت زیادی در کنار هم می باشند. کافیست کمی آن ها را سبک و سنگین نمایید.

وزن و کیفیت پارچه

کیفیت یک پارچه مبلی در گزینش و خرید آن نقش بسیار مهمی دارد. اغلب نمونه های با کیفیت و اعلا گران بوده و این موضوع برای برخی ناخوشایند است. باید گفت که هرگز کیفیت چنین محصولی را فدای ارزانی نکنید. یک سود کوچک در این جا شما را متحمل هزینه ای گزاف تر می کند. برخی موارد ارزان به علت نداشتن کیفیت، عمر زیادی هم ندارند. پس مجدد مجبور به خرید شده و چندین برابر آن سود کوچک ضرر می کنید. کیفیت بالا گاهی در تراکم و وزن بالا نمایان می شود. بیشتر مواقع پارچه های خوب و با کیفیت، سنگین تر هم هستند. به این خصلت های فیزیکی کمی توجه کنید.

جنس پارچه در انتخاب پارچه مبل

پارچه مبلی در سه نوع متفاوت از نظر جنس ارائه می شوند. نمونه اول کاملا طبیعی هستند و بافتی از الیاف طبیعی درون آن ها وجود دارد. کتان، پشم، چرم و ابریشم چند نمونه از الیاف طبیعی هستند. این نمونه از متریال طبیعی دارای خصایصی هم چون  کیفیت، ماندگاری و زیبایی هستند. معمولا از بازه قیمتی بالایی نیز برخوردارند. نمونه دوم از الیاف مصنوعی و ساخته دست بشر ساخته شده است. این نمونه از قیمتی پایین تر برخوردار می باشد. ضمن این که انواع کیفیت از آن را می بینیم.  نمونه سوم ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی است که نمونه هایی خاص همراه با امتیازات مطلوبی هستند.

جمع بندی

پارچه مبلی چی بخرم؟ با مراجعه به یک پارچه فروشی و سوال از فروشنده، طیفی از پارچه ها را به شما نشان خواهد داد. انتخاب از بین انواع مختلف با توجه به سلیقه و شرایط هر کس فرق می کند. مهم ترین فاکتور های دخیل در انتخاب چنین محصولی، همین موارد معرفی شده می باشد.

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه