مراحل دوخت کیف زنانه با پارچه

کیف پارچه ای

سری به بازار بزنید و انواع کیف زنانه را رصد کنید. انواع کیف چرم در نمونه های مصنوعی و طبیعی موجود است. کیف های بافتنی در مدل های تریکو، کاموایی و مکرومه ای وجود دارد. تنوع بالاست و هر کس با هر سلیقه ای به دنبال نمونه دلخواه خود خواهد بود. اگر توجه کنید به کیف زنانه پارچه ای نیز برخورد می کنید.  استقبال از کیف های پارچه ای در قیاس با نمونه های دیگر چندان زیاد نیست. حتی اگر توجه کنید از این نمونه مدل های زیادی در بازار نمی بینید. البته کیف زنانه پارچه ای معمولا وجود ندارد. در حالی که ساک های دستی، کیف لباس بچه و کیف های مسافرتی با این جنس تولید می شوند. اما کیف دستی و کیف های کوچک کم تر به چشم می خورد. آموزش کیف زنانه پارچه ای و مراحل آن در این جا ارائه می شود.

کیف زنانه پارچه ای

خانم های خانه معمولا در اطراف خود انواع مختلفی از پارچه ها دارند. گاهی حتی یک لباس با پارچه مناسب را دور می اندازند. اما دلیلی ندارد این تکه های پارچه را دور بیندازید.  هنر خود را به کار بگیرید و از آن ها کیف درست کنید. هم برایتان به صرفه تر بوده و هم محصولی هنر دست خود خواهید داشت. طراحی و دوخت کیف زنانه پارچه ای کار سختی نیست. کافیست ذوق و سلیقه انجام کارهای هنری را داشته باشید. این کار با جزئیاتی روبروست که نیازمند ظرافت کاری است. بایستی حوصله کافی داشت و دوخت آن را انجام داد. لازم است تا حدودی با نحوه دوخت و دوز نیز آشنایی داشته باشید. به نظر می رسد مهارت کار کردن با چرخ، تنها مهارت لازم برای این کار است.

دوخت کیف زنانه پارچه ای

برای دوخت کیف زنانه پارچه ای چندین مرحله وجود دارد. فرقی نمی کند که چه نوع کیفی، در چه سایزی و با چه مدلی بدوزید. این مراحل معمولا ثابت هستند. یافتن مدل کیف و الگوی مناسب آن در فضای مجازی کار سختی نیست. کافیست یک روش تصویری و یا ویدئویی بیابید. سپس بر طبق آن پیش بروید.

انتخاب پارچه مناسب

در جهت آموزش دوخت کیف زنانه پارچه ای ابتدا باید یک پارچه مناسب انتخاب نمود. معمولا از هر نوع پارچه ای می توان استفاده نمود. فقط حواستان باشد که رنگ و طرح مناسبی داشته باشد.  یک پارچه اصلی داریم که در نمای بیرونی این محصول قرار می گیرد. در کنار پارچه اصلی، برای آستر آن نیز از متریالی مناسب کمک بگیرید. این آستر در کنار استحکام بخشی، باعث پوشاندن درز دوخت ها و زیباتر شدن نمای داخلی کار می شود. برخی افراد برای بهتر شدن کار از یک لایی مناسب در میان پارچه اصلی و پارچه آستری استفاده می نمایند. یک کیف با دوختی تمیز و ظاهری خوشایند خواهید داشت.

برش الگو

آموزش کیف زنانه پارچه ای حول محور الگو می چرخد. الگوهای متفاوت منجر به تولید کیف هایی متفاوت خواهد شد. پیدا کردن الگوی دلخواه و مورد نظر کاری ندارد. یک سرچ ساده محتواهای آموزشی زیادی را در این زمینه بالا می آورد. فقط یادتان باشد در ترسیم الگو روی پارچه دقت نمایید. همیشه در برش الگو جای کافی برای دوخت کار نیز لحاظ شود. در غیر این صورت کیفتان کوچک تر از حالت معمول و در نظر گرفته شده می شود. معمولا این فضای لازم برای دوخت ۱ سانتی متر در نظر گرفته می شود. الگوی مورد نظر بر روی پارچه اصلی،  پارچه آستری و در صورت نیاز روی لایی ترسیم می شود. هر سه در یک سایز یکسان با کمک یک الگوی یکسان الگو گذاری خواهند شد.

کیف زنانه پارچه ای

دوخت الگوها

دقیق ترین مرحله و اصلی ترین جایگاه آموزش کیف زنانه پارچه ای دوخت تکه های الگو است. باید ابتدا پارچه های اصلی و فرعی به هم دوخته شوند. بعد از این مرحله کف و دیوارها  به هم دوخته خواهند شد. البته این دوخت ها با لبه گذاری ۱ سانتی متری صورت می گیرد. قسمت بالایی کیف بعد از بند کیف و در صورت احتیاج درب روی کیف، دوخته می شود. از انواع دکمه، قفل،  زیپ و .. برای بستن این قسمت می توان کمک گرفت. می توانید از همین پارچه برای ساختن بند کیف استفاده نمایید. ضمن این که بند های فلزی و چرمی را نیز می توان به کار برد. به منظور محکم شدن بند ها، می توان از پنبه و پشم برای پر کردن آن ها استفاده نمود.

جمع بندی

آموزش کیف زنانه پارچه ای معمولا برای خانم های خانه دار و بانوان انجام می شود. برخی افراد ذاتا هنرمند هستند و به دنبال یاد گرفتن چنین آموزشاتی می باشند. از دید آن ها یک وسیله دست ساز بسیار ارزشمند تر از یک نمونه آماده می باشد. با این کار می توان دور ریز ها را کم کرد. ضمن این که در هزینه های احتمالی نیز صرفه جویی می شود. در نهایت با این اقدام، هنر یک بانو به نمایش گذاشته می شود. برخی افراد این هنر را به عنوان منبع درآمد خود در نظر می گیرند. کاری پسندیده که می تواند اوقات فراغت خانم های خانه دار را نیز پر نماید. برای دریافت آموزش انواع کیف پارچه ای فضای مجازی بستری مناسب فراهم نموده است. پس همین الان دست به کار شوید.

امتیاز دهید
modir
ارسال دیدگاه