پارچه آنغوره طرح دار و معرفی ان

معرفی پارچه آنغوره طرح دار

معرفی پارچه آنغوره طرح دار

معمولا پارچه های طبیعی طرفداران و مخاطبان بیشتری دارند. به خاطر دوام بالا و ضرر کم تر این نوع متریال، استقبال از نمونه های طبیعی بیشتر است. پارچه آنغوره طرح دار ، نمونه ای طبیعی، برگرفته از الیاف طبیعی حیوانی است. بز آنغوره، نژاد خاصی  از بز بوده که فقط در برخی از کشورها پرورش داده می شود. این بز در ترکیه و کشورهای آفریقای جنوبی یافت می شود.

معرفی پارچه آنغوره طرح دار

پشم بدن این حیوان متشکل از الیاف نرم، سبک و ابریشمی است. موهای این حیوان شباهت نزدیکی با موی بدن انسان دارد. ضمن این که استحکام و دوام فوق العاده بالایی نیز  دارد. این متریال لایه ای با تراکم های گوناگون الیاف، در مدل های ساده و طرح دار تولید می شوند. پارچه آنغوره طرح دار زیبایی را در کنار دوام و طول عمر بالا به کاربر هدیه می دهد. بهتر است با مزیت ها و معایب این نمونه آشنا شویم.

پارچه آنغوره

پارچه آنغوره طرح دار از الیاف حیوانی درخشان و براقی تشکیل شده است. الیاف الماس و موهر نامی است که روی این الیاف محکم و درخشان نهاده اند.  ظاهر مجلل آن سبب شده است که این پارچه در تراز پارچه های ابریشمی و ترمه قرار بگیرد. همانند آن ها لوکس و جذاب می باشد. از نظر قیمتی به مراتب از پشم های معمولی گران قیمت تر هستند. این قیمت بالا و گرانی به سبب پروسه طولانی و سخت تولید الیاف موهر می باشد. این پارچه ارزشمند در اوایل فقط به صورت سفید رنگ تولید می شد. اما هم اکنون با کمک پرورش بز های آنغوره رنگی به سمت تولید پارچه آنغوره طرح دار رفته اند. به طور حتم با این کار می توانند تنوع وسیعی به محصولات تولید شده از آن‌ بیفزایند. ضمن این که خاصیت رنگ پذیری خوبی از خود نیز نشان می دهد. می توانید الیاف موهر را در رنگ بندی های مختلفی ببینید.

الیاف پارچه

در ساختار پارچه آنغوره طرح دار انواع الیاف با ضخامت و کیفیت مختلف به چشم می خورد. یک بز بالغ الیافی ضخیم و مناسب برای بافت فرش و کت دارد. حال آن که بزهای جوان و کم سن و سال الیافی نازک و بسیار نرم جهت تولید ژاکت دارند. هر چه تغذیه این گروه از حیوانات بهتر باشد، به طور حتم الیاف تولیدی با کیفیت تر است. برای تولید لباس های شکیل پاییزی و زمستانه مورد استفاده قرار می گیرند.

پارچه آنغوره طرح دار

مزایای پارچه

پارچه آنغوره طرح دار مزیت های زیادی دارد:

  • پارچه آنغوره طرح دار ، الیاف محکم و بسیار مقاومی دارد. گاهی حتی می گویند دوام و مقاومت آن ها بیشتر از الیاف فولادی است.
  • تنوع رنگ و امکان ایجاد نقوش هنری مختلف وجود دارد. طرح های سنتی، مدرن و کلاسیک می توانند یک لباس را زیبا تر و با شکوه تر نمایند.
  • به دلیل منشا تولیدی آن، سازگاری خوبی با پوست بدن برقرار نموده است. ضد حساسیت پوستی بوده و فرد را مورد آزار و اذیت جسمانی قرار نمی دهد.
  • ساختار الیاف موهر و توخالی بودن آن ها به حفظ حرارت کمک می کند. از این رو در تهیه لباس های گرم به کار گرفته می شود. به عبارتی دیگر یک پارچه عایق در برابر هوای سرد محسوب می شود.
  • در حالت خشک، وزن بسیار کمی داشته و بسیار سبک می باشد.

معایب پارچه

پارچه آنغوره در عین مزایا، یکسری معایب و مشکلاتی را نیز به دنبال دارد:

  • این پارچه در صورت جذب آب، فوق العاده سنگین می شود. این مشکل در هنگام شست و شوی آن نمود پیدا می کند. به نظر می رسد شستن آن کمی برای کاربر دشوار باشد.
  • امکان جمع شدگی بافتی آن و تغییر سایز بعد از شست و شو وجود دارد. به عبارتی دیگر دچار آبرفت خواهد شد.
  • با قیمت بالایی به مخاطبان عرضه می شود. شما برای خرید پارچه با قیمتی مناسب میتوانید به قسمت فروشگاه ما مراجعه کنید.
  • حشرات می توانند در تخریب این پارچه طبیعی نقش داشته باشند. فرایند بید زدگی به کمک گروه خاصی از حشرات امکان وقوع دارد.

جمع بندی

پارچه آنغوره طرح دار همانند پارچه آنغوره ساده است. در روند تولید، مزایا و معایب تفاوتی با هم ندارند. فقط ظاهر آن ها کمی با هم فرق دارد. نمونه طرح دار مزین به خطوط و تصاویر هنری شده است. جهت تنوع و زیبایی بخشی محصولات و پوشاک، بیشتر از این نمونه استفاده می کنند. نقش و نگارها می توانند جذابیت بصری یک لباس و یا وسیله را چند برابر نمایند.

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه