تاریخچه برند ورساچه در صنعت مد و لباس

تاریخچه برند ورساچه در صنعت مد و لباس

در چهار دهه گذشته، ورساچه یکی از شناخته ‌شده ‌ترین برندها در مد لوکس بوده و لباس ‌ها و اکسسوری ‌هایی را می ‌فروشد که دقیقا روی فرش قرمز هستند و توسط برخی از مشهورترین افراد مشهور جهان پوشیده می ‌شوند.

تاریخچه برند ورساچه در صنعت مد و لباس

جیانی ورساچه که طراح افراد مشهور و خانواده سلطنتی مانند پرنسس دایانا بود، نشاط و هنر را به صنعتی که خارج از فرهنگ خیابانی در نظر گرفته می شد، به ارمغان آورد.  امروزه نام ورساچه و لوگوی این شرکت مترادف با این سطح از تجمل و سبک شده است.

با این حال، چه چیزی باعث شد که ورساچه این شهرت جهانی را به ارمغان آورد، و چگونه لوگوی آنها به خودی خود به یک بیانیه مد محبوب تبدیل شده است؟ در زیر، نگاهی به تاریخچه برند ورساچه در صنعت مد و لباس و لوگوی نمایانگر آن خواهیم انداخت.

جیانی ورساچه که بود؟

جیانی ورساچه یکی از برترین طراحان مد دهه های ۱۹۸۰ و ۹۰ بود. او اولین لاین لباس خود را در سال ۱۹۷۸ در میلان ایتالیا راه ‌اندازی کرد. در سال ۱۹۸۹، او اولین مجموعه مد لباس خود را معرفی کرد. او همچنان به امپراتوری مد خود اضافه کرد و در اثاثیه منزل و عطرها گسترش یافت.

وی در طول زندگی حرفه‌ ای خود برای چهره ‌های سرشناس مانند مدونا، پرنسس دایانا، التون جان و تینا ترنر طراحی می‌ کرد. او در سال ۱۹۹۷ در خارج از خانه خود در ساحل جنوبی فلوریدا مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

اوایل زندگی و شغل

جیانی در ۲ دسامبر ۱۹۴۶ در رجیو دی کالابریا، ایتالیا به دنیا آمد. او در دنیای طراحی بزرگ شد و حرفه خود را نزد مادری آموخت که تجارت خیاطی خودش را اداره می کرد. ورساچه پس از اتمام دبیرستان برای مادرش کار کرد.

در سال ۱۹۷۲، ورساچه به میلان نقل مکان کرد، و در آنجا شروع به طراحی مستقل برای لیبل های ایتالیایی جنی، کالاگان و کامپلیس کرد. ورساچه مجموعه لباس های آماده خود را برای زنان در سال ۱۹۷۸ راه اندازی کرد. این تجارت همیشه یک امر خانوادگی بود و برادرش سانتو و خواهرش دوناتلا برای او کار می کردند.

سبک ورساچه

جیانی به دلیل استایل ‌های پر زرق و برق خود شناخته شد و طیف وسیعی از لباس ‌های این نوع را تولید کرد که به علامت تجاری او تبدیل شد. او اغلب از مواد نوآورانه ای مانند مش آلومینیوم یا تکنیک های پیشرفته مانند فناوری لیزر “نئو کوتور” برای ترکیب چرم و لاستیک استفاده می کرد. سر مدوسا همچنین تصویر تکراری بسیاری از اقلام و لوازم جانبی لباس او بود. او اولین مجموعه مد لباس خود را در سال ۱۹۸۹ راه اندازی کرد و دو خط لباس Versus و Instante را در دهه ۹۰ به تجارت خود اضافه کرد.

لباس الیزابت هرلی ورساچه

یکی از معروف ترین ساخته های او لباس مشکی بود که در کناره ها با سنجاق های طلایی به هم چسبیده بود. الیزابت هرلی در اولین نمایش فیلم در سال ۱۹۹۴ این لباس را به تن کرد. این لباس به ستاره شدن این بازیگر زن کمک کرد. ورساچه با تعدادی از ستاره ها و سوپرمدل ها از جمله التون جان، مدونا و نائومی کمپبل روابط قوی برقرار کرد.

همانطور که آنا وینتور به نیویورک تایمز گفت، ورساچه “اولین کسی بود که به ارزش سلبریتی در ردیف اول و ارزش سوپر مدل پی برد و مد را در یک پلت فرم رسانه ای بین المللی قرار داد.” او همچنین یکی از برجسته ترین طراحانی بود که قدرت تلفیق دنیای مد و موسیقی را به نمایش گذاشت.

تاریخچه برند ورساچه در صنعت مد و لباس

حرفه درخشان ورساچه با جوایز متعددی از جمله چهار L’Occhio d’Oros و یک اسکار مد آمریکایی در سال ۱۹۹۳ مزین شد. این طراح اغلب به دلیل طراحی لباس برای باله هایی مانند Josephlegende اثر ریچارد اشتراوس در سال ۱۹۸۲، لیب و لید گوستاو مالر در سال ۱۹۸۳ و چاکا زولو بژارت در سال ۱۹۸۹ مورد تشویق قرار گرفت. وی همچنین برای اجراکنندگان پاپ مانند جان، مدونا و ترنر لباس‌های صحنه خلق کرد. برای خرید پارچه در طرح ها و رنگ های مختلف میتوانید به قسمت محصولات ما مراجعه کنید.

گسترش امپراتوری جیانی

طرح های ورساچه در چندین موزه از جمله موزه ملی شیکاگو، کالج سلطنتی هنر لندن، موزه شهر کوبه ژاپن و موزه Kunstgewerbe آلمان به نمایش گذاشته شده است. این طراح علاوه بر لباس، برند خود را در جهات دیگری نیز گسترش داد. او خط عطر کلاسیک سیگنیچر خود را در سال ۱۹۹۱ و خط تولید مبلمان و کالا های خانگی خود را در سال ۱۹۹۳ راه اندازی کرد. ورساچه همچنین کتاب های متعددی از جمله Rock and Royalty، The Art of Being You و Men Without Ties منتشر کرد.

مرگ ورساچه

ورساچه تنها ۵۰ سال داشت که در ۱۵ ژوئیه ۱۹۹۷ در خارج از خانه خود در ساحل جنوبی در میامی فلوریدا به قتل رسید. طراح مد محبوب توسط اندرو کونانان قاتل ۲۷ ساله کشته شد که جسدش در قایق ‌خانه ساحل میامی هشت روز بعد پیدا شد.

افراد مشهور و خانواده سلطنتی

ورساچه که طراح افراد مشهور و خانواده سلطنتی مانند پرنسس دایانا است، به خاطر آوردن نشاط و هنر به صنعتی که خارج از ارتباط با فرهنگ خیابانی تلقی می شود، به یاد می آید. او در کمتر از ۱۰ سال امپراتوری به ارزش ۸۰۷ میلیون دلار ساخت. خواهرش پس از مرگش سلطنت خلاقانه شرکت را به عهده گرفت و به عنوان رئیس طراحی خدمت کرد، در حالی که برادرش سانتو مدیر عامل شد.

تاریخچه برند ورساچه در صنعت مد و لباس

The Assassination of Gianni Versace نام سریالی در سال ۲۰۱۸  است که بر قتل ورساچه تمرکز داشت، ادگار رامیرز در نقش ورساچه، پنه لوپه کروز در نقش خواهر دوناتلا و دارن کریس در نقش کونانان بازی کردند. این سریال که توسط رایان مورفی تهیه‌کننده اجرایی است، تا حدی بر اساس پرفروش‌ترین اثر مورین اورث در سال ۱۹۹۹ ساخته شده است.

خانواده ورساچه در بیانیه ‌ای از طریق خانه مد بیان داشتند که: «خانواده ورساچه نه اجازه داده‌اند و نه هیچ گونه دخالتی در این سریال تلویزیونی درباره مرگ آقای جیانی ورساچه داشته ‌اند». از آنجایی که ورساچه به کتابی که بخشی از آن بر اساس آن است مجوز نداده و در نگارش فیلمنامه آن شرکت نداشته است، این مجموعه تلویزیونی فقط باید به عنوان یک اثر تخیلی در نظر گرفته شود.

FX با بیانیه خود پاسخ داد:

مانند سریال اصلی American Crime Story The People vs O.J. سیمپسون که بر اساس کتاب پرفروش غیرداستانی جفری توبین The Run of His Life ساخته شده است، ادامه FX The Assassination Of Gianni Versace بر اساس کتاب پرفروش و غیرداستانی مورین اورث که به شدت مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته و معتبر است، Vulgar Favors است که جنایت واقعی زندگی را بررسی می کند. ولگردی و ولگردی اندرو کونانان ما پای گزارش دقیق خانم اورث هستیم.»

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه