معرفی 4 پارچه آستری ارزان

معرفی 4 پارچه استری ارزان

معرفی ۴ پارچه آستری ارزان

لباس های شکیل و مجلل معمولا مجهز به یک لایه درونی هستند. این لایه درونی که از پارچه ای فرعی و معمولا ساده می باشد، با نام آستری شناخته می شود. آستر لباس بر خوش حالت بودن و خوش فرمی آن تاثیر به سزایی می گذارد.

به کمک آن می توانید عیوب و ایرادات یک لباس را بپوشانید. معمولا پارچه اصلی لباس ها گران قیمت و فاخر می باشد. برای کاهش هزینه تمام شده و پایین  آمدن قیمت لباس، لازم است از پارچه آستری ارزان استفاده نمود. اما آیا می دانید کدام موارد ارزان تر هستند؟ در ادامه، جهت شناسایی این موارد برای استفاده بهینه و دوخت لباس های مناسب گام بر می داریم.

معرفی ۴ پارچه آستری ارزان

پیش از معرفی بهتر است اطلاعاتی در رابطه با استری لباس در اختیار شما قرار دهم.

استری لباس

  • انواع و اقسام مختلفی از لباس ها مجهز به پارچه آستری ارزان می شوند. داشتن استر در یک لباس به دلایل گوناگونی ممکن است صورت بگیرد. این دلایل یا لازم و واجب هستند و یا بر طبق سلیقه فرد صورت می گیرد. به هر حال یکی از اقدامات مهم جهت طراحی لباسی شیک، اعمال آستر برای آن لباس می باشد.
  • آستر، ظاهر یک لباس را لوکس و جذاب می نماید. حالتی زیبا پیدا کرده و در رده پوشاک مجلل و شکیل قرار می گیرد.
  • هدف از آستری ایجاد پوششی مناسب در زیر لباس هایی است که از جنس تور و گیپور هستند. در واقع به پوشش مناسب بدن در زیر پارچه های بدن نما کمک می نماید. بدین طریق پوشیدن آن ها راحت تر خواهد بود.
  • درزها و محل دوخت یک لباس در قسمت درونی آن واقع می شود. گاهی این درزهای درونی باز هم در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد. جهت اطمینان بیشتر، از یک لایه آستر مناسب برای مخفی نمودن محل درز و دوخت استفاده می گردد.
  • آستری به گرم شدن لباس مربوطه کمک می نماید. در واقع این لایه داخلی می تواند همانند یک عایق عمل کرده و از نفوذ سرما ممانعت نماید. این روش معمولا روی کت ها و پالتوهای زمستانه یا پاییزه اعمال می شود.
  • لایه درونی یک لباس، سطحی نرم و لطیف برای پوشیدن ایجاد می کند. در واقع سطح خشن، زبر، سرد و نا متعارف لایه بیرونی را می پوشاند. بدین طریق، سطح مورد نظر برای تماس مستقیم با بدن مناسب می شود.
  • برخی لباس ها به راحتی نخ کش و پاره می شوند. با آستر گذاری، پوشیدن آن ها راحت تر خواهد شد، بدون این که پاره یا نخ کش شوند.

پارچه آستری پلی استر

پارچه استری پلی استر یک نمونه ارزان قیمت بوده و از بازه قیمتی مناسبی برخوردار است. این نمونه به دلیل بهره بردن از الیاف مصنوعی و ساختگی، قیمت به صرفه تری دارد. الیاف پلی استر در ضخامت های کم و زیاد تولید می شوند. به طور حتم پارچه تولیدی از آن ها نیز با ضخامت کم و زیاد عرضه می شود. نوع ضخیم تر معمولا در کت ها، پالتوها و لباس های زمستانه به کار گرفته می شود. هم گرما بخشی دارد و هم به حالت ایستایی مناسب این لباس ها کمک می نماید. نوع نازک و کم ضخامت آن در پیراهن ها به کار می رود. بنابراین در هنگام خرید پارچه به این موارد دقت کنید.

4 پارچه استری ارزان

پارچه آستری نخی

پارچه آستری نخی با قیمت مطلوب، وزنی سبک و همراه با نرمی بالا ارائه می شود.  نرمی و سبکی این لایه، آن را به استری کم حجم مبدل نموده است. بدین شکل برای تولید انواع کت مناسب می باشد. نمونه ای از متریال که می تواند در لباس های بهاره و تابستانه به کار گرفته شود. شست و شوی آسانی دارد و به راحتی نیز تمیز می شود. متاسفانه یک ایراد دارد و آن هم قابلیت چروک پذیری آن می باشد.  ضمن این که امکان آبرفت و تغییر سایز در آن نیز وجود دارد. البته باید گفت که خنکی مطلوبی به واسطه قابلیت تنفس خود دارد و معمولا تنش پوستی ایجاد نمی کند.

پارچه آستری ژرسه

ژرسه یک پارچه آستری بوده که معمولا کاربردهای فراوانی دارد. یکی دیگر از انواع استر با قیمت مناسب برای خرید و استفاده محسوب می شود. این نمونه در طراحی لباس های مناسب فصول گرم سال به کار می رود. بسیار نرم و لطیف است و در عین حال از ضخامتی مطلوب و بافتی برجسته بهره می برد. این نمونه کمی سنگین وزن نیز می باشد. ریون را در نظر بگیرید. این نمونه از ریون وزن بیشتری دارد.

4 پارچه استری ارزان

پارچه آستری استات

پارچه آستری ارزان استات یک نمونه مناسب برای لباس های خاص است. قابلیت تنفس و داشتن سطحی درخشان از خصایص مثبت آن می باشد. البته حواستان باشد این نمونه قادر به تولید الکتریسیته ساکن نیز است. بنابراین اگر لباسی را‌ زیاد می پوشید نمی توانید از این آستر برایش استفاده نمایید. زیرا در معرض ساییدگی قرار گرفته و منجر به تولید الکتریسیته ساکن می شود. در نتیجه، امکان پارگی یا نخ کش شدن را دارد.  بهتر است برای لباس های مجلسی و مهمانی های خاص خود از آن استفاده نمایید.

جمع بندی

طراحی و دوخت لباس شکیل، در عین مقرون به صرفه بودن، نیازمند شناخت متریال ارزان قیمت می باشد. پارچه استری ارزان شامل گزینه های متفاوتی می شود. برای فصول مختلف سال می توان از یک گزینه مناسب استفاده نمود. در این جا چند نمونه خاص و عمومی برای  آن ذکر شد. برای آستر لباس های خود با توجه به فصل مورد نظر و بر طبق سلیقه شخصی انتخاب نمایید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
nosrati
ارسال دیدگاه