نگاهی به تاریخچه مد و لباس بیاندازیم

نگاهی به تاریخچه مد و لباس بیاندازیم

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، قبل از به وجود آمدن خانه های طراحی لباس خیاطان لباس را طراحی می کردند و سپس به سفارش دهنده تحویل می‌دادند. در ادامه با من همراه باشید تا بطور کامل در رابطه با تاریخچه مد و لباس با شما صحبت کنم.

نگاهی به تاریخچه مد و لباس بیاندازیم

در اوایل قرن بیستم خانه طراحی مد در پاریس و لندن به وجود آمد و  رفته رفته مجله های مد گزارشگران خود را به نمایشگاه های مد در پاریس و لندن فرستادند و پس از چاپ عکس های مختلفی از طراحی لباس در مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفت و فروش بالایی داشت. اولین خانه طراحی مد با توجه به سفارش آنان لباس می دوخت مزون Red fern نام داشت.
بعد از طراحی لباس های زنانه زیبا صنعت مد کلاه به وجود آمد که به یکی از واجبات لباس بانوان تبدیل شد!

مد و لباس در دهه ۱۹۱۰

در اوایل این دهه نخستین طراح های پاریس شروع به ترویج مد در سراسر جامعه کردند. Paul poiret اولین طراحی بود که کسی را برای بانوان طراحی کرد که بدون نیاز به خدمتکار میتوانستند آن را بپوشند. جالب است بدانید لباس زنانه در این دوران برگزار شد.

مد و لباس در دهه ۱۹۲۰

در اوایل این دهه تغییرات اساسی در پوشش به وجود آمد. در واقع دوره طلایی مدل لباس های فرانسوی در همین دهه بوده است. خانم ها لباس های مردانه می پوشیدند، آقایان تا حدودی شکل غیر رسمی به خود گرفت و این نشان دهنده این بود که افراد لباس های راحت هستند.

مد و لباس در دهه ۱۹۳۰

در این دوران لباس های تنگ و شب دوباره رواج پیدا کرد. طرح های گذشته را نقد می کردند بالاتنه لباس ها با یک حاشیه از پایین تنه جدا شد.
در اواسط قرن بیستم، پاریس پس از جنگ جهانی دوم مرکز جهان تبدیل شد. پس از این که سیستم گرمایش رواج پیدا کرد از حجم لباس های زنانه کم شد و لباس هانازک تر شدند. برای خرید پارچه در طرح های مختلف میتوانید به قسمت محصولات ما مراجعه کنید.

در دهه ۱۹۴۰

در این دوران افراد آزادیخواه از طراحی لباس های زنانه هدف سیاسی داشتند. در دوران سخت جنگ جهانی دوم، لباس های شب ساده تر از قبل دوخته می شد و بیشتر شبیه لباس کار مردانه بود.

نگاهی به تاریخچه مد و لباس بیاندازیم
و کم کم لباس های سبک ورزشی عموم مردم رایج شد. در فوریه ۱۹۴۴ کریستین دیور شروع به طراحی لباس که شامل لباس هایی با نیم تنه های با سینه های کوچک و دامن های بلند بود.

مد و لباس در دهه ۱۹۵۰

پس از جنگ جهانی دوم اقتصادی رو به بهبودی رفت. صنعت مدشاهد سبک وینتیج بود که با استقبال زیادی روبرو شد. در این دوران بود که زنان حق کار کردن، رانندگی انتخابات را داشتند به همین دلیل پوشیدن لباس های زیبا و گرانقیمت را حق خود می دانستند.

در دهه ۱۹۶۰

شلوار جین در این دوران رواج پیدا کرد. پیراهن های شادو تی شرت طرفداران زیادی داشت ،دامن های بلند تا بالای زانو کوتاه شد. جوانان هر کدام پوشش خاصی داشتند و کراوات خیلی مرسوم نبود!

مد و لباس در دهه ۱۹۷۰

در این دوران بود که پوششی مختص سیاه پوستان به بازار ورود پیدا کرد. لباس های رایج شد که هم زنان هم مردان می توانستند استفاده کنند و زیورآلات برای مردان در این دهه رواج پیدا کرد.

نگاهی به تاریخچه مد و لباس بیاندازیم

در دهه ۱۹۸۰

مد در این دوران بسیار رونق گرفت. رسانه‌ها دائماً شوهای لباس را به نمایش می گذاشتند. در این دهه ی فجر پیراهن های بلند به عنوان لباس شب رواج یافت.

در دهه ۱۹۹۰

صنعت مد در این دوران، لباس های ناهنجار، زشت و ناهماهنگ را رواج داد و دلیل این اتفاق فشارهای اقتصادی بود. توان اکثر اقشار جامعه برای خرید لباس های فاخر و گران قیمت که برای دوخت ان پارچه های زیادی مورد استفاده قرار می گرفت کاهش یافته بود و رسانه‌ها هم سبک از پوشش و ترویج می دادند

در دهه ۲۰۰۰

تعیین دهه مشهور جای خود را در بازار باز کرد. لباس های تنگ دوباره محبوبیت خود را به دست آورد.
موسیقی رپ تاثیر چشمگیری در عرصه مد و لباس داشت. پوشش افراد نسبت به دهه ۱۹۹۰ از اهمیت بیشتری برخوردار شد

نتیجه گیری

شیک پوشی و به روز بودن، هماهنگی و همرنگ بودن، با دنیا و آدمهایی که در یک دوره زمانی آنها سهیم هستیم احساس امنیت و خوشایندی به شما میدهد و انتظار می رود در سالهای آتی این صنعت در صدرصنایع پردرآمد قرار بگیرد

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه