معرفی 8 مدل پارچه پالتویی برای فصل زمستان و پاییز

معرفی 8 مدل پارچه پالتویی مناسب

معرفی ۸ مدل پارچه پالتویی مناسب

در فصول سرد سال برای بیرون رفتن چه می پوشید؟؟ پوشش مناسب بدن در برابر سرما و یخبندان چیست؟؟ آیا باید چند لباس روی هم بپوشیم تا بدنمان گرم شود؟ یا هم این که پوشیدن یک لباس ضخیم و با کیفیت کافی به نظر می رسد؟ پالتو یکی از انواع پوشش ها و لباس های فصلی مناسب سرما است. از این مدل پوشش برای مواقع سرد سال بهره می برند. بالاپوش هایی که می توانند از جنس های متنوعی انتخاب شوند.

متریال ساختاری این گروه از لباس ها در انواع مختلف و با ضخامت های گوناگونی موجودند‌. هر کدام برای نوعی خاص از لباس مناسب ترند. انتخاب یک پالتو تحت تاثیر طرح، رنگ و جنس آن صورت می گیرد.

معرفی ۸ مدل پارچه پالتویی مناسب

اگر قصد دوخت یک چنین لباسی را داشته باشید از چه جنسی استفاده می کنید؟ در واقع پارچه پالتویی چی بخرم؟؟ قبل از این سوال باید با انواع این متریال متناسب، با دوخت پالتو آشنا شوید. این شناخت می تواند در زمینه انتخاب و خرید نمونه مناسب به شما کمک نماید.

پارچه پشمی

پشم و موی حیوانات اهلی هم چون گوسفندان، برای تهیه پارچه پشمی به کار گرفته می شود. تولید پارچه با کمک این الیاف طبیعی به طبع از قیمت بالایی نیز برخوردار است. اما ضخامت خوب و کیفیت بالایی هم دارد. پشم به خوبی قادر است تا سرما را از بدن دور نماید. بنابراین پوششی گرم و سازگار برای پوست به حساب می آید. به راحتی قابل شست و شو است. برخی افراد در اثر پوشیدن این نمونه دچار خارش پوستی می شوند. بنابراین بهتر است برای آن ها از آستر مناسب نخی، وال یا تترون استفاده شود.

پارچه فوتر

پارچه پالتویی فوتر را در دسته قدیمی ترین نمونه متریال قرار می دهند. این نمونه در حقیقت یک متریال از نوع پشمی بوده که به صورت فشرده و ضخیم است. نمونه ای محبوب که به کمک آن می توان انواع پالتوهای رسمی، اسپرت و مجلسی را طراحی نمود. ضخامتی مطلوب و بافتی مستحکم دارد. عایق مناسبی برای گرم نگه داشتن بدن در هوای سرد می باشد.

معرفی 8 مدل پارچه پالتویی مناسب

پارچه کشمیر

پارچه پالتویی کشمیر یک نمونه گرم پوش نرم و لطیف است. این نمونه نسبت به سایر پالتوها در عین داشتن ضخامت مناسب،  نرمی مطلوبی نیز دارد. از نظر وزنی در حد سبک بوده و حالت پرز پرز ندارد. یکی از نمونه های معروف و محبوب برای تولید لباس های پاییزه و زمستانه، کشمیر چهارخانه است. البته باید گفت که این مدل از نظر قیمتی خیلی گران می باشد.

پارچه کبریتی

پالتوهای سبک و ساده برای زمستان و پائیز، از پارچه کبریتی تهیه می شوند. یک متریال از نوع مخمل بوده که از نظر ظاهر با مخمل ساده تفاوت هایی دارد. در ظاهر آن حالت برجسته ای به چشم می خورد. این برجستگی به شکل خطوط راه راه نمود پیدا کرده است. به همین دلیل به آن مخمل کبریتی می گویند. در تهیه کت های زنانه، پالتو، هودی و لباس های اسپرت گرم به کار می رود. برای خرید پارچه انواع پالتو به قیمت ویژه میتونید به فروشگاه ما مراجعه کنید.

پارچه خزدار

پارچه پالتویی خزدار یک نمونه متریال نرم، لطیف و البته با کیفیت است. در انواع ضخامت همراه با پرزهای بلند و کوتاه تهیه می شود. این نمونه پرز نمی دهد و به راحتی می توانید آن را بشویید. در سایر انواع پالتو ها از این نمونه ی خز دار به عنوان خرجه کار استفاده می کنند. دوام و استحکام خوبی دارد و به سبب پرزهای خود پوششی گرما بخش محسوب می شود.

پارچه سوئیت

پارچه پالتویی سوئیت و یا چرم سوئیت در بین بانوان از عمومیت زیادی برخوردار است. این نمونه از لباس ها بسیار محبوب و شناخته شده می باشند. اگر بخواهیم آن را دقیق تر معرفی کنیم بعد از پرداخت نهایی چرم به این نمونه متریال می رسیم. همان لایه زیرین یا لایه داخلی چرم و پوست حیوانات است. این مدل از لباس های سوئیتی همیشه مد روز هستند. بنابراین اگر یک پالتوی سوئیت در کمد خود داشته باشید، ضرر نمی کنید.

معرفی 8 مدل پارچه پالتویی مناسب

پارچه موهر

پارچه پالتویی موهر یک نمونه متریال خاص، لوکس و البته گران قیمت می باشد. موهر را از موی سفید بز آنگورا تهیه می نمایند. این موها بسیار نرم و لطیف هستند و حالت ابریشمی دارند. بافت این موهای لطیف و براق در کنار هم متریالی بسیار شکیل تولید می نماید. همان عملکرد و خصایص پشم را دارد، ضمن این که بسیار با دوام می باشد. طول عمری طولانی داشته و تا مدت ها می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید.

پارچه چرم

یکی از پارچه های ترند و محبوب در تولید پالتو، چرم می باشد. البته این متریال به دو صورت طبیعی و مصنوعی عرضه می شوند. نوع طبیعی آن از پوست حیوانات مختلف تهیه می شود که بسیار گران قیمت و ماندگار است. چرم مصنوعی نوعی پی وی سی فشرده و پلاستیکی است که دوام کم تری داشته و ارزان تر است. هر دو نوع برای تهیه لباس های مناسب فصول سرد مورد استفاده قرار می گیرند.

جمع بندی

پارچه پالتویی چی بخرم؟ نمونه های متفاوت پارچه برای طراحی و دوخت لباس های ضخیم زمستانی و پاییزی معرفی شدند. برخی محبوب تر و عمومی ترند. حال آن که برخی به سبب گرانی و کمیابی فقط در شرایط لوکس مورد استفاده قرار می گیرند. برخی همیشه مد هستند و برخی دیگر بر حسب سلیقه شخصی افراد گزینش می شوند.  در انتخاب چنین لباسی باید در کنار ظاهر خوب به کیفیت هم توجه شود. ببینید چه مدل و طرح لباسی به استایل شما می آید.  سپس متریال مناسب برای دوخت این نوع استایل را بیابید.

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه