پارچه های مناسب برای لباس راحتی زنانه

پارچه های مناسب برای لباس راحتی زنانه

نوع پارچه لباس راحتی زنانه یکی از مهمترین نکاتی است که در هنگام خرید لباس برای تابستان باید به ان توجه کنید. پارچه ها نقش مهمی در حفظ راحتی ما در طول روز دارند. پارچه ها و لباس های ناراحت کننده اغلب منجر به تحریک و خلق و خوی بد می شود. در حالی که مردم بسیار نگران مد هستند، اما باید گفت که  راحتی با مد فقط با برخی از پارچه ها امکان دارد. این پارچه ها همیشه تقاضای بالایی دارند. در حالی که برخی از این پارچه ها برای رویداد های خاص ساخته می شوند، بیشتر پارچه ها برای مصارف روزمره تولید می شوند. در ادامه تعدادی از پارچه‌ هایی که می‌توانند به شما احساس راحتی و در مواقعی شیک نشان دهند، آورده شده است و نکاتی در خصوص خرید پارچه لباس راحتی زنانه آورده شده است.

پارچه های مناسب برای لباس راحتی زنانه

هر زمان که به دنبال  خرید لباس راحتی زنانه و یا خرید پارچه لباس راحتی زنانه هستید، می خواهید پارچه هایی را انتخاب کنید که نه تنها بادوام باشند بلکه راحت و نرم نیز باشند. با وجود پارچه های بسیار در طیف گسترده ای از بافت ها، گزینه های زیادی برای پارچه نرم و راحت دارید. اما بهترین پارچه برای دوخت لباس راحتی زنانه چیست؟

هیچ پارچه ای وجود ندارد که لزوما نرم ترین پارچه برای دوخت لباس راحتی زنانه باشد. برخی از نرم ترین پارچه ها پنبه، بامبو، پشم و ابریشم هستند. پارچه های نرم دیگر عبارتند از مودال و ابریشم مصنوعی که در ادامه بیشتر در مورد آن ها اطلاعات آورده شده است.

چه چیزی لطافت پارچه راحتی زنانه را تعیین می کند؟

در حالی که نرم ترین پارچه جهان یک موضوع است، عوامل خاصی تعیین می کنند که آیا پارچه نرم است یا نه. این عوامل عبارتند از:

  • الیاف چقدر انعطاف پذیر هستند
  • الیاف چقدر ضخیم است
  • چگونه الیاف به هم بافته می شوند

انعطاف پذیری

انعطاف الیاف تشکیل دهنده یک پارچه نقش زیادی در نرمی آن پارچه دارد. پارچه هایی که دارای الیاف انعطاف پذیرتر هستند نسبت به پارچه های ساخته شده از الیاف سفت و سخت تر احساس نرمی می کنند.

پارچه های طبیعی ساخته شده از الیاف گیاهی، مانند پنبه و بامبو، نرم تر از الیاف مصنوعی خواهند بود. الیافی که پنبه و بامبو را تشکیل می دهند از سلولز ساخته شده اند. سلولز بسیار نرمتر از الیاف پلاستیکی است که بسیاری از پارچه های مصنوعی از آن ساخته شده اند. به همین دلیل است که پنبه پارچه نرم تری نسبت به پلی استر است.

ضخامت

ضخامت الیاف نیز نرمی کلی پارچه ها را تعیین می کند. پارچه‌های ظریف‌ تر، مانند پارچه‌ هایی که از پشم حیوانات ساخته می ‌شوند، پارچه را نرم ‌تر می‌کنند، زیرا الیاف بیشتری برای ایجاد پارچه مورد نیاز است. الیاف نازک نیز پارچه را سبک تر می کند. الیاف ضخیم تر باعث ایجاد پارچه سنگین تر با بافت خشن تر می شود.

بافت

سومین عامل تعیین کننده نرمی پارچه، نحوه بافته شدن الیاف به یکدیگر است. برخی از پارچه ها از نخ تابیده شده و برخی دیگر از نخ رشته ای ساخته می شوند. پارچه های ساخته شده از نخ تابیده شده (مانند پنبه) نرم تر از پارچه های ساخته شده از نخ رشته ای هستند. این به این دلیل است که نخ ریسی شده دارای بافتی است که بیشتر “مودار” است، بنابراین وقتی الیاف به هم بافته می شوند، بافت نرم تری ایجاد می کند.

پارچه های مناسب برای لباس راحتی زنانه

با این حال، فقط به این دلیل که پارچه از نخ رشته ای ساخته شده است به این معنی نیست که نرم نیست. پارچه هایی مانند ابریشم از نخ رشته ای ساخته می شوند. از آنجایی که الیاف ابریشم بسیار نازک هستند، برای ایجاد پارچه نیاز به مقدار زیادی از آنها است. این منجر به پارچه ای با تعداد نخ زیاد می شود. هر چه تعداد نخ ها بیشتر باشد، پارچه نرم تر است. پارچه هایی که با استفاده از بافت بافتنی ساخته می شوند، مانند ژرسه و مدال نیز نرم هستند.

پارچه لباس راحتی زنانه نخی

راحت ترین پارچه به دلیل قابلیت تنفس، نرمی و بی وزنی، پنبه یا به اصطلاح نخ است. این پارچه پر استفاده ترین پارچه در تمام دوران است. از آن برای تولید انواع پوشاک و همچنین به صورت صنعتی برای تولید انواع محصولات استفاده می شود. پارچه نخی در کنار راحتی، روند های جدید صنعت مد را نیز در اختیار گرفته است. استایل همیشه با این پارچه مطابقت دارد و از این رو تقاضای آن در طول سال ها افزایش یافته است. در ترندهای اخیر، بیشتر نمایش های مد بهترین لباس های یک ظاهر طراحی شده از پنبه را به نمایش گذاشته اند که بر طراحان از سراسر جهان تأثیر گذاشته است.

پارچه لباس راحتی زنانه ریون

یکی دیگر از پارچه های موجود در این لیست ریون است که هم راحتی و هم سبک را دارد. بافت نرم آن باعث راحتی پوشیدن آن می شود. این پارچه در کنار ظاهر مجلل زیبا، بدون چروک بوده و شکل و رنگ خود را به خوبی حفظ می کند. این پارچه به دلیل مناسب بودن برای چاپ و طرح های متنوع یکی از پرکاربردترین پارچه ها می باشد. عمدتا برای تونیک، دامن و پیراهن، لباس زیر زنانه و لباس کودکان استفاده می شود.

پارچه جرسی

ژرسی یا جرسی یک پارچه بافتنی سبک وزن با کشش ۲ طرفه است. این یکی از راحت ترین پارچه ها برای خیاطی است. بر روی بدن نرم است و دارای کشش کافی برای راحتی است.

انواع مختلفی از پارچه‌های جرسه وجود دارد – پارچه جرسه ۱۰۰% پنبه‌ای یک پارچه نازک سبک وزن است که کمی کشش دارد و به اندازه کافی زیبا است. این یک پارچه تنفس خوب برای ساخت لباس های راحتی زنانه است.

یکی دیگر از انواع این پارچه به صورت ترکیبی از پنبه و پلی استر نیز تولید می شود که راحت است. برای خرید پارچه تابستانی لباس راحتی زنانه کافیست به قسمت محصولات شیک باشیم مراجعه کنید.

پارچه های مناسب برای لباس راحتی زنانه

تریبلند، ترکیبی از ابریشم مصنوعی با پنبه و پلی استر است و این ماده نرم تر از پارچه نخی پلی استر است. اگر مجبور به انتخاب پارچه کشباف باشید، این اولین انتخاب خواهد بود.

پارچه لباس راحتی زنانه پوپلین 

از پوپلین نخی و همچنین پوپلین کشی برای دوخت لباس راحتی زنانه استفاده می شود. پوپلین پنبه ای (پارچه پیراهنی) پارچه ای بسیار راحت با بافت خوب و کمی ترد است. نازک و سبک است اما بسیار مقاوم است. و بهترین قسمت این است که زیاد چروک نمی شود. این یک پارچه پیراهنی است اما برای دوخت لباس و تاپ راحتی نیز استفاده می شود.

پارچه کوپر

کوپر یک پارچه تنفس پذیر و سازگار با محیط زیست است که بسیار نرم است و دارای پارگی خوبی است. رطوبت گیر و سبک وزن است و در کل انتخاب خوبی برای تهیه لباس های زنانه راحتی است.

پارچه تریکو

پارچه تریکو یک ماده بافتنی است که روی دستگاه بافندگی تخت بافته می شود. بافت تریکو جلوه ای زیگزاگی و در پشت یک دنده ضربدری ایجاد می کند. صاف، نرم و کشسان است و می‌تواند از الیاف مصنوعی و طبیعی ساخته شود. کاربردهای اصلی تریکو شامل لباس های شنا، لباس های راحتی و آستر است.

تریکو نام یک پارچه خاص بر پایه تار است. این از فعل فرانسوی “Tricoter” می آید که به معنای بافندگی است. خواص پارچه تریکو با محتوای فیبر تعیین می شود. ویژگی های آنها می تواند شامل حفظ گرما، جذب آب، خشک شدن سریع، ضد باکتری و شکل دهی باشد که آن را انتخاب عالی بریا دوخت لباس راحتی زنانه می کند.

نتیجه گیری

برخلاف بسیاری از مواد مصنوعی، پارچه تریکو حتی زمانی که از نایلون یا پلی استر ساخته شده باشد قابل تنفس است! ساختار و بافت پارچه کشباف ذاتا متخلخل است. شکاف های کوچکی که بین نخ ها ایجاد می شود باعث خروج هوا و رطوبت می شود. این باعث می شود لباس تریکو در هوای گرم راحت و خنک باشد و بهتر از آن، بافت منحصر به فرد پارچه تریکو با افزایش دما مانع از چسبیدن آن به شما می شود.

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه