معرفی 4 نوع پارچه مناسب برای اشپزخانه

معرفی 4 نوع پارچه مناسب برای اشپزخانه

پارچه مناسب برای اشپزخانه

پارچه ها به تناسب محل استفاده و نوع کاربرد، شامل نمونه های متعددی می شوند. در واقع هر پارچه با توجه به خصایص خود دارای کاربردهای خاص و متنوعی است. به نظر شما آیا از انواع مختلف پارچه می توان در محیط اشپزخانه استفاده نمود؟؟ شریان حیاتی و قلب اصلی یک خانه، مکان مربوط به آشپزی و طبخ غذا می باشد. با وجود حضور انواع وسیله و انتقال حس سردی به فضا، این محیط بی روح می شود. اجسام فلزی و برقی نمی توانند یک محیط را لطیف و گرم نمایند. اما می توان با کمک پارچه های مناسب به تلطیف نمودن این فضا پرداخت. معمولا این نمونه متریال با متریال مناسب برای تولید پوشاک تفاوت هایی دارد. در ادامه به معرفی انواع پارچه مناسب آشپزخانه می پردازیم.

معرفی ۴ نوع پارچه مناسب برای اشپزخانه

قبل از معرفی انواع پارچه اشپزخانه باید بدانیم این متریال در کجا و چرا به کار گرفته می شوند. پارچه آشپزخانه معمولا در نمونه های طرح دار و گل دار مورد استفاده قرار می گیرد. روحیه بخشی و جان دادن به محیط از اصول انتخاب این نمونه هاست. صرف نظر از نوع کاربردی که دارند سبب زیبا سازی فضا خواهند شد. به عبارتی دیگر به عنوان یکی از عناصر طراحی دکوراسیون عمل می نمایند.

پارچه مناسب برای اشپزخانه

ضمن این که حال و هوای اشپزخانه را نیز متحول می کنند. به کار گیری این وسایل پارچه ای نشان دهنده حسن سلیقه و ذوق کاربر می باشد. در یک فضا معمولا وسایل مختلفی در طرح و رنگ یکسان به کار گرفته می شوند. این تناسب در طرح و رنگ، یکی از اصول مهم در دکوراتیو محیط محسوب می شود. اما کاربردهایی که این محصول می تواند داشته باشد شامل موارد زیر است:

  • برخی از آن ها به منظور نظافت و بهداشت عمومی فضای داخلی اشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند. دستمال تنظیف نامی است که بر روی این گروه نهاده اند.
  • برخی برای تولید سرویس های دم کنی، به خصوص برای سرویس جهیزیه نو عروس تدارک دیده می شوند.
  • برای خشک نمودن ظروف خیس نیز دستمال های پارچه ای اختصاصی مورد نیاز است.
  • برخی افراد نیز برای نگهداری نان و سبزی از سفره های پارچه ای استفاده می نمایند.
  • یکسری از موارد نیز حالت دکوری و تزئینی دارند. پرده آشپزخانه، رومیزی ها و کاور وسایل مختلف زیر مجموعه این قسمت قرار داده می شود.

پارچه زنبوری

یکی از پارچه های اشپزخانه که طرفداران زیادی دارد، پارچه زنبوری اشپزخانه است. یک متریال نخی و البته پر کاربرد است. این نمونه در کیفیت مناسبی برای تولید انواع دستمال، دم کنی و حتی پیش بند به کار می رود.

پارچه مناسب برای اشپزخانه

حالت مشبک و برجسته ای داشته که مزین به طرح و رنگ های گوناگونی می شود. برای تولید پیش بند به یک متریال خشک و مقاوم نیازمندیم که این ویژگی در پارچه زنبوری موجود است. البته برای تهیه آن از لایی و آستر مناسب استفاده می شود. چروکیده نشده و برای نظافت گزینه مناسبی است. داشتن طرح و رنگ مناسب، عنصر شادی و ذوق را به فضای پیرامون شما می افزاید.

 

پارچه پنبه ای

پنبه یکی از متریال مناسب جهت جذب آب و رطوبت می باشد. معمولا پنبه چندین برابر وزن خود آب جذب می نماید. یکی از گزینه های پارچه اشپزخانه، پارچه پنبه ای می باشد. برای گرفتن آب از روی سینک ظرفشویی و یا خشک کردن ظروف، گزینه مناسبی است. ضمن این که برای پاک کردن گاز، چربی روی آن و نواحی اطراف نیز به کار می رود. یک کاربرد دیگر پارچه پنبه ای، استفاده به جای دستگیره جهت خارج نمودن ظروف درون فر می باشد. با مراجعه به بخش فروشگاه ما میتوانید نسبت به انواع خرید پارچه اقدام کنید.

پارچه تترون

پارچه تترون یک پارچه ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی است. نخ و پلی استر در تولید آن سهیم هستند. یکی از موارد مناسب جهت تولید وسایل آشپزخانه و دستمال های مختلف می باشد. متریالی که ضد حساسیت بوده و نرمی و لطافت خوبی از خود نشان می دهد.

 پارچه مناسب اشپزخانه

چروک نمی شود، ضمن این که از تراکم خوبی نیز برخوردار است. این متریال در طی استفاده مداوم و مکرر، دچار سایش و تغییر رنگ نخواهد شد. در انواع رنگ و کیفیت موجود می باشد.

پارچه نانو

یکی از پارچه های مدرن که حاصل دانش، فناوری و تکنولوژی است، پارچه نانو می باشد. این گزینه یکی از انواع پارچه اشپزخانه بوده که دارای خصایص مطلوبی است. معمولا کثیف و آلوده نمی شود.  بدین معنی که گرد و خاک و آلودگی را روی سطح خود نگه نمی دارد. بنابراین استفاده از آن به منظور دستمال تنظیف، ایده ای فوق العاده است. هم چنین چروکیده نمی شود و دوام خوبی دارد.

جمع بندی

پارچه آشپزخانه یک نمونه از هزاران کاربرد انواع پارچه را به نمایش می گذارد. در این قسمت از خانه، عموما پارچه ها حالت تنظیفی و نظافتی به خود دارد. در این خصوص، از چندین نوع پارچه بیشتر از سایر موارد بهره می گیرند. در این جا لزوم استفاده از این متریال و انواع مناسب آن معرفی شد. انتخاب از میان آن ها در گرو سلیقه و دکور آشپزخانه شما می باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
nosrati
ارسال دیدگاه