اصول ست کردن پترن در استایل های مختلف زنانه و مردانه

ست کردن پترن های مختلف در استایل

انتخاب پترن در استایل یکی از مهمترین نکاتی است که باید به ان توجه کنید! هیچ چیز مانند توانایی ست کردن پترن های مختلف در استایل چالش برانگیز نیست. هنگامی که دو یا چند قطعه بسیار متفاوت را انتخاب می کنید و آنها را به شیوه ای شیک و باحال با هم کار می کنید، آن وقت است که می توانید خود را یک متخصص مد بنامید.

ست کردن پترن و چاپ های متقابل ترسناک به نظر می رسد، اما در واقع ساده تر از چیزی است که به نظر می رسد. در ادامه  چند نکته و قانون بیان شده تا بتوانید ترکیب و تطبیق پرتن های مختلف در استایل را شروع کنید تا سطح حرفه ای برسید.

ست کردن پترن در استایل های مختلف زنانه و مردانه

در ادامه قصد دارم پترن های پرطرفدار را به شما معرفی کنم.

  • چهارخانه

گینگهام پارچه‌ای است که از نخ پنبه‌ای رنگ ‌شده به صورت چهارخانه، معمولا سفید و یک رنگ دیگر بافته می‌شود.

  • راه راه

راه راه ها در همه سبک های مختلف وجود دارند، از نوارهای باریک (راه راه های عمودی بسیار باریک که اغلب در کت و شلوارهای تیره ظاهر می شوند) تا تی شرت کلاسیک فرانسوی مارینیر با راه راه های افقی متمایز آبی و سفید.

  • چاپ عکس حیوانات

چاپ های حیوانی خطوط راه راه، پترن و پوسته های حیوانات وحشی را تقلید می کند. طرح‌های مار، گورخر، و پلنگ بیانیه‌ای جسورانه است، اما راه ‌هایی وجود دارد که می‌توان آن ‌ها را به‌طور نامحسوس ست کرد.

  • شطرنجی

شطرنجی که به عنوان تارتان نیز شناخته می شود، پارچه ای که به طور سنتی از پشم ساخته می شود که اکنون الگوی رایج پیراهن های فلانل است. شطرنجی چند رنگ دارای نوارهای عمودی و افقی با ضخامت های مختلف تکرار می شود.

  • چاپ گل های مختلف

الگوهای گل دارای انواع گل هستند. چاپ های گل می تواند ریز یا بزرگ و با جزئیات باشد. این پرتن ها می توانند چند رنگ یا تک رنگ باشند و تنوع بسیار زیادی را ارائه می دهند.

  • طرح های دایره ای

نقطه پولکا الگویی از دایره های تکراری با همان اندازه است. این پترن ها می توانند بزرگ یا کوچک باشند. نقاط کوچکتر خنثی تر به نظر می رسند، در حالی که نقاط بزرگتر بیانیه بیشتری را نشان می دهند.

  • هندسی

پترن های هندسی دارای اشکالی مانند مثلث، مربع و ذوزنقه هستند. آنها می توانند پیچیده و تکراری یا انتزاعی تر باشند.

  • قلمکاری

قلمکار یک الگوی ایرانی است که دارای طرح قطره اشکی با یک نقطه منحنی است. داخل قطره اشک اغلب شامل طرح های پیچیده هندسی یا الهام گرفته از گل است. احتمالاً پیسلی هایی را پیدا می کنید که روی اقلام ابریشمی مانند کراوات و روسری چاپ شده اند.

ست کردن پترن های مختلف در استایل

  • شاه ماهی

شاه ماهی یک پارچه (معمولا جناغی) است که دارای بافت وی (v) شکل با طرحی تکرار شونده است که ظاهری شبیه اسکلت ماهی دارد.

پترن های مختلف در استایل

نکاتی که در ادامه ذکر خواهند شد به شما کمک میکنند که بتوانید یک استایل جذاب و منحصر بفرد داشته باشید، کافیست این نکات را رعایت کنید.

به رنگ ها نگاه کنید ! نه پترن ها

با تطبیق رنگ ها شروع کنید. اگر رنگ ‌های لباس شما با هم خوب به نظر می‌ رسند، احتمالا پترن های روی آن نیز با هم کارست می شوند. اگر هم در انتخاب ست کردن پترن های مختلف شک دارید می توانید پترن هایی با رنگ سیاه و سفید را در نظر بگیرید.

برای مثال می توانید کت زنانه راه راه افقی سفید و مشکی، پیراهن شیفون خال خالی مشکی و سفید را انتخاب کنید. می توانید کت راه راه افقی سفید و مشکی را با شلوار سفید ست کنید تا یک لباس غیر رسمی جالب و مدرن ایجاد کنید.

به یک پالت رنگ بچسبید

وقتی می خواهید پرتن های مختلف را با هم ست کنید، می توانید به رنگ ‌های مشابه پایبند باشید. به عنوان مثال، پاستل را با پاستل جفت کنید.

برای مثال می توانید پیراهن راه راه عمودی زنانه سفید و آبی، شلوار جین تنگ گلدار سفید، کیف چرم قهوه ای ماری، ساعت طلایی انتخاب کنید.

ست کردن پترن های مختلف در استایل

یک پیراهن راه راه عمودی به رنگ سفید و آبی و شلوار جین الیم گلدار سفید، شگفت انگیزی در استایل روزانه شما ست می شوند.

حداقل یک رنگ را در استایل مطابقت دهید

برای ایجاد ظاهری ساده، مطمئن شوید که لباس های طرح ‌داری که با هم ست می کنید، حداقل یک رنگ مشترک دارند که کل ظاهر را به هم نزدیک کند.

برای مثال می توانید کت مشکی زنانه، تاپ راه راه افقی سفید و مشکی، دامن مدادی گلدار مشکی، کفش های جیر مشکی را با هم ست کنید.

الگوها را به طور مساوی روی ظاهر خود پخش کنید

اگر می خواهید یک کت طرح دار را با الگوی تضاد ست کنید، سعی کنید لباس های پترن ها را به طور یکنواخت ‌تر انتخاب کنید و با یک الگو در بالا و یکی دیگر در پایین پییش بروید.

برای مثال کت یقه قرمز زنانه، پیراهن لباس چهارخانه آبی، شلوار جین آبی، کفش های جیر پلنگی قهوه ای رنگ را در نظر بگیرید.

این ترکیب غیر رسمی از کت یقه قرمز و شلوار جین آبی بسیار آسان است و به شما کمک می کند تا بدون صرف زمان زیادی شیک و آماده به نظر برسید. برای خرید پارچه با طرح های مختلف که بتوانید پترن مورد علاقه خود را ست کنید کافیست به قسمت محصولات شیک باشیم مراجعه کنید. در نهایت می توانید با کفش های جیر پلنگی برنزه ست خود را تکمیل کنید.

انتخاب اکسسوری دارای پترن

می توانید لباسی که دارای پترن خاصی است را با اکسسوری های دارای پترن نیز ست کنید. استفاده از روسری چهارخانه یا کفش پلنگی همیشه ایده خوبی است.

برای مثال ژاکت یقه خدمه راه راه افقی سفید و سرمه ای زنانه، شلوار جین آبی، چکمه چرمی مشکی، کمربند چرمی قهوه ای تیره را در نظر داشته باشید.

یک ژاکت راه راه افقی سفید و سرمه ای و یک شلوار جین آبی ترکیبی هوشمندانه است که ارزش آن را در کارنامه استایل های غیررسمی شما دارد.

قوانین را زیر پا بگذارید و اعتماد به نفس داشته باشید

زمانی که در حال ست کردن پترن در استایل هستید باید، ماجراجو باشید و از بیرون رفتن از منطقه امن خود نترسید. فقط با اطمینان این کار را انجام دهید! اگر ظاهر خود را در دیوانه‌کننده‌ترین ترکیب قرار دهید، یک ترند هستید.

برای ترکیب تیشرت زنانه راه راه افقی سفید و آبی زنانه، دامن مدادی گلدار صورتی تند، صندل پاشنه دار چرمی مشکی، کیف چرم سفید را در نظر بگیرید.

یک تی شرت یقه خدمه راه راه افقی سفید و آبی و یک دامن گلدار صورتی تند که با هم هماهنگ شده اند، برای آن دسته از کمدهایی که به استایل های غیررسمی علاقه دارند، زیبایی چشمگیری است.

نتیجه گیری

فراموش نکنید که اگر نتوانید پترن ها را به درستی با یکدیگر ست کنید، نه تنها خوش استایل و خوش تیپ نخواهید شد بلکه یک استایل زننده و نامناسب خواهید داشت.

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه