معرفی و اشنایی با انواع پارچه کرپ و کاربردهای آن

معرفی و اشنایی با پارچه کرپ و کاربردهای آن

کرمپجزو پارچه هایی است که اکثرا با نام آن آشنایی دارند و انواع بسیار مختلفی دارد، از این نوع پارچه برای دوخت انواع لباس ها میتوان استفاده کرد. بعنوان مثال معمولا برای لباس های رسمی و اداری از پارچه کرپ استفاده میشود، که علاوه بر اینکه زیبایی خاصی دارد تن خور آن نیز بسیار زیبا بوده و همین امر موجب شده که این پارچه جز پارچه های پر طرفدار در بازار باشد. اینجا با خصوصیات و ویژگی هایی که این پارچه دارد بیشتر آشنا می شویم

معرفی و اشنایی با پارچه کرپ و کاربردهای آن

کرپ از یک کلمه فرانسوی اقتباس شده است که نوعی پنکیک نازک و کوچک است. پارچه کرپ تنوع بسیار زیادی دارد، که هر کدام برای دوخت لباس خاصی مورد استفاده قرار می گیرد، یکی دیگر از کاربردهایاین نوع پارچه استفاده برای شلوار زنانه میباشد که میتوان گفت زیبایی فوق العاده ای دارد.
انواع کرپ را بشناسید.

پارچه کرپ دوشین

پارچه است که از ابریشم تهیه می‌شود، بافت پارچه تقریباً صاف و وزن بسیار کمی دارد.

کرپ ژرژت

این نوع از کرپ قابلیت کشسانی دارد بسیار زیادی دارد و به همین دلیل باعث شده که طرفداران زیادی در بین خانم ها داشته باشد.

کرپ باربی

کشور اندونزی فرانسه و چین است، جز با کیفیت ترین پارچه های کره محسوب می شود،، این نوع پارچه در استفاده طولانی مدت تغییر رنگ و حالت نمیدهد و مناسب فصول سرد است و جزء پرمصرف ترین پارچه در تولیدی ها و کارگاه های خیاطی است.

معرفی و اشنایی با پارچه کرپ و کاربردهای آن

کرپ گاباردین

این نوع از کرپ بافت درشت تری نسبت به انواع دیگر کرپا دارد به نسبت دیگر کرپ هاخیم تر است و بزرگترین ایراد آن این است که سریع نخ کش میشود.

پارچه کرپ سیلک

این نوع از کرپ چروک پذیری ندارد، و گزینه مناسبی برای انواع لباس های مجلسی دامن های تنگ دنباله دار و لباس شب است. برای خرید پارچه کرپ در طرح ها و رنگ های مختلف میتوانید به قسمت محصولات فروشگاه ما مراجعه کنید.

کرپ اسکاچی

بهترین ویژگی این پارچه خاصیت کشسانی آن است که باعث می شود فردی که از ان استفاده می کند احساس راحتی داشته باشد.

کرپ فلورانس

فلورانس پارچه ای است که چروک پذیری ندارد جنس نرم و سبکی دارد به دلیل همین خاصیت انواع کت و دامن مانتو و دامن های تنگ کاربرد دارد انواع مختلف دیگر این پارچه میتوان به کربون، کرپ مرویجت، غواصی، دیور، در سانته، گلدار اشاره کرد.

 

حرف آخر
پارچه های کرپ گزینه مناسبی برای دوخت انواع لباس از رسمی و مجلسی است می‌کنیم هر خانومی لباس از پارچه کرپ در کمد لباس خود داشته باشد

۲/۵ - (۱ امتیاز)
nosrati
ارسال دیدگاه