معرفی و بررسی پارچه فوتر خوب

معرفی و بررسی پارچه فوتر

پارچه فوتر از پارچه­ های است که بسیار مناسب فصل­ های سرد است. زیرا بافت بسیار خشک و گرمی دارد. ما در این مطلب قصد داریم که درباره پارچه فوتر با شما صحبت کنیم.

معرفی و بررسی پارچه فوتر خوب

پارچه پشمی فوتر نیز مانند بسیاری از پارچه­ های دیگر مثل موهر و آنگورا و یا کشمیر که از پوست و پشم حیوانات تهیه می­شوند. فوتر نیز از پشم گوسفند تهیه می­شود اما، برخی از آنها نیز از پشم‌های مصنوعی ساخته میشوند.

اما باکیفیت‌ترین فوتر فوتری است که از پشم گوسفند تهیه شده است چراکه استفاده از پشم گوسفند باعث می­شود که هوا در بین الیاف پوست آن حیوان ذخیره شود و یک عایق بسیار خوب برای سرما است به همین دلیل است که از پارچه فوتر در فصل­های سرد استفاده می­کنند.

این نوع پارچه که در ایران با نام نمد نیز شناخته می­شود به هیچ عنوان بافته نمیشود و مراحل خاصی برای تولید خود دارد اما معمولاً پارچه فوتر را تحت فشار حرارت و رطوبت بسیار زیادی قرار می­دهند و الیاف پشمی در یکدیگر فرورفته و در نهایت پارچه فوتر تهیه میشود.

انواع پارچه فوتر

پارچه ­های فوتر نیز مانند تمامی پارچه ­ها از درجه کیفیت های متفاوتی برخوردار است و کیفیت پارچه فوتر بستگی به پشم موجود در پارچه دارد. اما این نوع پارچه ­ها معمولاً تنوع بسیار زیادی ندارند. پارچه فوتر تنها سه نوع بسیار پر کاربرد دارد: فوتر ساده، فوتر استریج ، و فوتر طرحدار است که تفاوت آنها در بافت و رنگ بندی میباشد. اما در کیفیت پارچه فوت تنوع بسیار بالایی وجود دارد که باید در خرید آن بسیار دقت کنید.

ویژگی های یک فوتر خوب چیست؟

اگر می­خواهید یک پارچه فوتر خوب داشته باشید باید به کیفیت آن نیز بسیار توجه کنید چرا که اگر کیفیت پارچه فوتر شما پایین باشد در ظاهر زیبای آن نیز تأثیرگذار خواهد بود پس هنگام خرید باید به نکات بسیاری توجه کنید از جمله:

سبک بودن پارچه فوتر:

فوتر­های مرغوب و باکیفیت معمولاً بسیار سبک هستند اما سبک بودن پارچه فوتر هیچ تأثیری در کم شدن درصد گرمی این پارچه ندارد و باید در کنار سبک بودن گرمای خود را نیز داشته باشد.

الیاف پارچه:

هنگام خرید پارچه فوتر علاوه بر سبک بودن آن باید به الیاف استفاده شده در پارچه نیز دقت کنید اگر پارچه­ی فوتری را مشاهده کردید که ظاهر براقی داشت این به آن معناست که آن پارچه فوتر از الیاف مصنوعی ساخته شده است. البته ممکن است که در کنار الیاف مصنوعی از الیاف طبیعی نیز استفاده شده باشد.

اما توجه داشته باشید که پارچه فوتر تنها زمانی ظاهر براق  به خود می­گیرد که درصد الیاف مصنوعی استفاده شده در ان  بیشتر از الیاف طبیعی باشد پس در نتیجه پارچه­های فوتری که ظاهر براقی دارند کیفیت بالایی ندارند.

علاوه بر این پارچه فوتر نباید با استفاده طولانی گوله گوله شود. پس هنگام خرید پارچه حتماً دست خود را به جهت مخالف روی بافت پارچه بکشید اگر الیاف  پارچه جمع شد باید بدانید که ان فوتر از جزِ فوتر های بی ­کیفیت است.

اتوکشی:

اگر پارچه فوتر مرغوب و با کیفیت باشد نباید هنگام اتو کشی روی این پارچه برق بیفتد اگر هنگام اتو کشیدن پارچه فوتر با این مشکل مواجه شدید بدانید که پارچه فوتر بی‌کیفیتی را خریداری کرده­اید.

پارچه فوتر

تمامی نکاتی که در بالا ذکر شد از ویژگی‌های یک فوتر خوب و با کیفیت است که اگر هنگام خرید آنها دقت کنید پارچه فوتر شما طول عمر بالایی خواهد داشت. امروزه معروف­ترین و پرفروش ترین نوع پارچه فوتر پارچه فوتر کشمیری است که البته این پارچه فوتر نیز انواع مختلفی دارند که شما باید هنگام خرید به تمامی نکاتی که در بالا ذکر شد توجه داشته باشید تا بتوانید یک فوتر کشمیری با کیفیت خریداری کنید.

کاربرد­های پارچه 

از پارچه­ های فوتر برای تولید پوشاک زمستانی استفاده می­شود و شما می­توانید از پارچه فوتر در تهیه هر نوع لباسی از جمله پالتو، جلیقه و انواع لباس­های زمستانی استفاده کنید. درکل باید بگوییم که بیشترین استفاده­ای که پارچه فوت دارد در فصل زمستان است و شما می­توانید انواع پوشاک را با این نوع از پارچه تهیه کنید. برای خرید پارچه میتونید به قسمت محصولات مون مراجعه کنید.

لازم به ذکر است که امروزه با توجه به اینکه انواع مختلفی از پارچه فوتر روانه بازار شده­اند حتی کفش هایی را نیز مشاهده میکنید که از پارچه فوتر ساخته شده­اند و همین طور برخی از پارچه­ های فوتر نیز که امروزه روانه بازار شده­اند مناسب دکوراسیون داخلی نیز هستند اما معمولاً بیشترین استفاده  پارچه فوتر ساخت پوشاک زمستانی است.

نحوه شستشوی

پارچه فوتر با توجه به بافتی که دارد باید برای شستشو به خشک شویی­ها سپرده شود. اما اگر می‌خواهید خودتان شستشوی آنها را انجام دهید حتما آنها را با آب سرد و مایع شستشوی مناسب بشویید.

در رابطه با اتو کشی آنها نیز همانطور که در بالا گفتیم اگر پارچه فوتر بی­کیفیت باشد نباید هنگام اتو کشی روی آن برق بیفتد.پس در نتیجه اگر بک فوتر مرغوب و باکیفیت را خریداری کرده باشد هیچگونه نگرانی برای اتوکشی آن ندارید.

نتیجه گیری

در نهایت باید به شما بگوییم که اگر می‌خواهید در فصل زمستان در کنار احساس نکردن گرمای زیادی ظاهری شیک و زیبا داشته باشد حتما از پارچه­های فوتر استفاده کنید.

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه