راهنمای نحوه انتخاب کراوات مردانه و ست کردن در استایل های مختلف

راهنمای نحوه انتخاب کراوات مردانه

کراوات‌ها در حال تجدید حیات و پوست انداختن هستند. کراوات مردانه نقش مهمی در استایل شما ایفا می‌کند. چه به دنبال ظاهری رسمی با کراواتی راه‌ راه و سرمه‌ای‌رنگ باشید یا بیشتر به سبک راحت با یک ژاکت‌وشلوار جین پاره متمایل شوید. کراوات اغلب اولین چیزی است که یک شخص در مورد ظاهر شما متوجه می‌شود، بنابراین آن را عاقلانه انتخاب کنید. بعد از خواندن این مطلب تسلط بر اصول ست کردن کراوات با استایل مردانه کار دشواری نخواهد بود.

راهنمای نحوه انتخاب کراوات مردانه

در ادامه مطلب به نکات مهمی اشاره می‌کنیم که در نحوه انتخاب و پوشیدن کراوات باید مورد توجه قرار گیرند.

کراوات‌های لاغر و کوتاه انتخاب نکنید

کراوات‌های ۸ یا ۹ سانتی‌متری را انتخاب کنید. هر چیزی کوچک‌تر از ۷ سانتی‌متر خیلی کوتاه است و قدیمی به نظر می‌رسد. کراوات ۷ سانتی‌متری برای کت‌وشلوارهایی که کاملاً تزیین‌شده و یقه باریکی دارند اشکالی ندارد، اما برای کت‌وشلوار کلاسیک بهتر است کراوات‌های ۸ یا ۹ سانتی‌متری را انتخاب کنید.

رنگ و الگوی مناسبی برای کراوات انتخاب کنید

اگر یک پیراهن یا کت‌وشلوار با رنگ‌های شاد و تند پوشیده‌اید، مطمئن شوید که کراوات شما رنگ و طرح آرام‌تری داشته باشد. اما اگر کت‌وشلوار و پیراهن شما ساده پوشیده‌اید، کراوات شما می‌تواند در مرکز توجه قرار گیرد. کراوات سیاه باید برای رویدادهای رسمی استفاده شوند و بهتر است آن‌ها را در دفتر کار خود نپوشید زیرا ظاهر سیاه برای محیط کار زیادی سنگین است.

راهنمای نحوه انتخاب کراوات مردانه

خوشبختانه، بیشتر کت‌وشلوارها خاکستری یا آبی هستند که دنیایی از کراوات‌های رنگی را پیش روی شما قرار می‌دهند. اکثر رنگ‌های کراوات با یک پیراهن سفید یا آبی روشن ست می‌شوند. اما اگر شروع به انتخاب رنگ‌های جسورانه پیراهن و کت‌وشلوار کردید، کراوات ساده‌تری انتخاب کنید. اگر بخواهید می‌توانید به نظریه‌های رنگ‌شناسی نیز مراجعه کنید، اما معمولاً غریزه شما را در مسیر درست راهنمایی خواهد کرد.

پیش بروید و الگوها را مخلوط کنید، اما مطمئن شوید که لباس‌ها با کراوات رقابت نکنند. اما مواظب باشید الگوی کراوات و پیراهن خیلی شبیه به هم نباشند. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید یک پیراهن راه‌راه و یک کراوات با ریز چاپ یا یک پیراهن میکرو چک با یک کراوات راه‌راه پهن بپوشید. سعی کنید در این مرحله زیاد فکر نکنید. غرق شدن در انتخاب‌ها و قوانین آسان است، اما تا زمانی که تناسب را حفظ کنید اشتباه خاصی پیش نخواهد آمد.

کراوات با پارچه مناسب را انتخاب کنید

کراوات‌های ابریشمی در تمام طول سال مناسب بوده و بسته به بافت و الگوی آن، تقریباً برای هر مناسبتی قابل پوشیدن هستند. برای مراسم رسمی، همیشه ابریشمی را انتخاب کنید که براق باشد. فراموش نکنید که پارچه پیراهن و کت و شلوار شما نیز بسیار مهم میباشد، برای خرید پارچه مردانه میتوانید به قسمت محصولات شیک باشیم مراجعه کنید.

کراوات‌های پشمی کاملاً حرفه‌ای به نظر می‌رسند و برای لباس‌های تجاری در ماه‌های سردتر عالی هستند. کراوات‌های پشمی را با کت‌وشلوارهای پشمی سنگین‌تر بپوشید.

کراوات‌های ترمه خواصی مشابه کراوات‌های پشمی بافت دارند و می‌توان آن‌ها را با تیپ‌های معمولی اداری یا در شب‌های قرار در پاییز و زمستان پوشید. آن‌ها به‌خصوص با یک ژاکت اسپرت ست می‌شوند. کراوات‌های بافتنی منحصراً غیررسمی هستند و نباید در مراسم رسمی یا دفتر استفاده شوند.

راهنمای نحوه انتخاب کراوات مردانه

کراوات‌های کتانی و نخی را باید در ماه‌های تابستان و با کت‌وشلوارهای اسپرت راحتی بپوشید. هیچ چیز مثل یک کراوات بد یک کت‌وشلوار خوب را خراب نمی‌کند. از پارچه‌های مصنوعی ارزان‌قیمت مانند پلی‌استر خودداری کنید، زیرا می‌توانند درخشندگی ظاهری تقلبی داشته باشند و به زیبایی پارچه‌های با کیفیت بالاتر نمی‌نشینند.

تنها گره کراواتی که به آن نیاز دارید: چهار عدد در دست

فقط یک گره کراوات وجود دارد که همیشه باید بدانید و بلد باشید؛ گره چهار دست. این گره ساده و زیبا است و هرگز از مد نمی‌افتد. هدف این مقاله یاد دادن گره‌های کراوات نیست، اما در اینترنت منابع زیادی برای این کار وجود دارد. قول می‌دهیم که یادگیری این گره کاربردی زمان زیادی را از شما نخواهد گرفت.

کراوات را طوری ببندید که به طول مناسب برسد

وقتی به طور طبیعی ایستاده‌اید، قسمت پایین کراوات شما باید نزدیک وسط کمربند شلوار شما قرار گیرد. اگر این‌طور نبود احتمالاً در بستن آن دچار اشتباه شده‌اید پس آن را دوباره ببندید. قبل از شروع دوباره، طول هر دو طرف کراوات را یادداشت کنید تا دفعه بعد بتوانید نحوه انجام آن را به یاد بیاورید.

دستمال جیبی متناسب با کراوات انتخاب کنید

وقتی کراوات می‌زنید همیشه به یک دستمال جیبی نیاز ندارید، اما گاهی اوقات آن را هم به استایل اضافه کنید. این یک راه آسان برای اضافه کردن یک لایه سبک و زیبا به ظاهر شما است، به خصوص اگر به طور پیش‌فرض از ترکیب‌های کت‌وشلوار و کراوات یکسان استفاده می‌کنید.

راهنمای نحوه انتخاب کراوات مردانه

کراوات و دستمال جیبی شما هرگز نباید با هم مطابقت داشته باشند، اما باید با یکدیگر ست شوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال رنگ‌های مشابه بین این دو باشید. در صورت شک، از یک دستمال جیبی پنبه‌ای با رنگ سفید استفاده کنید.

می‌توانید کت‌ وشلوار بدون کراوات بپوشید، اما هرگز با پیراهن کراوات نپوشید

درست است که کراوات‌ ها در حال تجدید حیات هستند، اما می‌توانید کت‌وشلوار بدون کراوات بپوشید و همچنان کاملاً شیک به نظر برسید. اما اگر قصد پوشیدن یک پیراهن با کراوات دارید، مطمئن شوید که پیراهنتان رسمی نباشد و دو دکمه بالای پیراهنتان را باز بگذارید. اگر آن دو دکمه بالا را ببندید، خراب شدن استایل شما پای خودتان است. اگر کت‌وشلوار نمی‌پوشید، لطفاً کراوات هم نزنید!

۳ نکته کلیدی برای پوشیدن کراوات مردانه

این ۳ نکته کلیدی میتواند استایل شما را بسیار جذاب تر و منحصر بفرد تر کند.

  • برای رویدادهای گاه‌به‌گاه:

کراواتی خوب است که برای همه چیز از باربکیو و مهمانی‌ها گرفته تا روزهای معمولی در دفتر کار استفاده قابلیت داشته باشد. با این دسته از کراوات‌ها یک کت اسپرت راحت و بدون خط انتخاب کنید و آن را با یک پیراهن اسپرت غیررسمی، شلوار جین و کفش‌های ورزشی تمیز و شفاف بپوشید.

  • برای کسب‌وکار:

کت‌وشلوار سرمه‌ای ریز چک با پیراهن یکدست و کراوات رنگی و شاید یک دستمال جیبی برای حضور در محیط کسب‌وکار مناسب است. اگر شغل شما نیاز به کت‌وشلوار دارد، باید کراوات هم بپوشید.

  • برای رویدادهای رسمی:

ظاهر مراسم رسمی شامل کت‌ و شلوار مشکی با پیراهن سفید و کراوات ابریشمی تیره است. برای رویدادهای رسمی از یک کت‌وشلوار مشکی یا زغالی، یک پیراهن سفید و یک کراوات شیک و تیره استفاده کنید. یک کراوات صد درصد ابریشمی به شما درخشندگی لازم را به استایل شما خواهد داد.

نتیجه گیری

کراوات مردانه از دیرباز جزئی جدا نشدنی از استایل رسمی مردانه بوده است. کراوات در بازه‌ های زمانی مختلف از مد می‌افتد و دوباره ترند می‌شود اما هرگز محو نشده و احتمالاً نخواهد شد. کراوات‌های ابریشمی یک انتخاب مطمئن در تمام طول سال هستند، اما می‌توانید کراوات‌ های پشمی یا ترمه را در زمستان و کتانی را در تابستان امتحان کنید. از کراوات‌های بافتنی که خیلی معمولی هستند برای رفتن به سر کار خودداری کنید. امیدواریم این راهنمای کراوات برای شما مفید بوده باشد.

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه