چه پارچه هایی برای دوخت کت و دامن مناسب هستند

چه پارچه هایی برای دوخت کت و دامن مناسب هستند

امروزه گزینه های پارچه ای متعددی در بازار برای دوخت کت و دامن پیدا می کنید. جالب اینجاست که خانم ها همیشه در انتخاب لباس مناسب برای مقاصد مختلف مشکل دارند و انتخاب پارچه مناسب یکی از کارهای پیچیده در بین آنهاست. بنابراین، در این مطلب ما لیستی از بهترین پارچه های ترجیح داده شده برای دوخت کت و دامن زنانه را در اختیار شما قرار می دهیم. یک شرکت تولید پوشاک همیشه استفاده از این پارچه ها را برای ارائه لباس های با کیفیت عالی برای خانم ها ترجیح می دهد.

چه پارچه هایی برای دوخت کت و دامن مناسب هستند

پارچه های بسیار زیادی برای دوخت کت و دامن مناسب هستند، اما نکته ای که باید به ان توجه کنید این است که ایا مدل لباسی که انتخاب کرده اید با پارچه ی مورد نظر شما همخوانی دارد یا نه؟

کت و دامن پارچه ای فلانل

فلانل یک پارچه پنبه ای نرم و با وزن متوسط ​​است که در یک یا هر دو طرف آن دارای روکشی ژولیده و تیره است. این روکش نازک یا از برس کشیدن به دست می آید یا از بافت شل مشخصه آن. حس نرم آن باعث شده تا پارچه ای عالی برای گرم و راحت نگه داشتن شما در تمام طول زمستان باشد. اغلب با طرح ‌ها، به‌ ویژه چهارخانه و تارتان بافته می‌شود و پارچه‌ای مورد علاقه برای کت و دامن زنانه در زمستان است.

فلانل از قرن هفدهم تولید می شده و احتمالا منشا آن از ولز می باشد. اگرچه زمانی آن را از پشم می ‌ساختند، اما در قرن بیستم، فلانل معمولا با پنبه ساخته می ‌شد که گاهی با ابریشم نیز ترکیب می شده است . امروزه نرم ترین فلانل از ۱۰۰% پنبه است. همانطور که گفته شد کت و دامن هایی که از جنس فلانل دوخته می شوند معمولا برای استفاده در فصل زمستان بسیار حجیم هستند. با این حال، این کت و دامن ها هنوز هم بسیار سبک وزن هستند تا در فصول پاییز و بهار استفاده شوند.

کت و دامن پارچه توری

پارچه این نوع کت و دامن ها به طور کلی از پنبه ساخته می شود، اما می تواند از الیاف مصنوعی، ابریشم و کتانی نیز ساخته شود. از آنجایی که توری یک پارچه باز بافته است، معمولا در هنگام دوخت کت و دامن زنانه روی پارچه مات قرار می گیرد.

پارچه شانتونگ

شانتونگ نوعی پارچه ابریشمی با برجستگی های نامنظم مشخص است. با وجود بافت نامنظم آن، متخصصان پارچه، شانتونگ را استاندارد طلایی پارچه ‌های ابریشمی می ‌دانند و این پارچه انتخابی محبوب برای لباس ‌های عروسی گران ‌قیمت است.

مانند بسیاری از پارچه ‌های ابریشمی، شانتونگ ترد است و سبکی آن باعث می‌شود که پارچه‌ای زیبا داشته باشد. این یکی از نازک ‌ترین شکل‌ های پارچه ابریشمی موجود در بازار است، و بافت کمی بالدار شانتونگ، کنتراست عالی این پارچه را با دیگر انواع منسوجات ابریشمی فراهم می‌کند.

چه پارچه هایی برای دوخت کت و دامن مناسب هستند

با توجه به اینکه می تواند به راحتی در برابر لکه ها مقاومت کند، این پارچه انتخابی برای دوخت بسیاری از تامین کنندگان عمده فروشی لباس های طراحان زنانه است. همچنین از نظر سنگینی بسیار مناسب است و روی بدن احساس بزرگی نمی دهد و این همان کیفیتی است که باعث می شود بسیاری از طراحان به سراغ آن بروند.

پارچه لینن

این نوع پارچه معمولا از کتان ساخته می شود. کت و دامن های ساخته شده از کتان اغلب مناسب هوای گرمسیری هستند.

لینن و کتان هر دو پارچه های بادوام، قابل تنفس و نرم هستند که از الیاف طبیعی مشتق شده اند. پس کجا با هم فرق دارند؟

در بررسی لینن در مقابل کتان، هر ماده بر روی عناصر مختلف رشد می کند، چه قابلیت تنفس یا جذب! برای خرید پارچه لینن در طرح ها و رنگ های مختلف میتوانید به قسمت محصولات شیک باشیم مراجعه کنید. هم کتان و هم لینن پارچه ‌های سازگار با محیط زیست هستند زیرا از الیاف طبیعی ساخته شده‌اند، اما تفاوت ‌های جزئی زیادی بین منسوجات لینن و منسوجات کتان وجود دارد که هر کدام را منحصربه ‌فرد می‌کند.

پارچه پوپلین

به پارچه پوپلین تابینت نیز گفته می شود و از پنبه یا ترکیبی از پلی استر و پنبه ساخته شده است. لمس ابریشمی این پارچه آن را برای دوخت کت های کت و دامن تابستانی عالی می کند.

پوپلین یک پارچه پنبه‌ای ساده است با سطحی ابریشمی و براق است. معمولا در پیراهن‌های مردانه و زنانه، لباس‌های زنانه و مواردی مانند لباس‌های ورزشی و کت‌های بارانی استفاده می‌شود.

از آنجایی که پوپلین یک پارچه معمولی و اصلی است، می توانید آن را در لباس های مختلفی که می توانید در طول سال بپوشید، پیدا کنید. پیراهن های زنانه و مردانه هر دو با پوپلین ساخته می شوند و همچنین لباس ها و کت و دامن های زنانه و شلوار و کت های مردانه از جنس این پارچه هستند. این یک پارچه همه کاره با درخشندگی ظریف است که زیبایی را به هر لباسی اضافه می کند.

کت و دامن پارچه نخی

پارچه نخی به دلیل قابلیت تنفس بالا یکی از اولین گزینه ها برای دوخت کت کت و دامن است. اما پارچه نخی به راحتی چروک می شود، که یکی از معایب اصلی این نوع کت و شلوار است.

پارچه کت و دامن کشمیر

این یکی از لوکس ترین و گران ترین انواع پارچه است و به سبک، نرم و ابریشمی بودن شهرت دارد.

کشمیر نوعی پشم است که از بز کشمیر و بز پشمینه تهیه می شود. کشمیر منطقه ای در شمال هند است که هنوز هم پارچه کشمیر تولید می کند. کشمیر یک الیاف طبیعی است که به دلیل احساس بسیار نرم و خاصیت عایق بودن شناخته شده است.

چه پارچه هایی برای دوخت کت و دامن مناسب هستند

الیاف کشمیر بسیار ظریف هستند و در لمس تقریبا شبیه ابریشم می باشند. کشمیر به طور قابل توجهی گرمتر و سبک تر از پشم گوسفند است و تا حدودی شبیه موهر است که از بزهای آنگورا تهیه می شود. کشمیر اغلب با سایر انواع پشم مانند مرینو ترکیب می شود تا وزن بیشتری به آن بدهد، زیرا الیاف کشمیر بسیار ظریف و نازک هستند.

پارچه کتان جناقی

پارچه کتان جناقی نوعی از کتان است. چیزی که آن را متمایز می کند، پارچه جناغی است – نوعی بافت که بر روی مواد لباس برای دستیابی به الگوی مورب خطوط استفاده می شود. این را معمولا می توانید در شلوار جین ببینید.

به دلیل این روش که در آن نخ های پنبه ای به هم نزدیک می شوند، یکنواخت حاصل دوام بیشتری دارد. این پارچه همچنین توانایی پنهان کردن لکه ها را به دست می آورد. همه این ویژگی ها با ویژگی های سبک وزن و تنفس کتان ترکیب شده اند.

پارچه جناقی نخی معمولا در شلوار جین، ژاکت و کت و دامن استفاده می‌ شود که می‌تواند هم در فضای داخلی و هم در فضای باز استفاده شود. به راحتی لکه نمی شود و می توان از آن مجددا استفاده کرد. شست و شو آن نیز آسان است، زیرا در برابر خشکشویی مقاومت می کند و نیازی به اتوکشی ندارد.

نتیجه گیری

نکته مهمی که در هنگام انتخاب پارچه کت و دامن باید به ان دقت کنید، ترکیب رنگ انها با یکدیگر است، مخصوصا اگر قرار است استیک تاپ و یا یک شومیز در زیر کت خود استفاده کنید.

امتیاز دهید
nosrati
ارسال دیدگاه