معرفی و اشنایی با استایل سبک مینیمال

معرفی و اشنایی با استایل سبک مینیمال

چیزی در همه انسان ها وجود دارد که همیشه سادگی و تعادل را می ستاید. مهم نیست چقدر به دنبال زرق و برق هستیم، گاهی دل ما همچنان سادگی را بر پیچیدگی و شلوغی ترجیح می دهد. به کار بردن استایل مینیمال این سادگی و آرامش را به دنبال دارد. این سبک ساده یکی از آن سبک هایی است که هرگز از مد نمی افتد و همیشه پر طرفدار است؛ در واقع مینیمالیسم یک ترند زودگذر نیست، بلکه یک سبک است. در این مطلب قصد داریم به معرفی این نوع استایل پرداخته و درباره خصوصیات آن مطالبی را عنوان نماییم.

معرفی و اشنایی با استایل سبک مینیمال

کوکو شانل (۱۹۳۷)؛ فعالیت فیزیکی زنان پس از جنگ جهانی اول افزایش یافت. در همین حال، شانل ایده طراحی لباس های زنانه با الهام از لباس های مردانه را مطرح کرد. در طول تاریخ، مکاتب کمی از فلسفه، فکر یا طراحی مانند مکتب مینیمالیسم محبوب باقی مانده اند.

مینیمالیسم در دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ ریشه دارد. خاستگاه مینیمالیسم را می توان به هنرهای تجسمی آمریکایی و جنبش های فلسفی و هنری در سراسر جهان جستجو کرد. از آن زمان، مینیمالیسم پایه های خود را در جهان بنا نهاده و راه خود را در هر زمینه ای پیدا کرده است؛ از هنرهای زیبا گرفته تا صنعت دکوراسیون خانگی را می توان در این سبک گنجانید.

آشنایی با استایل مینیمال و عناصر آن

مینیمالیسم را می توان به داشتن و پوشیدن لباس های ساده و کاربردی توضیح داد. ستودن استایل مینیمال و گنجاندن آن در زندگی روزمره دو موضوع کاملاً متفاوت است؛ ورود به زندگی روزمره به ندرت مستلزم تلاش است. شما باید به دنبال درک و خرید لوازم جانبی متناسب با این سبک باشید. اما کدام لباس و اکسسوری برای استایل مینیمال مهم است؟ این ها همه مواردی است که برای افرادی که به این نوع سبک علاقه مند هستند، حائز اهمیت است. اینکه بدانیم چه نوع عناصری را با چه نوع استایلی هماهنگ نماییم در شیک پوشی و جذابیت ظاهری بسیار تاثیر گذار است.

سبک مینیمالیسم زنانه

در این دوره زنان نیز دست به کار شدند و سبک زندگی آنها تغییر کرد، بنابراین نیاز به لباس های ساده و کاربردی داشتند تا بتوانند راحت تر کار کنند و پا به پای مردان در جامعه ظاهر شوند. از این رو، طراحان آوانگارد به فکر طراحی لباس ها و سبک های ساده افتادند. مینیمالیسم راهی برای رهایی از کلیشه های جنسیتی شد. طراحان ژاپنی نیز تأثیر زیادی در تکامل این سبک داشتند. در واقع در دنیای مد و فشن استایل های ساده، شیک و راحت جایگاه ویژه ای دارد. مینیمال نیز دارای چنین ویژگی هایی است.

استایل مینیمال چه مسیری را طی میکند؟

دهه ۱۹۸۰ شاهد ظهور بورژوا و آوانگارد بود و در نتیجه دو نوع مینیمال کاملاً متفاوت ظاهر شد. در حالی که خانه‌های مد بزرگ طرفدار سبک‌های شیک و ساده هستند، طراحان نوظهور تلاش می‌کنند مینیمالیسم را به سمتی مفهومی سوق دهند.

معرفی و اشنایی با استایل سبک مینیمال

در همان زمان، نوع جدیدی از مینیمالیسم آغاز شد: ساختارشکنی. در اواخر دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۹۰، طراحان مشهور آمریکایی مانند کلوین کلاین این راه را رهبری کردند. در اوایل دهه ۱۹۹۰، فوتوریسم با مینیمالیسم همراه بود. برای خرید پارچه در طرح ها و رنگ های مختلف میتوانید به قسمت محوصلات شیک باشیم مراجعه کنید.

و اما مینیمالیسم امروز!

در سال ۲۰۰۷، برای همه روشن بود که سیستم اقتصادی ناپایدار است و عادات خرید آماده تغییر اند. در حالی که مینیمالیسم چند دهه گذشته بر انواع تغییرات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی متکی بوده است، جنبش قرن بیست و یکم بیشتر تحت تأثیر اقتصاد بود. دیگر پول زیادی برای خرید لباس نداریم، ترجیح می دهیم لباس هایی بخریم که قدیمی شده اند. مینیمالیسم راهی برای فرار از این مصرف گرایی است.

معرفی و اشنایی با استایل سبک مینیمال

اصول و قواعد مینیمالیسم به ما این امکان را می دهد که لباس ها و اکسسوری هایی را بخریم که سال ها دوام داشته باشند و همچنین آنها را با هر لباس دیگری ست کنیم.

ویژگی های استایل مینیمال چیست؟

استایل مینیمال بر سادگی تمرکز دارد. در این سبک کیفیت مهمتر از کمیت است و خرید آگاهانه بر تنوع ارجحیت دارد. استایل مینیمال (یا در واقع سبک زندگی مینیمال) به معنای خلاص شدن از شر هر چیزی است که شما را خوشحال نمی کند و باز کردن فضا برای چیزهایی که شما را خوشحال و آرام می کنند.

اهمیت اکسسوری در سبک مینیمال

ما معمولا اکسسوری ه را نادیده می گیریم؛ اما جالب اینجاست که اکسسوری قدرتمندترین ابزار در هر سبکی هستند. یک اکسسوری می تواند استایل شما را کاملاً تغییر دهد. در انتخاب اکسسوری خیلی دقت کنید. باز هم تاکید می کنم، اکسسوری های باکیفیت بخرید؛ اکسسوری هایی که هرگز از مد نمی افتند.

اکسسوری های باکیفیت و شیک می توانند استایل شما را به کلی تغییر دهند. به یاد داشته باشید که در سبک مینیمال، اکسسوری ها جلوه خاصی به استایل شما می دهند و دیگر عناصر استایل شما به دلیل سادگی کاملاً نمایان می شوند. اگر سبک مینیمال را انتخاب کرده اید، به جای استفاده از تزیینات متعدد، از وسایل تزئینی ساده و خاص استفاده کنید.

نتیجه گیری

مینیمالیسم یک انتخاب شخصی برای نوع زندگی به خصوص مد و پوشاک است. این نوع استایل ترکیبی شگفت انگیز از زیبایی و سادگی است. همانطور که می بینید مینیمالیسم مسیر پر پیچ و خمی را در پیش گرفته است و در هر دوره به دلیل عوامل مختلف تغییر کرده است؛ اما مینیمالیسمی که امروزه در اختیار داریم، بر سادگی و کیفیت تاکید دارد. با خرید لباس ها و اکسسوری های ساده و باکیفیت و البته رنگ های خنثی می توانید همیشه ساده، شیک و در عین حال زیبا باشید!

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه