معرفی پارچه کتان کریستال

معرفی پارچه کتان کریستال

معرفی پارچه کتان کریستال

پارچه های طبیعی در میان مخاطبان از ارج و قرب زیادی برخوردارند. این پارچه ها دارای کیفیت و قابلیت های سودمندی هستند. استفاده از آن ها درصد خطر و زیان کم تری برای مخاطب خود به دنبال خواهد داشت. کتان یکی از انواع پارچه ها با دامنه کاربردی وسیع برای فصول مختلف سال می باشد. به خصوص این که در بین انواع متریال بهاره و تابستانه قرار گرفته است.

معرفی پارچه کتان کریستال

امروزه بسیاری از مانتو ها و کت های زنانه از این پارچه تهیه می شوند. یک پارچه شلوار از نوع کتان بسیار محبوب و پر کاربرد خواهد بود. اما برخی از افراد دوست دارند ویژگی های ساختاری و مهم این نمونه را بدانند. بدین شکل در خرید و نگهداری از یک لباس طراحی شده با این متریال بهتر عمل می کنند. کتان کریستال یک نوع خاص از پارچه های کتانی است. در ادامه به معرفی کتان کریستال می پردازیم.

پارچه کتان کریستال چیست؟

ساختار پارچه کتان کریستال با کتان ساده تفاوت چندانی ندارد. در ساخت و طراحی این نمونه از الیاف طبیعی کتان بهره برده اند. طبیعی بودن این متریال یک امتیاز مثبت تلقی می شود. به همین دلیل تناسب بیشتری با پوست فرد خواهد داشت. به عبارتی دیگر ضد حساسیت می باشد. زیرا کاملا طبیعی بوده و منشا شیمیایی ندارد. تفاوت این دو نوع متریال در ساختار آن ها می باشد. در واقع یک دانه هایی ریز به شکل کریستال روی آن به چشم می خورد. این دانه های کریستالی سبب ایجاد حالتی براق و درخشان روی پارچه مربوطه می شود. بنابراین داشتن حالت براق به شکل کریستال تفاوت اصلی این متریال با کتان ساده می باشد. این جنس پارچه در رنگ بندی های متنوع روشن و تیره تهیه دیده می شود. بی شک گزینه مناسبی برای طراحی و دوخت لباس شب و لباس مجلسی خواهد بود.

پارچه سبک

در ساختار پارچه کتان کریستالی از الیاف گیاهی کتان کمک گرفته شده است. این الیاف سبک هستند و معمولا وزن کمی دارند. بافت حاصل از این الیاف سبک، متریالی با وزن پایین خواهد ساخت. سبکی یک پارچه از نوع بهاره و تابستانه یک امتیاز محسوب می شود.

معرفی پارچه کتان کریستال

سبکی و وزن پایین، به خنکی و توانمندی جریان هوا در آن کمک می نماید. به طور حتم خنک کنندگی این متریال در بهار و تابستان یک الزام به حساب می آید. ضمن این که این پوشش ها به دلیل برخورداری از وزن کم، فرد را اذیت و خسته نمی کنند. نمونه هایی راحت بوده و جسم فرد را در شرایط آسوده ای قرار خواهد داد.

پارچه خنک

همان طور که گفته شد پارچه کتان کریستال از وزنی کم و سبک بهره مند است. در ضمن داشتن این ویژگی، الیاف طبیعی و گیاهی این نمونه قابلیت تنفس دارند. بدین معنی که هوا را به راحتی از خود عبور می دهند. عبور و مرور هوا از میان منافذ این پارچه سبب خنکی مطلوب آن خواهد شد. این متریال از قدرت جذب خوبی نیز برخوردار است. در تابستان و بهار گرمای هوا ممکن است غیر قابل تحمل شود. نوع پوشش فرد در تحمل دمای هوا نقش بسزایی دارد. در روز های گرم سال، کتان کریستالی با ایجاد پوششی خنک، همراهی مناسب برای فرد خواهد بود. برای خرید پارچه کتان کریستال در طرح ها و رنگ های مختلف میتوانید به فروشگاه شیک باشیم مراجعه کنید.

عدم آبرفت کتان کریستال

پارچه کتان کریستالی دچار آبرفت نخواهد شد. آبرفت، فرایندی ناخوشایند و نا مطلوب است. در طی آن پارچه با جذب آب و بعد از خشک شدن دچار تغییر سایز می شود. این تغییر سایز در جهت کوچک شدن ابعاد لباس اتفاق می افتد. تصور کنید یک لباس هم سایز خود می خرید. بعد از یک بار شستن، برایتان تنگ و یا کوتاه می شود. در این نوع کتان خبری از فرایند آبرفت نیست. بنابراین با خیال راحت و بدون نگرانی آن را بشویید. لزومی ندارد سایزی متفاوت با سایز خود بخرید.

عدم چروک پارچه

پارچه های تابستانه معمولا دارای خصلت چروکیدگی هستند. این فرایند به سبب نرمی، نازکی و لختی آن ها صورت می گیرد. چروکیدگی یک پارچه نیاز به اتو کشیدن را در یک پارچه روشن می نماید. این متریال خاص دچار چروکیدگی، آن هم به میزان جزیی و کم می شود. بنابراین لزومی ندارد زیاد نگران باشید. اگر یک لباس را به طور مداوم بپوشید، امکان چروکی جزیی دارد. گاهی چروکیدگی به میزانی نیست که نیازمند اتو کشی باشد. معمولا در فرایند شست و شو میزان بیشتری چروک ظاهر می شود. معمولا بعد از مرحله شست و شو و خشک شدن لباس کتانی، نیاز به اتو کشیدن احساس می شود.

کاربرد کتان کریستال

کتان کریستال یک پارچه محبوب بوده که دارای ضخامت های گوناگونی می باشد. از انواع مختلف آن در فصول مختلف سال استفاده می نمایند. حال آن که بیشتر برای فصول تابستان و بهار به کار گرفته می شود. در دوخت کت، مانتو، شومیز، پیراهن و شلوار مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد آن فقط در دوخت لباس مردانه و زنانه نیست. بلکه برای ساخت وسایل مختلف نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال برای تهیه مبلمان و صندلی می تواند یک روکش مناسب تلقی شود. این نمونه در انواع ساده و طرح دار، همراه با رنگ بندی های متنوعی عرضه می شود. حالت کریستالی آن کاربرد این متریال را به سمت لباس های مجلسی کشانده است. نمونه هایی درخشان و پر زرق و برق تولید می نماید.

نتیجه گیری

پارچه کتان کریستالی یک پارچه شاخص و خاص به منظور مصارف مختلف می باشد. امتیازات مثبت و منفی این نمونه ارائه شد. سبک، خنک و ضد حساسیت است. با این حال خصلت چروکیدگی به میزان جزیی، یک ایراد کوچک آن بر شمرده می شود. البته این عیب چندان بزرگ نمی باشد. می توانید برای دوخت لباس های بهاره و تابستانه خود روی آن حساب کنید.

۱.۲/۵ - (۵ امتیاز)
nosrati
ارسال دیدگاه