معرفی 4 مدل پارچه مناسب هودی

معرفی 4 مدل پارچه مناسب هودی

معرفی ۴ مدل پارچه مناسب هودی

یکی از لباس های مناسب برای فصول سرد و خنک سال، هودی ها می باشند. یک پوشاک پر طرفدار که بیشتر جنبه اسپرت و ورزشی دارد. یکی از لباس های پاییزه و زمستانه نیز تلقی می شوند. به طور حتم برای طراحی این گروه از پوشاک به پارچه هایی خاص و متناسب نیازمندیم. شاید بتوان از پارچه های مختلفی در این خصوص استفاده کرد. اما برخی از انواع پارچه ها سبب تولید بهترین نوع هودی ها از نظر ظاهر و کارایی می شوند.

معرفی ۴ مدل پارچه مناسب هودی

در وهله اول باید بدانیم هودی چیست و آن را از میان سایر لباس های گرم تشخیص دهیم. در وهله دوم بایستی با بهترین و معمول ترین نوع پارچه برای هودی آشنا شویم.

هودی چیست؟

هودی یک لباس جلو بسته از جنس پارچه ای تقریبا ضخیم و محکم است. این لباس برای گرمادهی در روزهای سرد سال طراحی شده است. در واقع یک ژاکت از نوع کلاهدار بوده که مجهز به یک بند در دهانه خود شده است. این بند برای باز و بسته کردن دهانه لباس به کار می رود.

در اکثر موارد یک جیب بزرگ و یا متوسط در قسمت جلو و یا پایین آن طراحی می کنند. معمولا کمی گشاد طراحی شده و لباسی راحت و شیک می باشد. انواع مختلف آن برای بهار، پاییز و زمستان طراحی می شود. تاریخچه استفاده از هودی به زمان های بسیار قبل بر می گردد. در آن زمان استفاده عمومی نداشت، در حالی که هم اکنون اغلب افراد از آن استفاده می نمایند.

پارچه دورس برای هودی

یکی از انواع پارچه برای هودی، دورس می باشد. پارچه ای محبوب که در جایگاه ممتازی برای تولید این گروه از لباس ها قرار گرفته اند. دورس پارچه ای با ضخامت و کیفیت عالی بوده که به مرور زمان دچار ساییدگی نخواهد شد. سطحی نرم و مخملی دارد و از جریان هوا ممانعت می نماید.‌ بنابراین یک پوشش گرم جهت گرما بخشی به بدن در هوای سرد به حساب می آید. شاید ضخیم باشد ولی سبک و کاملا راحت است.

در ساختار درونی آن از پنبه، پلی استر و گاهی نیز لاکرا استفاده می شود. ترکیب متنوعی از این سه نوع نخ می تواند انواع مختلف لایه های منعطف دورس را بسازد. هر نوع از این نخ ها خاصیتی فوق العاده به محصول بخشیده است.

  • پنبه جهت گرما بخشی بوده و در راستای حفاظت بدن در برابر سرما بسیار کمک کننده است.
  • پلی استر حالت درخشانی به این نمونه داده و باعث استایل مناسب پارچه می شود.
  • اسپاندکس یا لاکرا در ایجاد کشش سطحی و کشسانی پارچه نقش دارد.

پارچه لاکرا

اگر به دنبال پارچه ای ارزان و با کیفیت برای دوخت هودی هستید، پارچه لاکرا یک گزینه مناسب است. در این نمونه از متریال تولیدی، از الیاف مصنوعی به میزان بالایی استفاده کرده اند. در صورتی که نخ و الیاف طبیعی حداکثر تا ۱۰ درصد موجود می باشد. پلی استر و اسپاندیکس در کنار هم کشسانی فوق العاده ای به این نمونه داده‌اند. دوام و استحکام کافی دارد و در اثر کشیدگی آسیبی نمی بیند.

معرفی 4 مدل پارچه مناسب هودی

حضور الیاف مصنوعی سبب افت قیمت آن نسبت به دورس شده است. تنها ایراد آن امکان تعریق و بو گرفتگی بدن است. به راحتی می توانید این نمونه را با آب بشویید. مشکلی در بافت آن به وجود نمی آید‌.

پارچه پشمی

پشم گوسفند منبع تولید یکی از متریال های پر طرفدار پارچه برای هودی می باشد. البته پشم به تنهایی در پارچه پشمی حضور ندارد. بلکه از درصد کمی پلی استر به عنوان الیاف مصنوعی جانبی نیز در این جا استفاده می شود. ترکیب مورد نظر برای سرما فوق العاده مناسب است. هم در برابر سرما مقاوم است و هم این پشم به راحتی نمی سوزد. به طور کلی لایه ای عایق و محافظتی برای بدن به حساب می آید. معمولا برای هودی های مردانه به کار گرفته می شود. بسیار محکم و با دوام است و طول عمر بالایی دارد. شما میتوانید برای خرید پارچه هودی به قسمت محصولات فروشگاهمون مراجعه کنید.

البته به مرور زمان بافت آن شل می شود. برخی افراد نیز با پوشیدن این نمونه بدنشان دچار خارش می شود و نمی توانند از آن استفاده نمایند.  برای این گروه حساس، از پشم های مرینوس شده بهره می برند.

پارچه ویسکوز

چهارمین گزینه از پارچه برای هودی پارچه ویسکوز می باشد.  نمونه ای که نسبت به سایر گزینه ها در گرما بخشی بدن نقش چندانی  ندارد‌. این گزینه به نمونه دورس شباهت دارد ولی از آن نازک تر و ظریف تر می باشد. همین خصلت در آن باعث شده است که بیشتر برای هودی های پاییزه و بهاره به کار گرفته شود‌. برای زمستان گزینه مطلوبی به نظر نمی رسد. قیمتی پایین نسبت به سایر موارد دارد اما نسبت به قیمت خود از کیفیت ارزنده ای برخوردار می باشد‌.

مشابه دورس، پنبه، پلی استر و البته لاکرا در ساختار آن موجود می باشد. با ترکیب متفاوتی از این سه نوع نخ، به انواع ویسکوز دست پیدا می کنیم. این گزینه بیشتر در تیشرت ها و هودی های زنانه به چشم می خورد. دوام خوبی داشته و به راحتی اتوکشی می شود. ضمن این که در شستن آن مشکلی رخ نمی دهد.

جمع بندی

لباس ها در فصول مختلف و متناسب با شرایط آب و هوایی متنوع با هم فرق دارند. هودی و ژاکت های کلاهدار در روزهای سرد پوششی گرم و مناسب برای بدن محسوب می شوند. انواع پارچه برای طراحی و تولید هودی موجود است.‌ اما در این راستا از برخی نمونه ها بیشتر استفاده می شود. انتخاب رنگ و طرح مورد نظر برای این ژاکت کلاهدار سلیقه ای بوده و به خود فرد مرتبط است. دوختی ساده داشته و نیازی به الگوهای پیچیده نیست. معمولا طرح های راحت و آسوده ای دارند.

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه