راهنمای ست کردن و خرید پارچه کت و شلوار استایل مردانه

راهنمای خرید پارچه کت و شلوار مردانه

کت و شلوار مردانه یکی از پیچیده‌ ترین لباس‌ ها برای خرید به شمار می‌رود. بر خلاف لباس‌های غیر رسمی، درباره خرید کت و شلوار شک و تردیدهای زیادی وجود دارد و معمولاً وقتی آن را از فروشگاه می‌خرید، کاملاً به تن شما فیت و اندازه نخواهد بود. پارچه کت و شلوار علاوه بر تناسب، باید رنگ و الگوهای مناسبی نیز داشته باشد. بنابراین بهتر است قبل از رفتن به فروشگاه، ایده‌ای از تناسب و استایل کت و شلوار بعدی خود داشته باشید. در اینجا چند نکته در مورد خرید پارچه کت و شلوار ارائه شده است.

راهنمای خرید پارچه کت و شلوار مردانه

اولین قدم در انتخاب پارچه مناسب برای کت و شلوار مردانه توجه به جنس آن است. جنس پارچه کت و شلوار مهم‌ترین عامل جلوه و راحتی یک کت و شلوار خواهد بود. کت و شلوار های دوخته شده از پشم را می‌ توان بهترین انتخاب‌ های موجود دانست که البته از بقیه پارچه‌ها گران‌تر خواهند بود. در ادامه مطلب به معرفی چند جنس اصلی در دوخت کت و شلوار ها خواهیم پرداخت.

پارچه کت و شلوار پشمی

محبوب‌ ترین و همه‌ کاره‌ ترین پارچه کت و شلوار نوع پشمی آن است. زیرا پشم توانایی عجیبی دارد چراکه شما را در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه می‌دارد و همیشه زیبا به نظر می‌رسد. همچنین هوا به خوبی در آن رفت‌ و آمد می‌کند و به‌ اصطلاح خوب نفس می‌کشد! این پارچه شکل خود را حفظ کرده و در برابر چروک شدن به علت پوشیدن روزمره و استفاده روزانه مقاومت می‌کند. اکثر طراحان بزرگ و تولیدی‌ های معروف کت و شلوار در دوخت کت و شلوار های خود از پشم باکیفیت استفاده می‌کنند.

راهنمای خرید پارچه کت و شلوار مردانه

اگر بودجه برای شما مسئله نیست پس به دنبال یک کت و شلوار صددرصد پشمی باشید زیرا کیفیت بسیار بالایی دارد. ازآنجایی‌که پشم یک ماده گران‌قیمت است، پارچه‌های ترکیبی را نیز خواهید یافت که به ترتیب از ۷۰، ۵۰ و ۳۰ درصد پشم تشکیل شده‌اند. باقی ترکیبات این پارچه‌ها از الیاف مصنوعی است. پارچه‌های ترکیبی لزوماً بد نیستند و پول زیادی برای شما صرفه‌جویی خواهند کرد اما مطمئناً کیفیت کت و شلوار پایین‌تر خواهد بود.

پارچه کت و شلوار کتانی

کت و شلوارهای دوخته شده از پارچه کتان بسیار سبک و معمولی هستند. این نوع کت و شلوار را در عروسی‌های تابستانی یا در مناطق گرمسیری پیدا خواهید کرد. نقطه ضعف پارچه کتان این است که به راحتی چروک می‌شود زیرا یک ماده بسیار سبک‌وزن است. البته این بدان معناست که استفاده از آن در کت و شلوار موجب می‌ شود در دما های بالا خنکی خود را حفظ کند. یک عیب بزرگ دیگر پارچه کتان این است که به‌راحتی لکه‌دار می‌شود، به همین دلیل مرتباً در خشک‌ شویی خواهد بود. پارچه کتانی را به جای پنبه یا پشم به عنوان جایگزینی معمولی برای ظاهر تابستانی خود انتخاب کنید.

پارچه کت و شلوار پلی‌ استر

کت و شلوار های دوخته شده از پارچه پلی‌استر جایگزینی ارزان‌ تر برای پشم به حساب می‌ آیند. بااین‌حال، هر کت و شلواری که با پلی‌استر ساخته شده باشد، از نظر ظاهری ارزان به نظر خواهد رسید. همچنین گردش هوای خوبی ندارد که می‌تواند پوشیدن این کت و شلوارها را آزاردهنده کند.

پارچه پلی‌ استر به دلیل طبیعی نبودن الیاف آن و به‌ کارگیری مواد مصنوعی از کیفیت ساخت پایین‌ تری نسبت به پشم طبیعی برخوردار است. کت و شلوارهای پلی‌ استر به راحتی چروک می‌ شوند و به ایجاد گرمای بالا شناخته شده‌ اند. برای خرید پارچه کت و شلوار مردانه کافیست به فروشگاه شیک باشیم مراجعه کنید. همچنین کت و شلوار های پلی‌ استر در مقایسه با کت و شلوارهای پشمی و نخی ظاهر براق‌ تری دارند که این امر می‌تواند کت و شلوار را ارزان به نظر برساند.

پارچه کت و شلوار کشمیری یا ترمه

پارچه کت و شلوار کشمیری یا ترمه به عنوان یک ترکیب بسیار لوکس برای دوخت کت و شلوار در نظر گرفته می‌ شود. اما نقطه ضعف این پارچه در آن است که می‌ تواند درخشندگی ناخواسته‌ ای بدهد. توصیه می‌کنیم در محل کار از ترمه دوری کنید، اما برای محیط‌ های دیگر یک انتخاب عالی و ایدئال است.

پارچه کت و شلوار پنبه‌ ای

پارچه پنبه‌ ای یکی دیگر از جنس‌ های کت و شلوار بسیار محبوب است. پنبه مشابه پشم یک ماده انعطاف‌ پذیر و قابل‌ تنفس است. اما متأسفانه، پنبه به راحتی چروک می‌شود، به این معنی که مانند پشم برای استفاده روزمره مناسب نیست و باید مرتباً اتو شود. در عین‌ حال پنبه در مقایسه با پارچه‌ های پشمی، فاقد حس لوکس و فاخر است.

راهنمای خرید پارچه کت و شلوار مردانه

پارچه کت ، شلوار ابریشمی

ابریشم یکی از گران‌ ترین پارچه‌ ها است، اما راحتی و تجمل را به شکل توأمان ارائه می‌کند. این ماده برای تنظیم دما بسیار عالی و قابل‌تنفس است؛ آن به این معنی که گرمای بدن را در شرایط خنک حفظ می‌کند و گرما را در تابستان از بدن دفع می‌گرداند.

پارچه کت و شلوار مخملی

کت و شلوار بافت مخملی بسیار مجلل و قابل‌ تنفس است. مخمل یک انتخاب عالی برای کت و شلوار مهمانی است و البته می‌ توان آن را در تمام طول سال پوشید. بااین‌حال، توصیه می‌کنیم آن را در محل کار خود نپوشید.

پارچه کت ، شلوار پشم فاستونی

پشم فاستونی یک پارچه فشرده است که دوام بسیار بالایی دارد. این ماندگاری بالا به دلیل نحوه ریسندگی پشم است. پشم فرسوده را در یک فرآیند کاردینگ شانه می‌کنند تا هرگونه الیاف کوتاه و شکننده آن از بین برود. این کار به تولید محصولی منجر می‌شود که از رشته‌ های بلند الیاف تشکیل شده است و محصولی صاف و سخت ایجاد می‌کند. کت و شلوار فاستونی را می‌توان مخلوطی از پارچه‌های توید، فلانل، گاباردین و نقاشی‌های دیواری بافته دانست.

پارچه کت ، شلوار موهر

موهر از موی بز آنگورا درست می‌ شود، شبیه پشم است اما کمی درخشش دارد. همچنین به دلیل جنس آن که کمی خارش برانگیز است نیز شناخته می‌شود. این پارچه در کل عملکرد خوبی دارد و هیچ پارچه دیگری مانند آن در برابر چروک شدن مقاومت نمی‌کند.

پارچه کت ، شلوار ویکونا

نام ویکونا هم به یک تکه پارچه اشاره دارد و هم به حیوانی که پارچه از آن برداشت می‌شود. حیوان ویکونا که یکی از بستگان لاما است، در کوه‌های آند زندگی می‌کند و مخصوصاً برای دوخت کت و شلوار پرورش داده می‌شود. این حیوان مقادیر بسیار کمی پشم بسیار ریز تولید می‌کند که نرم‌ترین، گرم‌ ترین و گران‌ ترین پشم در کلاس خود است.

نتیجه گیری

دوخت و پارچه دو عامل اصلی تعیین‌کننده کیفیت و هزینه کت و شلوار هستند. این دو عامل معادل هزینه قطعات و تعمیر یک ماشین به شمار می‌روند. کت و شلوار های چسب‌ دار ارزان‌تر هستند اما کت و شلوار های دوخته شده گران‌تر هستند. پارچه عامل اصلی تعیین کیفیت و هزینه کت و شلوار است. پارچه خوب احساس بهتری خواهد داشت، شکل خود را برای مدت طولانی‌ تری حفظ می‌کند و از نظر ظاهر بهتر به نظر خواهد رسید. البته همان‌ طور که در این مطلب توضیح دادیم، هر چه پارچه گران‌تر باشد کیفیت بهتری نیز خواهد داشت.

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه