واقعیتی پنهان در مورد پارچه نخی

واقعیتی پنهان در مورد پارچه نخی

واقعیت این است که پارچه ایی به اسم پارچه ی نخی وجود ندارد، ماهیت این پارچه پنبه ای است که به غلط در زبان عامیانه پارچه ی نخی گفته می‌شود و نخی صفتی برای این نوع از پارچه هاست. ممکن کمی برایتان عجیب باشد اما واقعیت دارد!

واقعیتی پنهان در مورد پارچه نخی

این پارچه ها بیشتر از الیاف ویسکوز یا پنبه که جزو الیاف طبیعی هستند بافته میشوند. شناخته شده ترین نوع پارچه های نخی کودکی یا کدری هستند، در ادامه با من همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد انها در اختیار شما قرار دهم.

نحوه ی تشخیص پارچه نخی (پنبه ایی)

برای اینکه بتوان پارچه ی نخی را تشخیص دادراه حل خاصی وجود ندارد و احتیاج به تجربه ی فراوانی دارد. پارچه های نخی خاصیت کشسانی ندارند، چروک پذیری بالایی دارند. اگر این پارچه ها را بسوزانید در هنگام سوختن جمع شد،این پارچه پنبه ایی نیست ولی اگر جمع نشد و دود سفیدی از آن متصاعد شد پنبه ای است. چون این پارچه گیاهی ست در هنگام سوختن، بویی شبیه به کاغذ سوخته یا چوب سوخته به مشام میرسد.

مزایا

یکی از خصوصیات بارز پارچه نخی خنک بودن، نرم و لطیف بودن آن است و برای کسانی که پوست حساسی دارند و میخواهند در فصل گرم لباسی راحت داشته باشند گزینه ی بسیار مناسبی است.

  • براحتی هوار از خود عبور میدهند و بدن کمتر دچار تعریق می‌شود.
  • این نوع پارچه داری تنوع رنگ و طرح بسیار زیادی است که برای خرید انتخاب زیادی میتوان از طرح و رنگ داشت.
  • بدلیل لطافت این نوع پارچه در منزل قابل شستشو هستند و نیاز به شوینده ی خاصی ندارد.

واقعیتی پنهان در مورد پارچه نخی

معایب

مسلما هر چیزی علاوه بر مزایا و محاسنی که دارد داری معایبی نیز هست که پارچه های پنبه ایی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در ادامه در رابطه با انها صحبت میکنم.

  • چروک پذیری بالایی دارند.
  • به نسبت کیفیت پارچه بافته شده رنگ پس می‌دهند.
  • بزرگترین عیب این نوع از پارچه ها جا انداختن یا به اصطلاح وا دادن این نوع از پارچه هاست، یعنی پس از استفاده گشاد میشود.
  • از دیگر عیوب این پارچه ها رنگ پریدگی پارچه است. بعنوان مثال اگر شما در نور افتاب رانندگی کنید متوجه رنگ پریدگی در قسمت بازوها و دست هایتان میشوید. که این رنگ پریدگی با شستشو از این نمیرود.

نحوه ی شستشو

نکته حائز اهمیت در شستشوی این نوع از پارچه که لازم بدانید این است که با آب سرد شسته شود، اب گرم بافت پارچه را از بین میبرد! اولین بار که این پارچه را میشویید بهتر است به تنهایی و جدای از دیگر البسه شسته شود. شما میتوانید برای خرید پارچه به قسمت محصولات ما مراجعه کنید.

توصیه میشود برای شستشوی این نوع پارچه از پودر های آنزیم دار استفاده نشود چون دقیقا عین وایتکس عمل می‌کند و قاعدتا لباس شما دیگر قابل استفاده نیست! برای خشک شدن پارچه ی نخی بهتر است این عمل در سایه انجام شود، زیرا در برابر رنگ پریدگی مقاومتی ندارد.

حرف آخر

اگر دارای پوست حساس هستید حتما خرید این پارچه را به شما توصیه میکنم، زیرا ضد حساسیت هستند.
هنگام خرید پارچه های پنبه ایی یا همان نخی به کیفیت آن توجه داشته باشید، از لحاظ وزنی هر چه وزن بالاتری داشته باشد و تار و پود پارچه متراکم تر یا به اصطلاح بسته تر باشد از کیفیت بالاتری برخوردار است که طبیتا قیمت بالاتری هم داردو هرچه پارچه های نخی سبکتر باشند و تار و پود بازتری داشته باشند از کیفیت پایین‌تری برخودار هستند.

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه