پارچه آنغوره چیست

پارچه آنغوره چیست

پارچه آنغوره چیست

معمولا نام پارچه ها بر اساس متریال درونی و الیاف ساختاری آن ها گزینش می شود. الیاف پشمی، پارچه پشمی را می سازند. الیاف ابریشمی در تولید پارچه ابریشمی نقش دارند. به نظر شما در تولید پارچه آنغوره از کدام‌ نوع الیاف استفاده می شود؟

الیاف به دست آمده از پشم بز آنغوره، سازنده این نمونه از پارچه های طبیعی است. البته یک نمونه دیگر از آن تحت عنوان آنگورا نیز وجود دارد که از موی بدن خرگوش آنگوراست. این دو متریال بسیار با هم تفاوت دارند. کمیاب بودن بز انغوره و پرورش آن در برخی کشورها، باعث ارزشمندی و قیمت بالای این متریال شده است. بیایید با ویژگی های خاص این پارچه و محل کاربرد آن آشنا شویم.

پارچه آنغوره چیست ؟

در ادامه بیشتر در رابطه با این نوع پارچه با شما صحبت خواهم کرد.

الیاف پارچه

  • الیاف پارچه آنغوره کاملا طبیعی بوده و حاصل پشم بدن بز آنغوره است. این الیاف اولین بار در کشور ترکیه برای ساخت پارچه مورد استفاده قرار گرفت. بعد از آن کشورهای آفریقای جنوبی به طور گسترده فعالیت خود را در زمینه تولید آن به کار گرفتند. هم اکنون قطب تولید این نمونه از پارچه ها، آفریقای جنوبی است.
  • الیاف این پارچه زرق و برق دارند و درخشش آن ها هم چون الماس می باشد. الیاف الماس یا الیاف موهر نام دیگر این الیاف با ارزش است.
  • الیاف پشم آنغوره در عین داشتن ضخامت، توخالی و لوله ای شکل هستند. بنابراین از نظر وزنی سبک بوده و به دلیل خصایص ساختاری خود حرارت و گرما را حفظ می نمایند. به همین دلیل الیاف پر کاربری برای تولید انواع پوشاک زمستانه و پاییزه می باشند.
  • حضور این الیاف در صنعت پوشاک کاملا بی خطر است. زیرا از یک منشا طبیعی و نچرال سرچشمه گرفته است. شباهت ساختاری این الیاف مو مانند به موی انسان، سبب سازگاری و ضد حساسیت آن شده است.
  • الیافی محکم تر از فولاد و بسیار مقاوم بوده که در عین حال نرم و لطیف نیز هستند.

کیفیت پارچه

پارچه انغوره از نظر کیفیت و ساختار در رده بالایی قرار می گیرد. درخشش و زیبایی این پارچه آن را هم تراز پارچه های گران قیمت ابریشمی و ترمه نموده است. از نظر ساختاری ضخیم بوده اما در لمس سطحی متوجه نرمی و سبکی فوق العاده آن می شوید. بافتی متراکم و منسجم داشته که در کنار خصلت حفظ گرما، آن را به پارچه ای گرم مبدل کرده است. این پارچه در طرح دار و ساده در بازار موجود است. انواع رنگ آن به سبب رنگ پذیری عالی است که از خود نشان می دهد.

پارچه آنغوره چیست

تنوع رنگ همراه با ثبوت رنگی فوق العاده ای دارد که در حین شست و شو تغییری نمی کند. به طور کلی این متریال پارچه ای خوش فرم و خوش حالت است.  نکته جالب دیگر این است که معمولا حالت چروکیده به خود نمی گیرد.

کاربرد پارچه

از این پارچه در تهیه انواع مختلفی از وسایل استفاده می شود. به طور کلی در صنعت لباس و پوشاک می تواند جهت مصارف مختلفی به کار گرفته شود. در تولید ژاکت، هودی، کت و تیشرت کاربرد دارد. از الیاف نازک و ضخیم آن در این جا کمک گرفته می شود. برای تولید دستکش، کلاه و شال زمستانی گزینه بسیار مناسبی می باشد. بنابراین کاربرد مهم آن، طراحی و تولید لباس های زمستانه و پاییزه است. از الیاف بز مسن انغوره در تولید فرش استفاده می نمایند. با کمک آن وسایل تزئینی ماندگار و ارزشمندی نیز خلق کرده اند. کیفیت بی نظیر و طول عمر بالا در کنار طبیعی بودن، ارزش خرید این نمونه را بالا برده است. برای خرید پارچه میتونی به قسمت فروشگاهمون مراجعه کنی!

مراقبت و نگهداری

این پارچه همانند سایر متریال های مشابه به مراقبت و نگهداری نیازمند است. در صورت آلوده شدن باید آن را بشویید. متاسفانه در هنگام شست و شو دچار آبرفت و کوتاهی می شود. بنابراین در انتخاب سایز دقیق لباس و یا متراژ پارچه باید توجه نمود. باید توجه کرد که این متریال بسیار سبک، در هنگام شستن خیلی سنگین می شود.

پارچه انغوره

گاهی حتی ممکن است دستان فرد را در هنگام شستن خسته نماید. البته چنان چه به صورت‌ دستی آن را بشویید. ضمن این که این متریال طبیعی در خطر حمله حشرات و بید زدگی قرار دارد. در کنار شست و شوی دوره ای، آن را در جایی مناسب و ایمن نگهداری نمایید.

جمع بندی

این پارچه در دسته پارچه های با کیفیت و اعلا طبقه بندی می شود. یک متریال قدیمی و با سابقه که دارای خصلت های مثبت زیادی است. سبک، نرم، سازگار و گرم کننده است. زیبایی ظاهری در کنار کیفیت ساختاری آن را به متریالی با ارزش مبدل نموده است. در فصول سرد سال انتخاب خوبی برای طراحی و دوخت لباس می باشد.

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه