چه پارچه هایی برای دوخت شلوار مناسب هستند

چه پارچه هایی برای دوخت شلوار مناسب هستند

شلوار یکی از پرکاربردترین و پر استفاده ترین لباس در بین خانوم ها و اقایان میباشد که دارای مدل های مختلفی است و هر شخصی با توجه به استایلی که دارد مدل آن را انتخاب میکند، انتخاب پارچه شلوار مناسب میتواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی شلوار داشته باشد.

چه پارچه هایی برای دوخت شلوار مناسب هستند

اگر قصد دوخت یک شلوار را دارید اما نمیدانید از چه نوع پارچه ای باید استفاده کنید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا به شما بگویم که بهترین پارچه برای دوخت شلوار چه پارچه ای است.

انتخاب مدل شلوار

در ابتدا باید به شما بگوییم که شما باید پیش از این که پارچه شلوار را انتخاب کنید باید مدل شلوار را انتخاب کنید و باید با توجه به مدلی که می‌خواهید بدوزید پارچه شلوار را انتخاب کنید.

برای مثال اگر قصد دارید که یک شلوار رسمی و اداری تهیه کنید پیشنهاد ما به شما این است که از پارچه های فاستونی، کرپ یا پارچه فلامنت استفاده کنید این پارچه ها علاوه بر ظاهر رسمی که دارند تنوع رنگی بسیار زیادی نیز دارند و به همین دلیل شما می توانید با استفاده از رنگهای روشن آنها را با هر نوع استایلی ست کنید. در ادامه مطلب قصد داریم که چند مدل از بهترین پارچه هایی را که می‌توانید برای دوخت یک شلوار خوب انتخاب کنید معرفی کنیم از جمله:

پارچه کرپ برای دوخت شلوار

از این پارچه برای تولید انواع مانتو شلوارهای اداری و اسپرت استفاده میشود و پارچه کرپ  نیز انواع مختلفی دارد از جمله کرم های ابریشمی کرهای پشمی. همه چیز بستگی به نوع شلواری دارد که می خواهید انتخاب کنید.

پارچه لینن

اگر میخواهید در فصل گرم تابستان شلواری خنک داشته باشید میتوانید برای دوخت شلوار پارچه لینن را انتخاب کنید.اما با توجه به اینکه پارچه لینن درصد چروک پذیری بسیار بالایی دارد پیشنهاد نمیشود که از آن برای دوخت لباس های روزمره مثل شلوار استفاده کنید.

چه پارچه هایی برای دوخت شلوار مناسب هستند

پیشنهاد ما به شما این است که از پارچه لینن برای دوخت لباسه ای خانگی و یا لباس خواب ها استفاده کنید.

پارچه گاباردین برای دوخت شلوار

پارچه گاباردین بافت سخت و بسیار محکمی دارد که البته فاقد خاصیت کشسانی می باشد که از این پارچه برای تولید کت و شلوار استفاده میشود و یکی از بهترین پارچه هایی است که میتوانید با آن شلواری با کیفیت، بادوام و خوش فرم داشته باشید البته اگر به شلوارهای خشک و محکم علاقه دارید.

پارچه جین

پارچه جین نیز که از معروف ترین پارچه هایی است که هرگز از مد نخواهد افتاد و همیشه طرفداران خود را در صنعت مد و لباس دارد به همین دلیل شما می توانید انواع شلوارها را با پارچه جین تهیه کنید.

پارچه دورس

از پارچه دورس علاوه بر دوختن درس برای دوختن شلوار های ورزشی نیز مثل شلوارهای جاگر استفاده کنید.پس اگر قصد دارید که یک شلوار اسپرت خوش حالت داشته باشید پیشنهاد میشود از پارچه دورس استفاده کنید. برای خرید پارچه شلوار میتوانید به فروشگاه شیک باشیم مراجعه کنید.

نکاتی که باید هنگام انتخاب پارچه شلوار به آن دقت کنید

وزن پارچه:

هنگام خرید پارچه شلوار حتما باید به وزن پارچه دقت کنید. معمولاً پارچه هایی که برای تهیه شلوارهای زنانه استفاده می شود وزن کمتری نسبت به پارچه های شلوار مردانه دارند. لازم به ذکر است که وزن پارچه در ضخامت پارچه نیز تأثیرگذار خواهد بود و هرچه ضخامت یک پارچه بیشتر باشد پارچه گرمای بیشتری خواهد داشت در نتیجه پارچه های سنگین بیشتر مناسب فصول سرد هستند.

چه پارچه هایی برای دوخت شلوار مناسب هستند

خاصیت کشسانی:

نکته ای که تنها باید هنگام خرید پارچه شلوار زنانه به ان دقت کنید خاصیت کشسانی است چرا که شلوار های مردانه نباید دارای خاصیت کشسانی باشند تا خوش حالت تر باشد. پس اگر قصد دارید که یک شلوار زنانه تهیه کنید حتماً به خاصیت کشسانی ان دقت کنید خصوصا اگر قصد دارید این شلوار را برای افرادی سنگین بدوزید .

خاصیت کشسانی پارچه شلوار برای افرادی که وزن بالایی دارند بسیار مهم است چرا که اگر شلوار خاصیت کشسانی نداشته باشد نمیتواند به خوبی روی کمر و باسن بنشیند و زیبایی خود را از دست خواهد داد. درصد کشسانی پارچه شلوار نیز باید متوسط باشد یعنی نه خیلی زیاد باشد و نه خیلی کم.

کیفیت پارچه شلوار:

آخرین و مهمترین نکته ای که باید هنگام خرید پارچه شلوار به ان دقت کنید کیفیت پارچه میباشد. سعی کنید همیشه پارچه های با کیفیت و بادوام را انتخاب کنید چرا کیفیت خوب در ظاهر زیبا نیز تاثیرگذار خواهد بود و هرچه کیفیت پارچه شما بیشتر باشد قطعاً طول عمر بالاتری دارد و ظاهر زیباتری نیز خواهد داشت.

نتیجه گیری

در نهایت باید به شما بگوییم که شلوار یکی از مهمترین عناصر تشکیل دهنده استایل شما است و باید در انتخاب پارچه آن دقت بالایی داشته باشید. سعی کنید همیشه پارچه های باکیفیت را خریداری کنید حتی اگر مجبور باشید هزینه بسیاری بپردازید چراکه برای داشتن شلواری با دوام و خوش حالت باید هزینه بالایی بپردازید.

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه