تاریخچه برند دیور در صنعت مد

تاریخچه برند دیور در صنعت مد

تاریخچه برند دیور در صنعت مد بسیار غنی، پر از خلاقیت های چشمگیر و طرح های کلاسیک است. کریستین دیور مترادف با زیبایی زنانه و مد کلاسیک و جاودانه است. این برند فرانسوی که قدمت آن به دهه ۱۹۴۰ بازمی‌گردد، زیباترین لباس ‌ها را برای زنان در سراسر جهان ارائه می‌کند..

برند همنام کریستین دیور نیز یکی از برندهایی است که آزمون زمان خود را پس داده و با هر رهبر خلاقی که از درهای آن عبور کرده است، تکامل یافته است. این خانه مد میزبان برخی از باورنکردنی ترین استعداد های این صنعت بوده است و مطمئنا تا سال های آینده این کار را ادامه خواهد داد. در ادامه می توانید به طور کامل با تاریخچه برند دیور در صنعت مد آشنا شوید.

تاریخچه برند دیور در صنعت مد

برند کریستین دیور علیرغم ایجاد در سال ۱۹۴۶، سال ۱۹۴۷ را آغاز خود می نامد، زیرا اولین مجموعه خانه مد در آن زمان عرضه شد. کریستین دیور این برند را در پاریس در ۳۰ Avenue Montaigne راه اندازی کرد. کمتر از سه ماه از ایجاد این برند طول کشید تا اولین مجموعه کریستین دیور در ۱۲ فوریه ۱۹۴۷ به نمایش گذاشته شد.

دیور عشق عمیقی به هنر داشت و حتی قبل از اینکه وارد مد شود، یک گالری هنری در فرانسه داشت. او پس از بسته شدن گالری خود در دوران رکود بزرگ، زیر نظر طراح مد رابرت پیگه و لوسین لانگ، طراح مد و لباس، کار کرد. دیور آماده بود تا کارهای خود را به نمایش بگذارد، این همان چیزی بود که او را به ایجاد خانه مد خود در سال ۱۹۴۶ رساند و کریستین دیور متولد شد.

نیو لوک دیور (ظاهر جدید)

در اولین نمایش کریستین دیور بود که او «نیو لوک » را ابداع کرد. به گزارش کالچر تریپ، فکر پشت این مجموعه این بود که پایان جنگ جهانی دوم را به نمایش بگذارد، و با رنگ های ساختاری و دامن ‌های کوتاه ‌تر و رنگارنگ ارائه شد. طرح‌های کریستین دیور، در یک کلام، انقلابی برای دوره زمانی بود و به سرعت خانه مد را به عنوان یکی از پرطرفدارترین و مورد پرستش ‌ترین ‌ها در این صنعت قرار داد.

تاریخچه برند دیور در صنعت مد

ستارگان به کریستین دیور هجوم آوردند. همه از ریتا هیورث گرفته تا مارگو فونتین می‌خواستند در این نگاه جدید که جلوتر از زمان خود بود، لباس داشته باشند. با وجود چنین زنانی که لباس ‌های او را می پوشیدند، جای تعجب نیست که این برند به سرعت رشد کرد و خود را به عنوان یکی از نمادین‌ ترین برند ها در تاریخ تثبیت کرد.

جهانی شدن برند دیور

کریستین دیور به سرعت جهانی شد. یک فروشگاه در خیابان پنجم و خیابان ۵۷ شهر نیویورک در سال ۱۹۴۸ افتتاح شد و برای اولین بار کریستین دیور را به کشوری دیگر آورد. با راه اندازی این شعبه ها، مجموعه گسترده ای نیز به وجود آمد. دیور با عطر شروع کرد و میس دیور را معرفی کرد که به خواهرش تقدیم کرد. همچنین در همین زمان بود که دیور متوجه شد که برای ادامه ظاهر جدید، برندش باید تمام تجربه مد را ارائه دهد. این به معنای مجوز نام دیور برای اکسسوری بود. اکنون، هر فردی می‌تواند کت، کفش، کلاه و هر مورد دیگری را که برای به تصویر کشیدن ظاهر جدید از سر تا پا لازم است از این برند داشته باشد. برای خرید پارچه در طرح ها و رنگ های مختلف و قیمتی مناسب میتوانید به قسمت محصولات ما مراجعه کنید.

تاریخچه برند دیور در صنعت مد

برند کریستین دیور به رشد خود ادامه داد و خود دیور به طراحی لباس های بزرگترین ستاره های آن زمان ادامه داد. او حتی لباس مارلین دیتریش را برای بازی در سال ۱۹۵۰ در فیلم ترس از صحنه آلفرد هیچکاک طراحی کرد. طرح های این برند مانند بسیاری از ستاره های دیگر در اواخر دهه ۴۰ و اوایل دهه ۵۰ در کمد لباس او ثابت ماند.

معرفی ایو سن لوران

ایو سن لوران با چهره تازه و مشتاق در سال ۱۹۵۵ زمانی که فقط ۱۹ سال داشت کار با کریستین دیور را آغاز کرد. او در خانه مد به عنوان دستیار دیور شروع به کار کرد، اما طولی نکشید که نابغه خلاق پشت این برچسب پتانسیل این جوان فرانسوی را شناسایی کرد. در واقع، طبق گزارش وگ، دیور در سال ۱۹۵۷ با مادر سن لورن ملاقات کرد تا به او بگوید که پسرش را برای جانشینی او در این برند انتخاب کرده است. اگرچه او در آن زمان فقط ۲۱ سال داشت، اما نگاهش به مد و استعداد خلاقیت برای دیور کافی بود.

مرگ کریستین دیور

دیور در سال ۱۹۵۷ بر اثر حمله قلبی شدید درگذشت. او فقط ۵۲ سال داشت، و کل دنیای مد این فقدان را عمیقا احساس کرد، زیرا می دانستند که نمادی در این صنعت بسیار جوان از بین رفته است. برای اینکه برند پس از مرگ دیور از مسیر خود منحرف نشود، به سنت لورن نقش مدیر هنری داده شد.

برند دیور

این جوان ۲۱ ساله میراث دیور را ادامه داد و تا حد زیادی دیدگاه خلاقانه اصلی را دست نخورده نگه داشت. با این حال، او به دنبال این بود که نام تجاری را به شکلی دیگر درآورد و بخشی از ساختار را رها کرد. اما این مجموعه ‌ها مورد توجه قرار نگرفتند و زمانی که سنت لوران برای خدمت در ارتش فرانسه در سال ۱۹۶۰ فراخوانده شد، به راحتی این برند رها شد.

رهبران خلاق تأثیرگذار دیور و خرید LVMH

پس از خروج ایو سن لورن از این برند، مارک بوهان مسئولیت را بر عهده گرفت و طرح ‌های لیبل را بازگرداند تا با دقت بیشتری از آنچه خود کریستین دیور قبل از مرگ انجام می‌داد، پیروی کند. او مفهوم کلاسیک کریستین دیور را در نظر گرفت و با ساده‌کردن کمی آن را وارد دهه ۱۹۶۰ کرد که در عین اینکه همچنان به ظاهر کریستین دیور شباهت داشت، پیچ و تاب مدرن ‌تری به آن داد. با هدایت بوهان، کریستین دیور بار دیگر تبدیل به برندی زنانه مورد علاقه زنان در همه جا شد که هنوز در ریشه های بنیانگذار خود احساس می کردند.

بوهان بیش از یک دهه در کریستین دیور ماند و به ساخت برند و موفقیت بیشتر آن در سطح بین المللی ادامه داد. او کریستین دیور را بیش از هر زمان دیگری در دسترس قرار داد و فروشگاه ها در شهرهای بیشتری مانند لندن و هنگ کنگ شروع به ظهور کردند و کریستین دیور در صدر دنیای مد قرار گرفت.

اعلام ورشکستی دیور

با این حال، در سال ۱۹۷۸، گروه بوساک، که بر برند نظارت داشت، اعلام ورشکستگی کرد که شامل دارایی ‌های آن نیز می‌ شد. کریستین دیور توسط برنارد آرنو، میلیاردر LVMH Moet Hennessy خریداری شد. زمانی که آرنو مسئولیت کریستین دیور را بر عهده گرفت، نقش های رئیس و مدیر عامل را بر عهده گرفت. با وجود اینکه کریستین دیور در LVMH قرار گرفت، همچنان برند مستقل و چشمگیر خودش بود.

تاریخچه برند دیور در صنعت مد

با این مسیر جدید، جیانفرانکو فره در سال ۱۹۸۹ به عنوان مدیر سبکی استخدام شد و نه تنها به مد لباس برجسته راه یافت، بلکه کاملا کریستین دیور کوتور را طراحی کرد و موج دیگری را در برند کریستین دیور به ارمغان آورد. فره برند را به سطح دیگری ارتقا داد، و حس سبک خود را به ارمغان آورد، که شامل ظاهری ظریف تر از آنچه برند قبلا دیده بود، می شد.

Dior Homme که با نام دیگر بخش پوشاک مردانه دیور شناخته می شود نیز در سال ۲۰۰۱ به وجود آمد و هادی سلیمان به عنوان مدیر خلاق آن خدمت می کرد.

جان گالیانو و کیف دستی

پس از تصدی فره، جان گالیانو به عنوان مدیر خلاقیت انتخاب شد. او کریستین دیور را وارد هزاره جدید کرد و هر ستاره ای را که می توانید تصور کنید – از جمله پرنسس دایانا ولز – را مجذوب خود ساخت. شاهزاده خانم نه تنها لباس های مد لباس گالیانو را می پوشید، بلکه به کیف های دستی او نیز علاقمند بود و او تنها نبود. کیف ‌های زین گالیانو که به یکی از لوازم اصلی برند کریستین دیور تبدیل شده‌اند، تقریبا در بین همه محبوب بودند. با این حال، کیف پرنسس دایانا، کیفی بود که گالیانو بعدا به لطف دایانا آن را لیدی دیور نامید. او کیف دستی مشکی راف سیمونز مسئولیت را بر عهده می گیرد

دیدگاه گالیانو برای کریستین دیور با خلاقانی که قبل از او آمده بودند بسیار متفاوت بود. اگرچه برخی از آن استقبال کردند، اما همه آن را دوست نداشتند، و هنگامی که او در سال ۲۰۱۱ از این برند خارج شد، راف سیمونز مدیریت را در دست گرفت و ظاهراً به دنبال این بود که کریستین دیور را کمی به ریشه ‌های آن نزدیک ‌تر کند. خلاقیت های او بیشتر کم رنگ و زنانه بود و یادآور کریستین دیور کلاسیک بود.

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه