معرفی مناسب ترین پارچه برای مانتو

معرفی مناسب ترین پارچه برای مانتو

یکی از لباس های معمول و محبوب بانوان، مانتو می باشد. برای بیرون رفتن از خانه و با مقاصد گوناگون از این نمونه پوشش بهره می برند. معمولا هر خانم سالانه چندین مانتو می خرد. به تناسب کاربرد های مختلف و برای فصول متفاوت این خرید صورت می گیرد. این استقبال گسترده و همیشگی، بازار فروش مانتو را نسبت به سایر پوشاک پر رونق تر نموده است.

معرفی مناسب ترین پارچه برای مانتو

بسیاری از مغازه های لباس فروشی، مانتو را در انواع طرح، رنگ و شکل عرضه می نمایند. متناسب با موقعیت های مختلف، می توان یک گزینه مناسب را انتخاب نمود. تنوع این گروه از محصولات بالاست و برای هر سلیقه ای می توان گزینه ای مناسب را یافت. پارچه برای مانتو شامل نمونه های متعددی می شود. در بین آن ها برخی نمونه ها شایع تر و بهتر می باشند. بیایید با پارچه های محبوب و مناسب برای تولید این پوشش عمومی آشنا شویم.

پارچه نخی

پارچه نخی برای مانتو گزینه ای همیشگی و معمول است. به کمک این نوع پارچه سبک، راحت و خنک می توان انواع لباس های معمول و روزمره را دوخت. برای تولید نمونه هایی که در فصول گرم سال پوشیده شوند، بسیار کاربردی هستند. این نمونه از بافتی مناسب برخوردار است که هوا را به خوبی از خود رد و بدل می نماید. بنابراین با کمک این پوشش، خنکی و هوایی مطبوع پوست و جسم را در بر می گیرد. در انواع ساده تک رنگ و طرح دار موجودند. بسیار سبک بوده و فرد را در حالتی راحت قرار می دهند. متاسفانه امکان چروک شدن را نیز دارند.

پارچه کرپ

یکی از نمونه های معمول و پر کاربرد دیگر در تولید مانتو، پارچه کرپ می باشد. پارچه ای که در انواع ضخامت به صورت سخت و یا نرم تولید می شوند. پلی استر، پشم و ابریشم در ساختار آن می توانند حضور داشته باشند.  تنوع در الیاف ساختاری، تولیداتی متنوع با وزن های مختلف را رقم می زند‌.

پارچه کتان

پارچه کتان برای مانتو، متناسب با فصول مختلف طراحی شده است. این پارچه در نوعی سبک و نازک بوده که مناسب روزهای گرم سال است. به خوبی هوا را انتقال داده و باعث خنکی مطبوعی می شود. البته چروک شدن آن معذلی دست و پا گیر است.

پارچه مانتو

کتان در نوع ضخیم و با دوام تر نیز تولید می شود که مناسب روزهای سرد سال است. یک نمونه کشی نیز دارد که در تولید مدل های اسپرت کارآمد است.

پارچه مانتو جین

یکی از پارچه های محبوب جهانی برای تولید مانتو پارچه جین می باشد. جین، محبوب همه مردم در سراسر دنیاست. این محبوبیت به سبب جنس محکم و مناسب این پارچه است. استایلی شیک و اسپرت برای افراد به ارمغان می آورد. در انواع ضخیم، کاغذی،  دارای کش و ساده طراحی می شود. حتی رنگ بندی های زیبایی از این نمونه نیز در بازار به نمایش درآمده است.

پارچه لینن

پارچه لینن برای مانتو در فصول گرمی چون بهار و تابستان در نظر گرفته می شود. این متریال ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی می باشد. اگر درصد الیاف طبیعی آن هم چون پنبه بیشتر باشد، دوام و استحکام آن بیشتر است. کیفیت بهتری نیز خواهد داشت. به طور کلی در برقراری جریان هوا از خود به خوبی عمل می کند. به همین جهت یک پارچه خنک محسوب می شود.

پارچه مانتو فاستونی

فاستونی یکی از انواع پارچه برای مانتو، لباس های اداری و یا رسمی است. این پارچه شکیل برای کت های زنانه و مانتو کتی ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. انواع کت و شلوار زنانه و مردانه با کمک آن ها تولید می شود. اگر یک مانتوی شیک اداری مد نظر شماست، فاستونی گزینه خوبی است.

معرفی مناسب ترین پارچه برای مانتو

از پشم، پلی استر و ویسکوز در ترکیب های متفاوتی استفاده می شود. در هر ترکیب، میزان این الیاف کم و زیاد می شود. الیاف طبیعی پشم، قیمت و وزن محصول را بیشتر می نمایند. حال آن که الیاف مصنوعی سبب حالت صافی و عدم چروک این محصولات خواهند شد.

پارچه مانتو ساتن

پارچه ساتن یکی دیگر از پارچه های محبوب برای تولید مانتوی بانوان است. یکی از گزینه هایی که به دلیل ظاهر براق و ابریشمی خود طرفداران زیادی دارد. در عین براق و درخشان بودن، سطحی صاف نیز دارد. در تراکم های مختلف همراه با رنگبندی های گوناگون طراحی شده اند. معمولا در تولید لباس های مجلسی به کار گرفته می شود. برای خرید پارچه مانتو میتوانید به فروشگاه ما مراجعه کنید.

پارچه چرم

چرم یک پارچه مناسب برای دوخت و طراحی مانتوهای خاص و لوکس می باشد. اگر از چرم طبیعی همانند چرم گاو در تهیه لباس استفاده شود، قیمت زیادی به خود می گیرد. ضمن این که بسیار گران قیمت هستند.

معرفی مناسب ترین پارچه برای مانتو

اما اگر از چرم مصنوعی ساخته شده از پی وی سی استفاده شود، شرایط فرق می کند.‌ دوام و استحکام آن به همراه قیمت نهایی محصول، نسبت به چرم طبیعی، بسیار افت می کند.

پارچه ریون

ریون یک پارچه مناسب برای تولید مانتوهای زنانه است. ارزانی و راحتی این گزینه سبب توجه خیل عظیمی از بانوان شده است. ضخامت کمی دارد و از این رو نرم و لطیف است. حالت کشسانی آن از بروز چروک در پارچه ممانعت می نماید. خوشبختانه تنوع رنگ و طرح در این زمینه نیز بالاست. دست خریداران را در انتخاب کاملا باز نگه داشته است.

پارچه ابریشم

یکی از پارچه های گران قیمت و بسیار ارزشمند در دوخت مانتو، پارچه ابریشم می باشد. این پارچه از الیاف طبیعی ابریشم طی یک پروسه سخت تولید می شود. بنابراین این گرانی و قیمت بالا بی دلیل نیست. بسیار با دوام بوده و جریان هوا را از خود عبور نمی دهد. برای مجالس، مهمانی ها و مراسمات خاص، گزینه ای مناسب هستند. خنک کننده نیستند، پس برای تابستان توصیه نمی شوند. بسیار ظریف و نازک اند و مناسب زمستان هم نمی باشند. فصل بهار بهترین موقع پوشیدن آن هاست.

نتیجه گیری

انواع پارچه برای مانتو در این مطلب عنوان شد. سعی شد نمونه های پرکاربرد و البته شناخته شده معرفی شوند. نمونه هایی که نسبت به سایر موارد از استقبال بیشتر و طیف طرفداری گسترده تری برخوردارند. شما معمولا از کدام گزینه استفاده می کنید؟ کدام یک از نظر شما گزینه مناسب تری می باشد؟

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه