صفر تا صد مدلینگ

صفر تا صد مدلینگ

امروزه مدلینگ به عنوان یک حرفه بسیار تحسین‌ برانگیز شناخته می‌شود و هزاران مشتاق، رؤیای تبدیل شدن به سوپر مدل بعدی را دنبال می‌کنند. اما روزهای خوش‌ شانسی به پایان رسیده‌اند زیرا شانس این اتفاق در حال حاضر یک در میلیون است. اما برای تبدیل شدن به یک مدل عادی، نظم، تلاش و پشتکار لازم است. شما باید برنامه‌ریزی کنید، آماده باشید و یک استراتژی را دنبال کرده تا برجسته شوید و مورد توجه قرار بگیرید.

صفر تا صد مدلینگ

در این مطلب به ارائه اطلاعاتی درباره مدلینگ خواهیم پرداخت که قطعا برای شما جذاب خواهد بود.

مدل کیست؟

مدل‌ها به تبلیغات انواع محصولات از جمله لباس، لوازم‌آرایشی، غذا، مکان و اتومبیل کمک می‌کنند. این تبلیغات می‌تواند از طریق مجلات، تلویزیون، روزنامه‌ها، کاتالوگ‌ها، بیلبوردها و آنلاین باشد. مدل‌ها باید با تعداد زیادی از افراد تعامل داشته باشند، بنابراین مهم است که موجب، حرفه‌ای، وقت شناسانه و محترمانه رفتار کنند.

صفر تا صد مدلینگ

تقریباً همه مدل‌ها با واسطه‌هایی کار می‌کنند که وظیفه برقراری ارتباط بین آن‌ها و مشتریان را بر عهده دارند. مشتریان نیز اغلب ترجیح می‌دهند با همین واسطه‌ها کار کنند که این موضوع، کار یک مدل برای دنبال کردن شغل آزاد را بسیار دشوار می‌کند. واسطه‌ها همیشه به دنبال «چهره‌های تازه» می‌گردند، مدل‌ها را راهنمایی و آموزش می‌دهند و در ازای دریافت بخشی از درآمد مدل، او را برای مشتریان تبلیغ می‌کنند.

مدل ها باید صبور باشند

مدل‌ها زمان قابل‌توجهی را صرف جمع‌آوری رزومه و همچنین برنامه‌ریزی و سفر برای ملاقات با مشتریان بالقوه می‌کنند. نمونه کارها مجموعه‌ ای از کارهای قبلی یک مدل است که در تمام جلسات و قرارداد با مشتری‌ها ارائه می‌شوند. رقابت برای این شغل بسیار زیاد است و نیازهای هر مشتری نیز خاص و منحصربه‌فرد است.

بنابراین صبر و پشتکار از ویژگی‌های ضروری این حرفه محسوب می‌شوند. تداوم حرفه یک مدل به حفظ ویژگی‌های فیزیکی او بستگی دارد، بنابراین آن‌ها باید مراقب رژیم غذایی خود باشند، به طور منظم ورزش کنند و به اندازه کافی بخوابند تا سالم بمانند.

محل کار یک مدل چگونه است؟

مدل‌ها در شرایط مختلفی مانند استودیوهای راحت، نمایش‌های مد باند و فضای باز در شرایط آب و هوایی مختلف کار می‌کنند. برنامه‌های کاری آن‌ها می‌تواند سخت و استرس‌زا باشد، اگرچه برخی از مدل‌ها ممکن است از سفرهای مکرر برای ملاقات با مشتریان در شهرهای مختلف لذت ببرند.

صفر تا صد مدلینگ

بسیاری از مدل‌ها به صورت نیمه‌وقت و اغلب با برنامه کاری غیر قابل پیش‌بینی کار می‌کنند. اکثر مدل‌ها دوره‌های بیکاری دارند و باید در یک لحظه آماده حضور در محل عکس‌برداری یا نمایش باشند.

انواع حرفه‌های مدلینگ

مدل‌های باند

مدل‌های باند در نمایش‌های باند شرکت می‌کنند و مجبورند لباس و آرایش خود را مرتباً عوض کنند. رمپ سکویی است که مدل‌ها با راه رفتن روی آن لباس‌ها و لوازم مد را در رویداد مد به نمایش می‌گذارند. یک مدل باند بسته به تجربه‌ای که دارد استخدام می‌شود.

مدل‌های سایز بزرگ

آن دسته از افرادی که اندازه‌هایشان بزرگ‌تر از مدل‌های مد سرمقاله است را می‌توان در دسته مدل‌های سایز بزرگ قرار داد. آن‌ها در تبلیغات لباس‌های سایز بزرگ، لوازم‌آرایشی، لوازم جانبی مد و غیره شرکت می‌کنند. امروزه مدل‌های سایز بزرگ به طور فزاینده‌ای در سرمقاله‌های مد شرکت می‌کنند و بخشی از صنعت مد شده‌اند و طراحان بیشتری به فکر تولید لباس برای بازار سایز بزرگ هستند.

مدل‌های تناسب‌اندام

یک مدل تناسب‌اندام دارای بدنی کاملاً آماده و همراه با ماهیچه‌های فشرده است. این مدل‌ها چربی کمتری دارند و به دلیل داشتن عضلات ورزیده وزن بیشتری دارند. در تبلیغات مجلات اغلب از این مدل‌های تناسب‌اندام استفاده می‌شود. بااین‌حال، برخی از آن‌ها به عنوان مربی تناسب‌اندام نیز کار می‌کنند و برخی در مسابقات مربوط به تناسب‌اندام نیز شرکت دارند.

مدل‌های بخش‌های مختلف

مدل قطعات بر اساس یک قسمت خاص بدن به کار گرفته می‌شوند و برای لباس‌ها و ابزار اکسسوری دست، پا، گوش، لب و غیره تبلیغ می‌کنند. برخی از آژانس‌ها تنها مدل‌هایی را استخدام می‌کنند که اعضای بدن آن‌ها برای تبلیغات مفید باشد.

مدل تبلیغاتی

یک مدل جذاب که هدف او جذب مشتریان به سمت یک محصول یا خدمات از طریق تعامل مستقیم با آن‌ها باشد، یک مدل تبلیغاتی است. آن‌ها با دادن اطلاعات در مورد محصول، تجربه زنده‌ای را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. آن‌ها را می‌توان در نمایشگاه‌های تجاری، رویدادها، مراکز خرید، کلوپ‌ها و سایر مکان‌های عمومی مشاهده کرد.

آیا مدل‌ها از شرایط کاری خودشان راضی هستند؟

مدل‌ها از نظر امتیاز رضایت در دهک ۹۰ مشاغل قرار می‌گیرند. لطفاً توجه داشته باشید که این عدد از داده‌های مربوط به تحقیقات مختلف مشتق شده است. مدل بودن می‌تواند شغل بسیار پراسترسی باشد، زیرا موفقیت یک مدل به ظاهر و توانایی بی‌عیب و نقص همیشگی او گره خورده است. قضاوت دائمی مردم درباره وضع ظاهری مدل می‌تواند برای برخی بسیار دشوار است و بر رضایت شغلی وی تأثیر می‌گذارد.

صفر تا صد مدلینگ

باید مراقب شرایط جسمانی خود باشید

مدلینگ می‌تواند برای بدن نیز بسیار دشوار باشد. کار در یک محیط بسیار سطحی که فقط بر ظاهر تمرکز دارد نیز گاهی منجر به مشکلات عزت‌نفس و اختلالات مختلف می‌شود. داشتن یک زندگی شاد و سالم در این شغل به این وابسته است که بتوانید تعادل خود را حفظ کنید. این حفظ تعادل شامل تغذیه سالم، ورزش کردن و خواب کافی است.

حرفه مدلینگ به دلیل بالا رفتن سن یا عوامل دیگر دچار رکود می‌شود. در این مواقع مدل ممکن است به دلیل از دست دادن درآمد ثابت دچار افسردگی شود. بااین‌حال، مدل‌هایی وجود دارند که با پول خود کسب‌وکارهای فرعی ایجاد می‌کنند و از ادامه حرفه مدلینگ در کنار درآمد پایدار خود خوشحال و راضی هستند. اگر قصد تغییر استایل خود را دارید کافیست با تغییر پارچه لباس های خود شروع کنید، برای خرید پارچه میتوانید به قسمت محصولات شیک باشیم مراجعه کنید.

چه مدت طول می‌کشد تا یک مدل شوید؟

پر کردن یک رزومه با نمونه کار و تصاویر عالی برای پیشرفت در صنعت مدلینگ زمان می‌برد. همه چیز به تفسیر هر فرد از چیستی موفقیت بستگی دارد، اما نکته اصلی این است که هر چه رزومه مدل بهتر باشد، کار بیشتری به دست خواهد آورد. مدل‌هایی که شروع به کار می‌کنند باید حداقل ۱۸ ماه به خود فرصت دهند تا به تجربه مورد نیاز این صنعت دست یابند.

اندیشیدن به مدلینگ به عنوان یک تجارت تنها بخشی از معادله است. زیرا افراد زیادی در پشت صحنه وجود دارند که مدل‌ها باید به‌خوبی با آن‌ها تعامل کنند. بنابراین داشتن یک نگرش مثبت و سخت‌کوشی در به دست آوردن شغل کمک زیادی می‌کند. نترس بودن در مقابل دوربین و سرعت عمل نیز مهم هستند، زیرا معمولاً زمان زیادی برای آماده شدن وجود ندارد.

نتیجه گیری

اکثر افراد مدل‌ها را افرادی زیبا و پرزرق‌وبرق می‌دانند که زندگی زیبا و پرزرق‌وبرقی هم دارند. بااین‌حال، شاید تعجب‌آور باشد که بدانیم شغل آن‌ها ممکن است آن‌طور که مردم فکر می‌کنند افسانه‌ای نباشد. مد اساساً مبتنی بر تصویر و ادراک است و حضور در این حرفه از هر دو جوانب مثبت و منفی برخوردار است. اگر احساس می‌کنید که استعداد و پشتکار مدل شدن را دارید و مصمم هستید که این مسیر را دنبال کنید، باید قبل از ورود به حرف مدلینگ تمامی جوانب آن را در نظر بگیرید.

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه