معرفی لباس های اوور سایز

معرفی لباس های اوور سایز

یکی از ترند های قابل توجه فصل های گذشته طراحی لباس های اوور سایز بوده است و در حال حاضر می توان آن را بار دیگر در طراحی انواع کت و مانتو مشاهده کرد. لباس های اوور سایز، متمایز از سایز بزرگ هستند و شامل لباس‌ ها و سایر اکسسوری هایی است که بزرگ ‌تر از حد معمول هستند و نوعی نگرش، پیام یا روند دوره مورد نظر را منعکس می‌کنند. در ادامه معرفی لباس های اوور سایز پرداخته شده است.

معرفی لباس های اوور سایز

شلوار جین تنگ و پیراهن های اندامی را فراموش کنید زیرا استایل اوور سایز بازگشته و بسیار محبوب شده است و لباس های اوور سایز در طیف وسیع ‌تری از برند ها نیز در حال اجراست، البته اولین باری که این استایل خاص مطرح شد، در دهه ۱۹۸۰، مصادف با ظهور ورزشگاه و یک دید جدید و فوق عضلانی از بدن مردان توسط عکاسانی مانند بروس وبر و هلموت نیوتن در صفحات GQ بود و و روی بیلبورد های لباس زیر Calvin Klein کت و شلوار های اوور سایز فرم بدن ابرقهرمانی را که ایده آل عمومی بود، تبلیغ می شد. لباس ها طوری طراحی شده بودند که قدرتمند، قوی و با ابهت به نظر برسند.

اصطلاح اوور سایز

اوور سایز اصطلاحی است که برای جادارترین تناسب ممکن استفاده می شود، چیزی که اصلا تعریف بدنی ندارد و حجم و ساختار کمتر را به ذهن می آورد. تناسب اوور سایز، شیک ترین تناسب است و هنگام انتخاب لباس های اوور سایز، همه چیز به تناسب مربوط می شود. برای مثال، می‌توانید لباس‌ هایی را که «بسیار بزرگ» هستند با آیتم های کوچک ‌تر ترکیب کنید تا بر تضاد بین این دو تأکید کنید، یا می‌توانید لباس هاس خیلی بزرگ را با چیزی هم ‌اندازه یا بزرگ ‌تر ترکیب کنید.

پوشیدن لباس های بزرگ فواید ملموس بسیار بیشتری دارد. برای مثال این لباس ها امکان حرکت و گردش هوا را بیشتر می کنند، به این معنی که در بسیاری از موقعیت ها، بسیار راحت تر از لباس های اندامی هستند.

معرفی لباس های اوور سایز

از نظر زیبایی شناسی، آنها به طرز شگفت انگیزی خنثی هستند و یک مود اعتماد به نفس طنز را منتقل می کنند و البته حس لاکچری نیز در آنها وجود دارد. هر چه پارچه بیشتر در یک لباس استفاده شود، احساس قابل توجهی بیشتری دارد و به صراحت، هزینه تولید آن بیشتر است. به همین دلیل است که سوژه‌ های سلطنتی بیشتر پرتره‌ های رنسانس به نظر می‌رسد که با لحاف خودشان را پوشانده اند.

۵ دلیل پوشیدن لباس سایز بزرگ

  1. مهم ترین دلیل در اولین کتاب الگوی خلق و خوی فیبر به طور مستقیم با چهار لباس که الزامات این گرایش را برآورده می کند، ارائه می شود. طبیعتا شما می خواهید همه آنها را امتحان کنید.
  2. در مقایسه با آنچه که ممکن است فکر کنید، لباس های اوور سایز شما را چاق نمی کند. در واقع، شما لاغر تر هم به نظر می رسید، زیرا لباس بسیار شل و آویزان است و حتی اضافه وزن را هم پنهان می کند. یعنی خوش اندام تر به نظر می رسید، اما مهمتر از آن راحت است!
  3. با پوشیدن لباس های سایز بزرگ حس قدرت و جسارت را نیز برمی انگیزید.
  4. لباس های اوور سایز نیز نیاز به اکسسوری های بزرگ و جسور دارند که قطعا باعث برجسته تر شدن استایل خواهد شد. برای مثال در این استایل می توان از کیف های بزرگ استفاده کرد.
  5. در این استایل اختلاط و تطبیق قطعا توصیه می شود. گاهی اوقات ممکن است فکر کنید که یک لباس اور سایز فقط باید با یک لباس دیگر ست شود، اما سعی کنید «بزرگ روی بزرگ» را نیز امتحان کنید مثل یک بلوز بزرگ با شلوار گشاد که ترکیب جالبی می دهد.

موقعیت مناسب برای پوشیدن لباس سایز بزرگ

سارا آن موری، آرایشگر، که لباس هایی مانند ساموئل ال جکسون، استنلی توچی و جونا هیل را می پوشد، می گوید ترند اورر سایز در حال حاضر محبوب است، اما برای همه موقعیت ها مناسب نیست و این ترند به عنوان لباس شب که معمولا رسمی ترین مراسم است، مناسب نیست.

معرفی لباس های اوور سایز

این بدان معنا نیست که نمی توانید آن را برای ظاهری باهوش تر بپوشید. کت و شلوارهای ایتالیایی آرمانی مانند را در نظر بگیرید که اغلب سبکی نرم و سخاوتمندانه دارند. برای خرید پارچه و دوخت لباس های اوور سایز متناسب با استایل خود میتوانید به قسمت محصولات شیک باشیم مراجعه کنید. تا زمانی که این لباس ها روی شانه‌ ها، طول بازو و شلوار و به تناسب کمر، و بقیه تناسب ‌ها درست باشد و کت آن خیلی کوتاه نباشد، پس یک کت و شلوار اوور سایز نیز برای این نوع مراسم ها باز هم مناسب است.

۳ نکته برای استایل لباس های اوور سایز

همانطور که قبلا هم اشاره شد انتخاب تناسب مناسب برای داشتن یک لباس اوور سایز ضروری است. هر لباسی که می ‌پوشید نباید شبیه لباس خواب باشد (متاسفانه) و مهم است که لباس‌ های اوور سایز را با چند تکه کوچک تر متعادل کنید. جامپر های بزرگ را در نظر بگیرید که با شلوار جین تنگ یا شلوار های بلند با یک پیراهن مناسب به خوبی ست می شود.

  1. در استیل این لباس دیگر لباس ها را باید با جزئیات انتخاب کنید. برای یک پیراهن اوور سایز آسان است که بدن خود را در پارچه اضافی پوشاند. یک الگو تک رنگ یا دوخت منحصر به فرد به یک پیراهن اوور سایز نقطه تمرکز می دهد و توجه را به طرح جلب می کند تا پارچه اضافی.
  2. مناسبت را در نظر بگیرید. یک تی ‌شرت بزرگ گشاد را برای لباس ‌های راحتی یا لباس ‌های ورزشی انتخاب کنید، اما یک پیراهن دکمه ‌دار بزرگ را برای یک ترکیب تجاری یا غیررسمی هوشمند امتحان کنید.
  3. دو سایز بزرگتر از اندازه معمولی خود بپوشید. هنگام خرید لباس های اوور سایز، استایلیست ها پیشنهاد می کنند لباس را تا دو سایز بزرگتر از سایز معمولی خود بخرید. برای مثال پیراهن شما باید دور کمر و شانه ‌هایتان شل باشد و باید فقط چند سانت بلندتر از یک پیراهن معمولی باشد. برای تی ‌شرت ‌های سایز بزرگ، آستین باید پایین ‌تر از حد معمولی میان سر بازو باشد، اما در برخی از مدل‌های سایز بزرگ، از آرنج پایین‌تر است.

نتیجه گیری

پوشیدن لباس های اوور سایز کاملا سلیقه ای میباشد و تمام افراد میتوانند از این لباس ها استفاده کنند اما توجه داشته باشید که استفاده نادرست میتواند استایل شما را کاملا برهم بزند.

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه