معرفی و کاربرد پارچه زونیکس

معرفی و کاربرد پارچه زونیکس

معرفی و کاربرد پارچه زونیکس

اگر به یک مغازه پارچه فروشی وارد شوید در انتخاب نمونه مناسب خود گیج و سردرگم می شوید. رنگ، جنس و ضخامت متریال مورد نظر، شما را بر سر چند راهی مبهمی قرار می دهد. بنابراین لازم است ابتدا اطلاعاتی مختصر در این مورد داشته باشید. تورها نوعی دیگر از پارچه ها می باشند که با اهداف گوناگون همراه با تنوع بالا طراحی می شوند. پارچه زونیکس نوعی تور بوده که در طراحی، تزیین و فرم دهی لباس ها به کار می رود. این گزینه فقط یکی از چندین نمونه تورهای موجود می باشد.

معرفی و کاربرد پارچه زونیکس

با این وجود بایستی با خصایص و کاربردهای این متریال آشنا شد. بدین شکل می توان در مواقع مورد نیاز از آن کمک گرفت. پارچه زونیکس چیست؟ آیا دوست دارید با این تور به خصوص آشنا شوید؟ بنابراین چند دقیقه ای از وقت خود را صرف خواندن این مطلب نمایید.

پارچه زونیکس چیست؟

زونیکس نامی است که در بین انواع پارچه موجود در بازار به چشم می خورد. اما این پارچه با سایر پارچه های معمول یک تفاوتی دارد. در واقع این نمونه یک نوع تور بوده که حالت شبکه ای دارد. توری ساده که با کیفیتی مطلوب و مورد رضایت تولید می گردد. از الیاف ابریشمی، نخی، کتان و لینن برای ساخت آن استفاده می نمایند. البته انواع دیگر الیاف مصنوعی را نیز برای طراحی آن استفاده می نمایند. بافت حرفه ای و منظم این نمونه از پارچه ها یکی از امتیازات آن هاست. زیرا سبب شده است این گزینه تبدیل به یکی از با کیفیت ترین متریال شود.

زونیکس یک نوع پارچه توری کاملا ساده بوده که توسط سوراخ هایی یکنواخت و یکدست ساخته شده است. بنابراین به غیر از این منافذ بافت های دیگری مانند پارچه گیپوری در آن نخواهید دید. حالا ماهیت این متریال به خوبی قابل تصور می باشد. در این جا یک سوال دیگر پیش می آید. شما از پارچه های توری در چه جاهایی استفاده می کنید؟

کاربرد تور زونیکس

ماهیت و ساختار تور زونیکس کاملا شفاف و مشخص است. آیا می دانید از این متریال به خصوص در کجا باید استفاده نمود؟ باید بدانید در چه مواردی باید به سراغ خرید آن بروید. بیایید با کاربردها و موارد استفاده معمول این نمونه آشنا شویم.

معرفی و کاربرد پارچه زونیکس

  • تزییناتی

یکی از کاربردهای تور زونیکس استفاده از آن برای تزیین نمودن لباس های مختلف است. فرقی نمی کند لباس مورد نظر شما مجلسی یا ساده باشد. می توانید بخشی از آن را با این متریال زینت دهید. چین دادن، تزیین سر آستین و … بخشی از این موارد است. در لباس های بچگانه دخترانه و دختران جوان می توان از این راهکار استفاده نمود. بنابراین این زینت دهی نوعی جلوه گری ظاهری است و می تواند نمای ظاهری لباس را زیبا تر نماید. برای خرید پارچه با قیمتی کاملا مناسب کافی است به قسمت فروشگاه ما مراجعه کنید.

  • حجم دهی

تور زونیکس برای حجم دهی و ایجاد پف در لباس ها به کار می رود. این گزینه بیشتر در لباس عروس و لباس مجلسی به کار می رود. به طور کلی پارچه زونیکس به طور گسترده برای طراحی لباس های عروس به کار می رود. آستین لباس و دامن آن دو قسمتی هستند که نیاز به حجم دهی دارند. تور زونیکس آهار زده شده برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرد. بدین صورت معمولا اثری از خود این پارچه نیست. در واقع فقط حجم ایجاد شده به واسطه آن را می بینیم.

طراحی لباس

تور زونیکس برای طراحی لباس مورد استفاده قرار می گیرد. اما برای این منظور مجهز به آستر خواهد شد. ساتن زونیکس دار می تواند یک دامن زیبا و مجلسی باشد. تور بدون آستر برای آستین یک لباس مجلسی نیز گزینه مناسبی است. بنابراین در این جا برای طراحی لباس های شکیل و جذاب، گزینه ای کاملا معقولانه و متناسب می باشد.

نتیجه گیری

پارچه زونیکس چیست؟ سوالی که در ابتدای این مطلب پر از ابهام بود. اما در حال حاضر جواب دادن به این سوال کار سختی نخواهد بود. یک تور کاربردی و زینتی که با تنوع در ساختار و کیفیت همراه می باشد. متریالی است که ساختار و کاربردی کاملا مشخص دارد. با توجه به سلیقه شخصی، نوع کاربرد و میزان بودجه کافی برای خرید یک مورد آن گزینش می شود.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
nosrati
ارسال دیدگاه