معرفی و اشنایی با مدل پارچه هایی که برای مبل مناسب هستند

معرفی و اشنایی با مدل پارچه هایی که برای مبل مناسب هستند

کدام پارچه برای مبل مناسب هستند

یکی از زیبا کننده های فضاهای داخلی، سرویس مبلمان می باشد. این وسیله در کنار ظاهر زیبا و شکیل خود کاربردی اساسی نیز از خود نشان می دهد. محیطی مناسب جهت نشستن و راحتی افراد فراهم می نماید. طرح و رنگ این گروه از محصولات نقش مهمی در طراحی دکوراسیون و جلوه ظاهری فضا ایفا می نماید. یکی از اقدامات مهم، انتخاب پارچه مناسب برای پوشش سرویس مبلمان است. این انتخاب از جهات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. فاکتورهای مختلفی در انتخاب یک نمونه مناسب دخیل هستند.

کدام پارچه ها برای مبل مناسب هستند

اما یک سوال اساسی ذهن مخاطبان این محصولات را پر کرده و آن این است. نوع پارچه برای مبل کدوم بهتره؟ یک سردرگمی که بسیاری از افراد در حین خرید با آن درگیرند.  در ادامه این موضوع شفاف خواهد شد.

پارچه مبل

در انتخاب و خرید پارچه مبل باید دقت نمود. این محصول قرار است جزئی از یک فضای بزرگ تر شود. بنابراین در کنار تعداد زیادی وسایل بزرگ و کوچک قرار می‌گیرد. نباید تناسب محیط را بر هم بزند. ضمن این که برای نشستن طراحی می شود و بایستی خصایص لازم را داشته باشد.

 رنگ و طرح پارچه

رنگ و طرح پارچه مبل کدوم بهتره؟ تنوع طرح و رنگ در این خصوص بسیار بالاست. در گزینش یک نمونه مناسب بایستی به هم خوانی رنگ و طرح پارچه مورد نظر با دکوراسیون توجه نمود. رنگ هایی مناسب برای داشتن روحیه ای شاد و یک زندگی آرام را استفاده کنید. بهتر است در مورد روانشناسی رنگ ها اطلاعاتی کسب نمایید.

جنس پارچه

دومین نکته در انتخاب نوع پارچه توجه به جنس پارچه می باشد. باید از میان جنس هایی متناسب با سبک مبلمان گزینش شود. اگر مبل راحتی دارید از پارچه هایی با توان کشسانی بهره ببرید. اما اگر مبل استیل و کلاسیک دارید بهتر است دارای خاصیت کشسانی نباشند.

معرفی و اشنایی با مدل پارچه هایی که برای مبل مناسب هستند

انواع گوناگونی از آن ها با تراکم و ضخامت های متفاوتی وجود دارد. به طور مثال لمسه کاری مبلمان نیازمند پارچه چند لایه و ضخیم است. باید به این نکات توجه شود.

کیفیت پارچه

کیفیت و میزان استحکام پارچه یکی دیگر از فاکتورهایی است که اغلب به آن توجه نمی کنند. اگر حیوان و بچه کوچک در خانه است باید از پارچه های ضخیم و دارای رنگ تیره استفاده کنید. زیرا بیشتر در معرض آلودگی هستند. انتخاب یک نمونه با کیفیت، فرد را تا مدت ها از خرید مجدد معاف می نماید.‌

انواع پارچه مبل

برای مبل و پوشش دهی به آن انواع پارچه موجود است. هر نوع پارچه خود دارای تنوع گسترده ای از نظر طرح و رنگ شده است. در این میان کافیست به فا‌کتورهای اساسی توجه کنید و یک نمونه مناسب را بخرید. چندین نوع از متریال مناسب جهت پوشش دهی به سرویس مبلمان معرفی می شود. بعد از این مطالب خواهید دانست که پارچه مبل کدوم بهتره؟ البته یک نمونه خوب از دید افراد مختلف با هم متفاوت است. زیرا شرایط و فاکتورهای دخیل در انتخاب یک پارچه مبل خوب با هم فرق دارد.

شانل

پارچه مبل شانل یکی از نمونه های با کیفیت و تولید شده در داخل کشور است. شانل ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی بوده که ظاهری زیبا، براق و مخمل مانند دارد. در دو طرف خود دارای پرز بوده و حالتی برجسته مانند دارد. در ظاهر بسیار لوکس و مجلل می باشند.

مازراتی

مازراتی یک پارچه از نوع ترک بوده که مجهز به آستر شده است. ضخامت مطلوبی دارد. بافت و تراکم آن به نحوی است که آب به راحتی درون آن نفوذ می کند. تنوع رنگی بالای آن ذوق مخاطبان را بر می انگیزد. این نمونه دوام چندانی ندارد و بعد از استفاده مکرر امکان ساییدگی دارد.

پورشه

پارچه مبل پورشه یکی از نمونه های محبوب با ویژگی های متوسطی می باشد. این نمونه سطحی نرم و مخملی دارد. پرزهای کوتاه آن ضمن مخملی کردن، سبب لطافت سطحی نیز شده است.  این نرمی و لطافت حس خوشایندی را به کاربر انتقال می دهد. سازگار با پوست و ضد لک است. در سطح خود خواب دارد ولی به علت ارتفاع کم پرزها، خواب کمی دارد. اما کیفیت خوبی را از خود نشان داده است.

معرفی و اشنایی با مدل پارچه هایی که برای مبل مناسب هستند

جاسمین

پارچه مبل جاسمین در بافت و تراکم الیاف شبیه پورشه است. اما پرزهای بلندتری داشته که آن را شبیه مخمل نموده است. به طور حتم ضخامت بیشتر، دوام بالاتر و خاصیت ضد چروک به آن افزوده شده است. برای انواع سبک مبل و در انواع رنگ قابل اجراست. حتی قابلیت شست و شو نیز دارد. برای خرید پارچه با طرح ها و رنگ های مختلف میتوانید به قسمت محصولات ما مراجعه کنید.

مسکو

یکی از پارچه های مبل با کیفیت، لوکس و البته گران قیمت، مسکو است. حالتی مخملی، نرم و البته بسیار با دوام دارد. این پارچه به چرم مسکو شهرت داشته  و حالتی ابر و بادی دارد. رگه های تیره و روشن در آن زیبایی زیادی به آن بخشیده است. ضد چروک و قابل شست و شو می باشد.

ساتن

یکی دیگر از پارچه های مناسب برای سرویس مبلمان پارچه مبل ساتن می باشد. این نمونه حالتی درخشان و براق داشته که منظره ای چشم نواز ایجاد می کند. لیز بوده و استفاده از آن آسان نیست. برای مبلمان سلطنتی و استیل گزینه  خیلی مناسبی است.  باید توجه نمود که کثیف و یا لکه دار نشوند، وگرنه شستن آن ها کمی دشوار است.

جمع بندی

در این جا تعدادی از انواع پارچه مبلی معرفی شدند. به غیر از این موارد نمونه های متعدد قدیمی و جدید دیگری نیز وجود دارد. اما پارچه مبل کدوم بهتره؟ سوالی است که برای خریداران ممکن است پیش بیاید. به نظر شما کدام یک از این گزینه ها بهتر بود. یادتان باشد یک نمونه مناسب در کنار کیفیت اساسی، باید خصایص دیگری نیز داشته باشد. باید با نوع مبلمان و طرز استفاده از آن هم خوانی داشته باشد. باید طرح و رنگ دلخواه را داشته باشد. همه موارد را در نظر گرفته و پس از جمع بندی، اقدام به انتخاب و خرید کنید.

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه