معرفی و کابرد پارچه کرپ اسکاچی

معرفی و کابرد پارچه کرپ اسکاچی

معرفی و کابرد پارچه کرپ اسکاچی

بی شک تا با حال اسم کرپ به گوشتان خورده است. حتی اگر نام آن را نشنیده باشید از موارد کاربردی آن استفاده نموده اید. یک پارچه کاربردی بوده که ضمن داشتن تنوع در ساختار، از تنوع کاربردی نیز برخوردار می باشد. دانستن اطلاعات کافی در مورد یک متریال پارچه ای، در هنگام تهیه لباس بسیار کمک کننده می باشد.

معرفی و کابرد پارچه کرپ اسکاچی

با کمک این اطلاعات و کاربرد مد نظر می توان یک نمونه مناسب را گزینش نمود. پارچه کرپ اسکاچی یک نمونه از این متریال بوده که برای تولیدات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است با ساختار، بافت و ویژگی های این نمونه آشنا شد. باید دید با سایر متریال پارچه ای چه تفاوت هایی دارد. به نظر شما این نمونه برای دوخت چه لباس های مناسب می باشد؟

پارچه کرپ اسکاچی چیست؟

کرچ اسکاچی همان پارچه کرپ بوده که از بافت و ساختار منحصر به فردی برخوردار می باشد. ظاهر و بافت این نمونه همانند اسکاچ می باشد. به همین دلیل است که این نام را بر روی آن نهاده اند. سطحی نرم و بسیار منعطف دارد. اگر روی سطح آن دست بکشید متوجه می شوید که کاملا صاف نیست. زبری و حالت هایی برجسته را روی آن احساس خواهید کرد.

این حالت زبر و دانه دانه به واسطه بافت به خصوص آن می باشد. البته این حالت برجسته مانند از نرمی و لطافت آن ممانعت نخواهد نمود. نمونه ای خوش حالت و خوش فرم بوده که حالت ایستایی مناسبی از خود نشان می دهد. بنابراین به واسطه این خصلت ساختاری بر روی بدن به خوبی می نشیند. طراحی یک لباس اندامی و خوش فرم با کمک آن ممکن می شود.

ویژگی های پارچه کرپ اسکاچی

  • داشتن جنس مناسب و لطافت سطحی اولین ویژگی و امتیاز پارچه کرپ اسکاچی می باشد. در تماس با پوست بدن، آسیب و یا حساسیت پوستی را رقم نمی زند.
  • برای دوخت این متریال امکان دوخت های متنوعی وجود خواهد شد. دامنه دوخت های متنوع برای انواع لباس به کار می رود. به نظر می رسد انواع لباس ساده، طرح دار، مجلسی و راحتی را بتوان با کمک آن دوخت.
  • این متریال دوام و استحکام کافی دارد. در واقع به راحتی پاره نمی شود. مانند تور و سایر پارچه های ظریف به راحتی نخ کش نخواهد شد. زیرا از تراکم و ضخامتی مناسب بهره می برد. می توانید روی عمر طولانی مدت آن حساب باز نمایید.
  • کرپ از نوع اسکاچی تنوع زیادی را به خود اختصاص می دهد. این تنوع هم در طراحی آن بوده و هم در رنگ بندی متنوع آن نمایان می شود. بدین طریق علایق گوناگون و سلایق اختصاصی، قادر به یافتن طرح و رنگ قابل قبول خود هستند.

معرفی و کابرد پارچه کرپ اسکاچی

  • شستن این متریال به سادگی و بدون مراقبت خاصی صورت می گیرد. به راحتی و بدون دغدغه خاصی شسته خواهد شد.
  • از این متریال برای هر کسی در هر بازه سنی می توان استفاده نمود. محدودیت خاصی در این باره وجود ندارد.
  • اگر به ساختار این پارچه دست بزنید و آن را بکشید متوجه یک خصلت دیگر می شوید. حالت کشسانی و کش آوردن این خصلت متمایز می باشد. البته به میزان زیادی کش نمی آورد. در حد جزیی این اتفاق صورت می گیرد. بنابراین از حدودی تقریبا ثابت بهره می برد.

کاربرد پارچه

همان طور که گفته شد پارچه کرپ اسکاچی در فرایند دوخت صاحب تنوع زیادی می باشد. به همین خاطر می توان برای تولید انواع لباس و پوشاک از آن بهره برد. لباس های مردانه، زنانه و بچگانه طیف تنوع این کاربرد ها را شامل می شوند. برای خرید پارچه با طرح ها و رنگ های مختلف میتوانید به قسمت محصولات فروشگاه شیک باشیم مراجعه کنید.

  • اگر به دنبال تولید لباس های مجلسی هستید گزینه مناسبی خواهد بود. حالت های مناسب مجلسی، نیمه مجلسی و ماکسی های شیک با کمک آن تولید می شود. پارچه های خرج کاری شده برای این منظور بسیار مناسب هستند. خیلی جالب است که بدانید روی این نمونه از متریال، امکان خرج کاری و دوخت های تزیینی وجود دارد.
  • لباس های راحتی و آزاد برای محیط درون و بیرون از خانه، با کمک آن تولید می شوند. بلوز، دامن، شلوار، تیشرت، تاپ و تونیک برخی از این محصولات راحتی و آزاد هستند. به دلیل لطافت و دوام خود، در جهت این کاربرد قابلیت های خوبی از خود نشان می دهند.
  • دوخت لباس های بیرونی و معمولی همانند مانتو و سارافون، بخشی دیگر از کاربردهای آن می باشد. مانتوهایی خوش استایل با درجه حرارت متعادلی را تولید می نمایند.

شرایط نگهداری

پارچه کرپ اسکاچی در شست و شو تشابه زیادی با سایر پارچه های معمولی دارد. در واقع لازم نیست زیاد خود را در دردسر بیندازید. دمای آب شست و شو بهتر است در محدوده ۳۰ درجه سانتی گراد و ملایم باشد. بدین طریق آلودگی های این متریال به خوبی پاک می شود. اگر این لباس ها را در ماشین لباسشویی بشویید، مشکلی ایجاد نمی کند. آن چه که خیلی مهم است فرایند بعد از شستن و اتو کشیدن آن می باشد. اگر خواستید آن را اتو بکشید بسیار مواظب باشید. زیرا ممکن است بافت پارچه آسیب ببیند و یا حتی رنگ آن تغییر کند. بنابراین اگر می خواهید ساختار این متریال تغییر نکند، حرارت اتو را روی درجه کم تنظیم کنید. در کنار آن اگر به صورت غیر مستقیم یا با بخار اتو کشی صورت بگیرد، خیلی بهتر می شود.

نتیجه گیری

حالا دیگر تا حدودی با پارچه کرپ اسکاچی آشنا شدیم. قصد شما از خرید پارچه، تولید و دوخت چه نمونه لباسی می باشد؟ به خصلت های ساختاری این مورد نگاهی بیندازید. ببینید آیا می تواند برای کاربرد مورد نظر شما گزینه مناسبی باشد؟

۳/۵ - (۴۴ امتیاز)
nosrati
ارسال دیدگاه