پارچه لینن برای دوخت چه لباس هایی مناسب است

پارچه لینن برای دوخت چه لباس هایی مناسب است

پارچه لینن یک پارچه فوق ‌العاده محبوب در دنیای خیاطی است، علی ‌رغم اینکه به راحتی چروک می‌شود، یک پارچه همه کاره برای کار است زیرا وزن ها و بافت های مختلفی برای انتخاب شما وجود دارد که هر کدام برای پروژه های مختلف خیاطی مناسب هستند. فرقی نمی کند که برای یک رویداد رسمی، محیط شرکتی لباس می پوشید یا به دنبال ظاهری معمولی هستید – لنین این قابلیت را دارد که برای هر مناسبت و به خصوص در ماه های گرم تر کار کند. در ادامه می توانید با انواع پارچه لنین و اینکه پارچه لنین برای دوخت کدام لباس مناسب است آشنا شوید.

پارچه لینن برای دوخت چه لباس هایی مناسب است

پارچه لینن به عنوان یکی از قدیمی ترین منسوجات در جهان، تاریخچه بسیار غنی دارد و قدمت آن به بیش از ۳۰۰۰۰ سال پیش در جمهوری مدرن گرجستان می رسد، جایی که الیاف لنین در غارها یافت می شود. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می ‌دهد لنین بیش از ۴۰۰۰ سال پیش در مصر تولید انبوه می ‌شد و این فرآیند در نهایت در قرن ‌های بعد به اروپا راه یافت. در طول تاریخ، به طور مداوم برای لباس های بیرونی، لباس های زیر و همچنین ملافه استفاده شده است و هنوز هم از محبوبیت زیادی در جامعه خیاطی و صنعت مد برخوردار است.

چگونه از الیافت کتان در پارچه لینن استفاده می شود؟

الیاف کتان یک الیاف گیاهی است که از ساقه چوبی گیاه کتان استخراج می‌شود که گمان می‌رود منشا آن در منطقه مدیترانه اروپا باشد. کتان به دلیل خواص استثنایی خود به عنوان یک ماده، به ویژه هنگام دوخت لباس برای ماه های تابستان به دلیل خاصیت جذب طبیعی بالا و ویژگی های سریع خشک شدن آن شناخته شده است.

کتان گیاهی یک ساله است و فقط در مناطق خاصی رشد می‌کند، جایی که فرآیند تولید به دلیل ماهیت غیر کشسانی الیاف بافت آن را دشوار می‌کند. به عنوان یک فیبر، کتان از ۷۰ درصد سلولز تشکیل شده است که به فیبر توانایی ایجاد لباس ‌های جاذب و تنفسی را می‌دهد، بنابراین جای تعجب نیست که این الیاف قدیمی و مفید با وجود هزینه ‌های ساخت بالا، همچنان تقاضای زیادی دارد.

پارچه لینن برای دوخت چه لباس هایی مناسب است

پارچه های لنین بافت قوی و جاذبی دارند. این پارچه ها در وزن ‌های مختلف بافته می شوند و کیفیت بالایی دارند و عموما گران ‌تر از پنبه‌ هستند. از آنجایی که جنس این پارچه ها خنک است، اغلب از لنین برای تهیه لباس های تابستانی استفاده می شود. لنین به راحتی چروک می شود، بنابراین گاهی اوقات برای کاهش این اثر با الیاف دیگر ترکیب می شود.

انواع مختلف پارچه

پارچه لینن داماسک:

این نوع پارچه لنین با بافتی صاف و طرح برگشت پذیر بر روی دستگاه بافندگی ژاکارد بافته می شود. اغلب برای پروژه‌های مبله، مانند رومیزی، دستمال سفره و سایر کالاهای خانگی، انتخاب مورد علاقه است. اگر به دنبال پارچه مناسب برای پروژه مبلمان بعدی خود هستید، این واقعا یک انتخاب عالی است.

لنین دستمال :

پارچه ریز، سبک و ساده بافت که کمی شفاف است. این پارچه عمدتا برای بلوز و همانطور که از نامش پیداست برای دستمال استفاده می شود.

ترکیب لنین، پنبه:

پارچه نرم و سبک تا متوسط ​​که اغلب مخلوط ۵۰-۵۰ پنبه و کتان است. بافت لنین را حفظ می کند اما کمی قوی تر است و کمتر چروک می شود. مراقب باشید زیرا گاهی اوقات می توانید پارچه های خشن دار دریافت کنید.

ترکیب لینن و ابریشم :

پارچه ای با وزن متوسط ​​که براق و متراکم است. ابریشم تردی لنین را نرم می کند و براقیت بیشتری به آن می بخشد. این عمدتا برای کت و شلوارهای شیک، دامن، لباس و شلوار استفاده می شود.

لینن کت و شلوار:

پارچه ای با وزن متوسط ​​قوی و جاذب که روکشی شفاف دارد. در انواع بافت ها از جمله بافت ساده، جناغی یا شاه ماهی موجود است. لنین کت و شلوار به راحتی چروک می شود اما پوشیدن آن راحت است.

پارچه لینن برای دوخت چه لباس هایی مناسب است

این پارچه اغلب برای پیراهن های تابستانی، لباس، تونیک، پیش بند، دامن و کت استفاده می شود.

خواص پارچه لینن چیست؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، لنین دارای خاصیت جذب عالی و خشک شدن سریع است و علاوه بر دو مورد ویژگی های زیر را نیز دارا است.

دوام و مقاومت 

در مقایسه با پارچه های دیگر مانند پنبه، لنین فوق العاده انعطاف پذیر است و به عنوان یک ماده بسیار قوی شناخته شده است. از آنجایی که پارچه از گیاه کتان ساخته شده است، این قوی ترین الیاف جهان است که توانایی فوق العاده طولانی مدت آن را توضیح می دهد و این ویژگی آن را برای شستشوی مکرر و شدید در دمای گرم مناسب می کند، حتی با گذشت زمان برای پوست نرم تر و دلپذیرتر می شود. دوام طبیعی مواد باعث می شود لنین یک سرمایه گذاری هوشمندانه باشد که می تواند مادام العمر دوام بیاورد.

راحتی و سبک بودن

به خصوص در تابستان، یکی از اهداف کلیدی احساس راحتی در لباس است. لینن بهترین انتخاب پارچه برای این ماه های گرم است، زیرا خاصیت جذب رطوبت خوب آن به این معنی است که عرق به راحتی و به سرعت جذب می شود. پارچه لنین اجازه می دهد تا هوا آزادانه به گردش درآید و در اطراف رطوبت ایجاد شده حرکت کند و آن را از بدن دور کند. در ترکیب با نرمی پارچه، تضمین می‌شود که در تمام طول سال و مطمئنا در ماه ‌های گرم تابستان احساس راحتی کنید. پارچه لنین در واقع به داشتن یک اثر ماساژ سبک و حتی به داشتن بافت متمایز، متمایز و نرمی لذت بخشی معروف است.

خنک بودن پارچه لینن

دلیل اینکه پارچه لنین برای مصرف کننده خنک است این است که تنفس بالایی دارد. این امر به این دلیل است که تعداد نخ کمتری نسبت به پنبه دارد و به همین دلیل در آب و هوای گرم تر ترجیح داده می شود. این پارچه بسیار جذب کننده رطوبت را از بدن خارج می کند در حالی که اصلا به پوست نمی چسبد.

مراقبت از آن آسان است

اگرچه باید مطمئن شوید که از پارچه به درستی مراقبت می شود، این کار را می توان به روشی بسیار ساده انجام داد. لینن یک ماده بسیار محکم و بادوام است، بنابراین نیازی نیست نگران مراقبت از لباس‌های خود باشید، زیرا می‌توانید با خیال راحت لنین را با دست و در دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد بدون کوچک شدن پارچه بشویید. استفاده از دما های پایین تر مانند ۳۰ درجه را در لنین های رنگی روشن یا دمای بالاتر تا ۶۰ درجه را در پارچه های سفید در نظر بگیرید.

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه