معرفی انواع کیف زنانه همراه با کاربرد آنها

انواع کیف زنانه

پیش گفتار

کیف زنانه یکی از ضروری‌ترین اکسسوری‌های بانوان می باشد که علاوه بر کاربرد فراوان، نقش مهمی در زندگی روزمره دارد. این محصول در انواع طرح ها، مدل ها، ابعاد و رنگ ها ارائه می شود و امروزه از جایگاه مهمی در دنیای مد برخوردار است. کیف زنانه به عنوان یکی از مهمترین لوازم مورد استفاده در طول تاریخ مطرح می شود که چگونگی استفاده از آن در طول زمان دستخوش تغییراتی شده است؛ به همین علت نام مشخصی برای مخترع کیف زنانه در تاریخ عنوان نشده است و در طول سالیان و توسط جوامع و صنعت مد به تنوع و تکامل رسیده است. در میان انواع مدل ها، استفاده از کیف زنانه دستی به قرن ها قبل بازمی‌گردد که در آن دوران. بانوان برای نگهداری وسایل خود از پارچه هایی به فرم کیسه بهره می گرفتند و در آغاز قرن بیستم میلادی، کیف های زنانه دستی امروزی در اختیار عموم قرار گرفتند. سیر تغییر و تحولات این محصول از دیرباز تاکنون بسیار جالب می باشد و در همین راستا، در این مقاله ابتدا شما را با تاریخچه کلی پیدایش کیف زنانه آشنا می کنیم و سپس انواع مدل ها را شرح می دهیم؛ با ما تا انتهای این مطلب کاربردی همراه باشید.

تاریخچه کیف زنانه

استفاده زنان از کیف به قرن ها پیش و به دوران مصر باستان بازمی‌گردد. در آن زمان، بانوان برای نمایش طبقه اجتماعی خود که از اشراف بودند، از کیسه هایی تزئینی از جنس پنبه که به صورت رشته ای به هم بافته می‌شدند استفاده می کردند. بکارگیری از چنین محصولی و موارد مشابه به آن، کم کم در سایر جوامع نیز رواج یافت و تا قرن ها برای نگهداری سکه های پول مورد استفاده قرار می گرفت. سپس با گذشت زمان، از این محصول برای به همراه بردن ابزار مورد نیاز کوچک همچون آینه و سایر لوازم شخصی و مایحتاج استفاده شد تا اینکه در قرن چهاردهم میلادی کیف های دستی زنانه از جنس چرم و پوست حیوانات ساخته شدند که با سنگ های قیمتی تزئین می شدند. این کیف ها با پارچه های گرانبها قلاب دوزی می شدند و در سراسر انگلستان مورد توجه و استفاده بانوان ثروتمند قرار می گرفتند. این محصول محدودیتی در استفاده نداشت و بانوان هرچیزی که نیاز داشتند در آن قرار می دادند به خصوص اشراف زادگان برای جبران بهداشت ضعیف در آن زمان، کیف هایی که با مواد معطر پر شده بودند را با خود حمل می کردند. در قرن هفدهم میلادی، کیف هایی با یک بند بلند ابداع شدند. این محصول ابتدا برای پستچی ها در سال ۱۸۶۰ تولید شدند که نامه ها و بسته ها را در کیفی با یک بند بلند که به صورت ضربدری از بدن عبور می کرد قرار می دادند. در واقع جرقه اصلی طراحی این مدل کیف، آسودگی کار نامه‌برها بود تا دست آنها هنگام دریافت و تحویل محموله ها آزاد باشد و به سهولت قادر به دوچرخه سواری باشند. این اختراع، طراحان مد را به فکر تولید محصولی مشابه با عنوان کیف زنانه دوشی انداخت و سرانجام برند آمریکایی De Martini، کیف های دوشی را روانه بازار کرد. در همین سالها، کیف های زنانه در اروپا بیشتر به سبک گلدوزی ارائه می شدند و بسیار پرطرفدار بودند. در قرن هجدهم، تغییر و تحولاتی در سبک کیف های مورد استفاده زنان رخ داد؛ این کیف ها از جنس مخمل و ابریشم بگونه ای ظریف‌ و کوچک تولید شدند که گنجایش زیادی نداشتند و صرفاً برای حمل وسایل ضروری بانوان کاربرد داشتند. در قرن نوزدهم، همسر یک تاجر انگلیسی برای سهولت در جابجایی لوازم مورد نیاز خود و پرهیز از حمل چندین کیف زنانه کوچک، درخواست ساخت کیف‌ بزرگ دستی را داد. این محصول در اروپا به سرعت مورد توجه و محبوبیت قرار گرفت شد و به تدریج فرم مدرن‌تری به خود گرفت. در قرن بیستم نیز، انواع کیف‌ های دارای قفل فلزی و ایمن ارائه شدند. در اواخر قرن بیستم، برند لویی ویتون، شانل و غیره نیز در راستای تحول دنیای فشن، انواع مدل های کیف زنانه را که به سهولت با پوشش بانوان ست شوند را ارائه کردند.

کیف زنانه

انواع کیف زنانه

امروزه انواع کیف‌ های زنانه در مدل های بیشماری تولید می شوند که از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. این محصولات بدلیل خلاقیت طراحان از نظر کارکرد و عملکرد محدودیتی ندارند و توسط گروه های سنی مختلف قابل استفاده می باشند. در این قسمت انواع کیف زنانه را به شما معرفی می نماییم.

 کیف دوشی

کیف‌ دوشی یکی از پرکاربردترین انواع کیف زنانه می باشد که همان‌طور که از نام آن واضح است بر روی شانه حمل می‌ شود. این محصول دارای ویژگی هایی همچون بند بلند و ابعاد کوچک تا بزرگ است که امکان تنظیم طول بند میسر می باشد. برخی از مدل های کیف زنانه دوشی، علاوه بر بند بلند، دارای دسته نیز هستند و بانوان به راحتی می توانند از میان استفاده از کیف با بند بر روی شانه و استفاده از کیف به صورت دستی، به تمایل خود انتخاب نمایند. این محصول به دلیل راحتی در حمل و امکان ست شدن با هر نوع استایلی، بسیار پرطرفدار است و انواع مختلف آن جهت استفاده در اماکن رسمی و اداری، مراسم مجلسی، محیط دانشگاه و حتی به صورت روزمره ارائه شده است. کیف زنانه دوشی به شکل صاف و هم به صورت مورب بر روی شانه سمت راست یا چپ قابل استفاده می باشد. این محصول از جنس چرم طبیعی، چرم مصنوعی، نایلون، کنواس و حصیر تولید می شود که در انواع چرم طبیعی و مصنوعی از ظاهری بسیار شیک و کیفیتی بالا برخوردار هستند. کیف دوشی چرم طبیعی به دلیل طول عمر زیاد و کیف دوشی چرم مصنوعی به دلیل قیمت مناسب بسیار مورد توجه می باشند و بانوان بنابر سلیقه و بودجه خود می توانند گزینه دلخواه را خریداری نمایند.

کیف دستی

کیف دستی زنانه در انواع مدل های ساده، مجلسی و اسپرت ارائه می شود و افراد بنابر استایل و موقعیت خود می توانند نوع موردنظر را انتخاب نمایند. این محصول فاقد بند بلند بوده و بر روی دست حمل می شود. کیف زنانه دستی برای حمل وسایل مورد نیاز بانوان همچون کیف پول، تلفن همراه، عینک، مدارک، کلیو، لوازم آرایش و غیره بسیار مناسب بوده و در سایزهای مختلف از کوچک تا بزرگ تولید می گردد؛ به همین علت افراد هنگام خرید با طیف گسترده‌ای از مدل‌ها روبرو هستند و می توانند براساس سلیقه خود انتخاب نمایند.

کیف کمری

کیف کمری زنانه، یکی از جدیدترین مدل ها است که از فضای نسبتاً کمی برخوردار است و برای قرارگیری لوازم ضروری و محدود مناسب می باشد. این محصول برای بانوان در حین انجام انواع فعالیت های ورزشی، کوهنوردی، مسافرت، خرید، روزمره و حتی اماکن رسمی ارائه شده است که بر روی سینه، پشت کمر، جلوی کمر، روی لباس و زیر لباس قابل استفاده می باشد. این محصول هنگام ورزش برای قرارگیری بطری آب، هنگام خرید برای قرارگیری مدارک ضروری همچون پول و تلفن همراه، هنگام مسافرت برای اشغال فضای کم و سهولت در گردش کاربرد دارد‌. کیف زنانه کمری حتی در مجالس رسمی نیز اگر از جنس چرم و جیر در انواع مدل های تزئینی، خریداری شود قابل استفاده می باشد.

کیف کلاچ

کیف کلاچ به نوعی کیف زنانه دستی کوچک اطلاق می شود که فاقد بند هستند و بر روی شانه قرار نمی گیرند. این محصول در طرح های بسیار متنوعی ارائه می شود و به راحتی با یک دست قابل حمل است. کیف کلاچ به دلیل کوچک بودن، سبک بودن و حمل در دست، هیچ گونه فشاری بر روی شانه، گردن و ستون فقرات وارد نمی کند؛ توجه به این نکته ضروری است که این نوع محصول از فضای زیادی برخوردار نیست و بیشتر برای مراسم رسمی و مجالس کاربرد دارد. بانوان برای حاضر شدن در قرارهای رسمی، اداری، ملاقات های دوستانه، مجالس و مهمانی ها می توانند از این کیف ها بهره بگیرند. حتی انواع ساده و روزمره کیف زنانه کلاچ نیز تولید شده اند که در حین خرید های روزانه، قابل استفاده هستند.

کوله پشتی

افراد با شنیدن نام کوله پشتی به یاد مدرسه یا کوهنوردی میفتند اما این محصول امروزه با وجود پیشرفت ها، محدودیتی در استفاده ندارد و انواع کوله پشتی های فانتزی در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت در میان زنان از طرفداران زیادی برخوردار است. این کالا برای مسافرت، استفاده روزانه، قرارهای دوستانه و غیره بسیار مناسب بوده و امکان قرارگیری وسایل زیادی در آن، وجود دارد. کوله پشتی های زنانه در رنگ های بسیار متنوع از جنس چرم یا پارچه ساخته می شوند.

کیف اداری

کیف اداری یکی از انواع محصولات ضروری مورد استفاده زنان بوده که در دو نوع دستی و دوشی ارائه می شود. کیف زنانه اداری که با نام های کیف رسمی، کیف سامسونت، کیف دانشگاهی و غیره نیز شناخته می شود از محفظه های بزرگ داخلی و خارجی برخوردار است و امکان قرارگیری لوازم متعددی را فراهم می کند. کیف های اداری بسیار کاربردی هستند و برای استایل کلاسیک، رسمی، روزانه و اسپرت مناسب می باشند‌ که از جنس چرم، پلاستیک و برزنت ساخته می شوند.

کیف باگت

کیف باگت به دلیل شباهت به نان باگت بدین نام معروف شده است و از ظاهر مستطیل شکل کوتاه و عریض برخوردار می باشد. این کالا دارای بند و برای استایل روزانه و رسمی مناسب می باشد. کیف‌ زنانه باگت معمولا در دو سایز کوچک و متوسط طراحی می گردد که از جنس چرم، جیر و مخمل در انواع رنگ ها ساخته می شود.

سخن پایانی

از گذشته تاکنون کیف ها جزو ضروری ترین لوازم مورد استفاده زنان بوده اند که علاوه بر کاربرد فراوان جهت نگهداری از اقلام مورد نیاز، حس ظرافت و زیبایی خاصی را به بیننده انتقال می کنند و تکمیل کننده استایل بانوان می باشند. در اینجا با تاریخچه کیف زنانه و انواع مدل ها آشنا شدیم.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
modir
ارسال دیدگاه