چقدر با رنگ های خنثی اشنایی دارید و کاربرد انها را میدانید

چقدر با رنگ های خنثی اشنایی دارید و کاربرد انها را میدانید

معمولاً بیشتر ما تنها چند رنگ اصلی را میشناسیم که حتی ممکن است گاهی در دانستن آنها نیز اشتباه کنیم و همین طور ممکن است در گفتن رنگ های خنثی نیست دچار این اشتباه بشویم و آنها را کاملا نشناسیم. اگر شما نیز جز آن دسته افرادی هستید که رنگ‌های خنثی را نمیشناسید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید همه چیز را درباره رنگ های خنثی به شما بگوییم.

چقدر با رنگ های خنثی اشنایی دارید و کاربرد انها را میدانید

به ترکیب همزمان سه رنگ اصلی که هیچکدام قادر به غلبه کردن بر یکدیگر نیستند و به گونه ای هر سه رنگ در یکدیگر حل میشوند به اصطلاح یکدیگر را خنثی می کنند و این گونه یک رنگ خنثی به دست می آید. مثل رنگ سیاه که از ترکیب سه رنگ اصلی زرد و قرمز و آبی به دست می­آید و اگر بخواهید رنگ سیاه را با هر ترکیب دیگری ترکیب کنید رنگ سیاه آن ترکیب را خنثی خواهد کرد.

روانشناسی رنگ های خنثی

همانطور که میدانید تمامی رنگ ها دارای روانشناسی مختص به خود هستند و هر رنگ روانشناسی خاصه خود را دارد ممکن است گاهی این رنگ ها روی همه افراد آن تاثیرات روانشناسی را نداشته باشد. توجه داشته باشید که رنگ های خنثی  رنگ هایی هستند که معمولاً افراد را اذیت نخویاهند کرد و فضای مناسب و چشم‌نوازی را ایجاد میکنند.می‌توان گفت که رنگ های خنثی جز رنگ های مکمل هستند و می‌توانید به راحتی از آنها در همه جا استفاده کنید.

چقدر با رنگ های خنثی اشنایی دارید و کاربرد انها را میدانید

در ادامه قصد داریم که درباره روانشناسی برخی از رنگ های خنثی با شما صحبت کنیم.

روانشناسی رنگ سفید

رنگ سفید می‌تواند نمادی از پاکی تمیزی باشد و اغلب اوقات احساس آرامش زیادی را به فرد القا می‌کند معمولاً  رنگ سفید را در هر ترکیبی از جمله استایل و یا حتی دکوراسیون مشاهده خواهیم کرد زیرا رنگی است که میتوانید به راحتی آن را به عنوان یک رنگ مکمل قرار دهید و آن را با هر رنگ دیگری به راحتی ترکیب کنید.

روانشناسی رنگ سیاه

رنگ سیاه بر خلاف رنگ سفید هم جنبه منفی دارد و هم جنبه مثبت دارد. اگر بخواهیم به جنبه منفی رنگ سیاه بپردازیم باید بگوییم که این رنگ نمادی از مرگ و رمز و راز است اما اگر از جنبه مثبت بخواهیم به این رنگ بپردازیم باید بگوییم که رنگ سیاه نمادی از قدرت و رسمیت و زیبایی است. برای خرید پارچه با رنگ خنثی میتوانید به قسمت محصولات فروشگاه شیک باشیم مراجعه کنید.

 

همانطور که خودتان نیز میدانید در اغلب هنرهای رزمی کمربند سیاه بالاترین مقام  است و همین مورد خود نشان دهنده نماد قدرت رنگ سیاه است. از رنگ سیاه نیز میتوانید در هر ترکیبی استفاده کنید رنگ سیاه نیز همچون رنگ سفید این قابلیت را دارد که به راحتی با هر رنگ دیگری ترکیب میشود.

 روانشناسی رنگ خاکستری

رنگ خاکستری معمولاً نمادی از غم و افسردگی است اما اگر این رنگ را با یک رنگ خنثی دیگر مثل رنگ سفید که در بالا آن را معرفی کردیم ترکیب شود میتواند حس آرامش را القا کند اما توجه داشته باشید که رنگ های خنثی در کنار یکدیگر احساس سرما را به اطرافیان القا میکنند به همین دلیل رنگ خاکستری را با رنگ های گرم ترکیب میکنند.

روانشناسی رنگ قهوه ای

رنگ قهوه ای اگر چه یک رنگ خنثی به حساب می­آید اما جز رنگ های گرم نیز به شمار می‌رود و نمادی از چوب و سنگ و  زمین است و شما میتوانید از این رنگ برای نشان دادن استحکام استفاده کنید. بیشترین استفاده­ای که از این رنگ می شود معمولاً در سایت هایی است که به کارهای چوب و دکوراسیون می پردازند اما شما میتوانید از رنگ قهوه ای در استایل و دکوراسیون نیز استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که رنگ قهوه ای نیز مانند دیگر رنگهایی که معرفی کردیم این قابلیت را ندارد که به راحتی با هر رنگی ست شود اما ترکیب آن با رنگهای دیگر کار دشواری نخواهد بود.

چقدر با رنگ های خنثی اشنایی دارید و کاربرد انها را میدانید

خود رنگ قهوه ای دارای دو طیف روشن و تیره است که رنگ قهوه ای روشن ترکیبی از گرمای رنگ قهوه‌ای تیره و سردی رنگ سفید است و می‌تواند نمایی از تقوا و پارسایی می.باشد شما می توانید رنگ قهوه ای روشن را با انواع رنگ های شاد ترکیب کنید که ترکیب زیبایی از آن به دست خواهد آمد.

روانشناسی رنگ کرم یا رنگ عاجی

این رنگ نمادی از ظرافت و زیباییست که در کنار رنگ قهوه ای جلوه بسیار زیبایی دارد و می‌تواند کمی از سرد بودن این رنگ را بکاهد.

رنگ هایی که در بالا به شما معرفی کردیم. از معروفترین انها بودند که معمولا از این رنگ ها بیشتر از دیگر رنگ های خنثی استفاده می شود.

کاربرد انها

با توجه به اینکه رنگ های خنثی برای به تصویر کشیدن توانایی و جذابیت بسیار زیبا هستند به همین دلیل شما میتوانید از انها در هر کاری از جمله استایل و سبک های دکوراسیون استفاده کنید. اگر جز  افراد ساده گرا هستید و سبک مینیمال را میپسندید حتماً میدانید که از رنگ های خنثی بیشتر در سبک مینیمال استفاده میشود و همینطور استایل های مینیمال نیز معمولاً از ترکیب رنگهای خنثی به دست می‌آیند چراکه رنگ های خنثی حس سادگی و آرامش را به افراد القا میکنند و علاوه بر آن ترکیب کردن آن با دیگر رنگ ها کار بسیار ساده‌ای است.

نتیجه گیری

در نهایت باید به شما بگوییم که رنگ های خنثی جزو زیباترین رنگ های­ به حساب می آیند که شما می توانید در هر ترکیبی از آنها استفاده کنید و به راحتی آنها را با هر رنگ سرد و یا هر رنگ گرم دیگری ست کنید. آخرین پیشنهاد ما به شما این است که اگر میخواهید یک دکوراسیون ساده و یا یک استایل ساده را داشته باشید رنگ های خنثی را به هیچ عنوان فراموش نکنید شما میتوانید از ترکیب رنگ های سفید کرم بهترین دکوراسیون ها و بهترین استایل ها را برای خود انتخاب کنید.

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه