معرفی پارچه برای کاور مبل

کاور مبل

پارچه برای کاور مبل

سرویس مبلمان از هر نوعی که باشند نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. اقدامات محافظتی در جهت افزایش طول عمر و دوام این گروه از محصولات کاربردی موثر می باشد. یکی از این اقدامات محافظتی در راستای نگهداری از مبل ها، کاورکشی آن ها می باشد.

یک کاور روی سطوح مختلف یک مبل می تواند از وارد شدن آسیب تا حد زیادی جلوگیری نماید.  نشستن، بازی کردن، غذا خوردن و اقدامات متنوعی روی یک مبل صورت می گیرد. بنابراین معمولا در معرض آلودگی های مختلفی وجود دارد.

معرفی پارچه برای کاور مبل

در این جا لازم است یک روکش مناسب برای این سرویس مهیا شود. انتخاب پارچه برای کاور مبل درگیر معیارهای مختلفی است. اول باید نوع کاور و متراژ آن  را تعیین کنید. سپس به سمت انتخاب یک جنس مناسب با رنگ و طرح مناسب بروید. در ادامه با این مباحث بهتر آشنا می شویم.

کاور مبل چیست؟

کاور مبل همان لباس یا روکشی است که پیرامون سطوح مختلف یک سرویس مبلمان قرار می گیرد. به طور معمول دو نوع از این محصول وجود دارد. یک نمونه از  آن حالت ژلاتینی و شفاف دارد. این نمونه بسیار مقاوم بوده و ضد خش و آسیب می باشد. اما با استفاده از آن، رنگ و طرح اصلی سرویس مبلمان شما هم چنان پیداست. متاسفانه در هنگام نشست و برخاست، خش خش صدا می دهد. نوع دوم با کمک پارچه دوخته می شود.

انتخاب یک نوع مناسب پارچه توسط فرد صورت گرفته و پارچه اصلی و پوشش مبل را کاملا می پوشاند. هر کدام از این نمونه ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این جا انواع پارچه برای کاور مبل و انتخاب از بین آن ها مورد بررسی قرار می گیرد.

طرح کاور مبل

پارچه کاور مبل به شیوه های مختلفی طرح داده می شود. در انواع مختلف این طرح ها، میزان متراژ پارچه با هم فرق دارد‌. انتخاب طرح کاور مبل کاملا سلیقه ای است و بسته به دیدگاه افراد مختلف فرق می کند.

  •  کاور مبل دامن دار: این نمونه از روکش سرویس مبلمان مانند یک لباس برای سرویس دوخته می شود. قسمت بالای آن کاملا اندازه سطوح محصول است. ولی قسمت پایین آن حالت دامن چین داری است که پایه ها را می پوشاند. در این جا پوشش اصلی سرویس شما معلوم نخواهد بود.
  •  کاور مبل تکه ای: در این جا از تکه های هم اندازه و زیبای پارچه ها روی سطوح مبلمان استفاده می شود. این نمونه تمامی سطوح را نمی پوشاند. برای افرادی که می خواهند رنگ و طرح اصلی مبل ها معلوم باشد بسیار مناسب است.
  •  کاور مبل ال شکل: این نمونه مختص سرویس مبلمان ال شکل طراحی و دوخته می شود. بنابراین با این نمونه متناسب می باشد.

جنس پارچه کاور مبل

قبل از خرید پارچه کاور مبل و رسیدن به جنس مناسب، طرح مورد نظر خود را مشخص کنید. بعد از گزینش  طرح لازم است سراغ رنگ و یا ترکیب رنگی مورد نظر بروید. رنگ مورد نظر شما بایستی همخوانی و هماهنگی لازم را با محیط مورد نظر داشته باشد. برای خرید پارچه در طرح ها و رنگ های مختلف میتوانید به فروشگاه ما مراجعه کنید.

کاور مبل

این هماهنگی در راستای یک طراحی دکوراسیون زیبا و شکیل نقش خواهد داشت.  متراژ مورد نظر با توجه به طرح انتخابی و تعداد مبل ها صورت می گیرد. خب حالا که از همه این موارد گذر کردید، نوبت به انتخاب یک جنس مناسب پارچه می رسد.  در این جا معمول ترین و بهترین موارد برای این کار معرفی می شود. انتخاب آن به دلخواه خود فرد صورت می گیرد.

پارچه کشبافت

پارچه کشبافت برای کاور مبل به خصوص مبلمان راحتی گزینه مناسبی است. این نمونه ها بافتی به صورت کشسانی دارند. بدین معنی که در صورت کشیدگی بر طول آن ها افزوده ی شود. برای مبلمان راحتی که تحت تاثیر فشار و کشش قرار می گیرد، نمونه بسیار مناسبی است. برای تولید آن ها از نخ های مصنوعی هم چون آکریلیک بهره می برند.

پارچه چند لایه ضد آب

یکی از موارد آلوده کننده سرویس مبلمان مایعات و نوشیدنی ها هستند. نفود این موارد به بطن مبل ها دردسر ساز می شود. به مرور زمان تخریب ساختار درونی یکی از نتایج محتمل آن می باشد. فناوری نانو این مشکل را حل نموده است. پارچه هایی در چند لایه مختلف و ایمن که جلوی نفوذ مایعات و آب  را می گیرد. پارچه کاور مبل اولین لایه بوده که در زیر آن لایه ای از پنبه قرار می گیرد. بعد از این دو لایه از آستر استفاده می شود. نمونه ای ضخیم که مقاومت مطلوبی نیز دارد.

پارچه کرپ

یکی از ملاک های انتخاب پارچه کاور مبل قیمت آن می باشد. پارچه کرپ روکش مبل، جزو گزینه های ارزان بازار به حساب می آید. از این رو دیده می شود که جزو پر مخاطب ترین گزینه ها نیز می باشد. این گزینه از نخ های آکریلیک همراه با مقدار کمی کشسانی تولید می شوند. تنوع رنگ بندی آن ها مشکل انتخاب را تا حدودی مرتفع نموده است.

پارچه نخی

یکی دیگر از نمونه های معمول پارچه کاور مبل، پارچه نخی و البته ترمه ای می باشد. این نمونه از گستره رنگ و طرح زیادی برخوردار است. حالتی راحت و مناسب برای نشستن روی مبل و صندلی فراهم می کند. حالت سردی و خشونت مبل های استیل را از میان بر می دارد. برای انواع مختلف سرویس مبلمان کاربرد دارد. به دلیل تنوع گسترده خود به راحتی قادر به تغییر فضا و طراحی دکوراسیون هستند.

نتیجه گیری

برای انتخاب پارچه کاور مبل مناسب لازم است همه فاکتورهای مورد نظر را ارزیابی کنید. گزینش یک نمونه مناسب با کمک این معیارها به سادگی و بدون سردرگمی رخ خواهد داد. زیرا دیگر می دانید چه می خواهید و باید به دنبال چه گزینه ای باشید.

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه